Intensief weekend... (met plattegrond stal)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Intensief weekend... (met plattegrond stal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-02 16:35

Zoals de meeste wel weten zijn wij op dit moment volop bezig met de stallen verbouwen, voorheen hadden we 3 binnenstallen en 2 buiten.
Nu hebben we er 2 binnenstallen bij, in totaal:, 2 van 3x3, 2 van +/- 2.8x3.5 en Ozep zijn stal is 3.6 x zowat 4 Cool
We hadden al drie luiken naar buiten en daar zijn er nu nog drie bijgekomen (Zep heeft nu dus 2 uitkijkposten Tong uitsteken). Alle luiken hebbeb gehard glas, we hadden al dubbele openslaande deuren van bekant 3 meter dus nu hebben we echt een zee van licht binnen!!!
Ook 's avonds is het nu perfect omdat de electricien er een 2-tal dubbele tl bakken bij heeft gemaakt.

Verder hebben we nu ook een spuitstal, het is er een geworden met zo'n speciaal schot in het midden dus kan je 2 paarden tegelijk vast zetten.
Er hangt zo'n speciale beugel voor de slang dus niet meer dat gezeur dat je paard op de slang gaat staan.
Verder is er 1 plaats voorzien van warmte lampen Sigaar
De hele ruimte is betegeld, mijn vader had nog wat restpartijen op de zaak staan en bij elkaar is het zo'n luxe geheel geworden!!!
De onderste 3 rijen tegels zijn beige gemarmerd, dan 2 rijen lichte gemarmerde tegels van, dan 2 rijen zwarte tegels, daarboven weer een paar rijen van die lichte gemarmerde tegels en tot slot dse bovenste rand weer 1 rij zwarte tegels Kwijl , ik heb er ook een mooi roestvrijstalen spoelbak bijgekregen.
De spuitplaats heeft 3 dubbele tl bakken gekregen, voor het normale werk heb je alleen de middelste bak nodig, maar voor scheren of andere klussen kan je apart de andere 2 tl bakken inschakelen dus heb je gaan last meer van schaduwen Pling

Verder heb ik nu een eigen zadelkamertje, ik heb hem zelf geschilderd en gesausd, de wanden en plafonds hebben een kleur gekregen die het midden houdt tussen zalm rose en hup-holland-hup-oranje, de betontegels op de vloer heb ik rood-bruin gemaakt, heel heftig!
Inmiddels hangen de bijna 20 hooofdstellen al een dag op hun nieuwe plekje, samen met de zadels, martingaals, jachtvoortuigen, bitten e.d.
Het heeft me dik 4 uur gekost om alles een snelle beurt te geven met zadelzeep maar het resultaat mag er wezen!
Het hangt allemaal op een hoogte van bijna 2 meter, zodat de teugels allemaal netjes kunnen afhangen.
Met name het hoofdstelcaroussel is een blikvanger!

Dan had ik nog een bijkeuken waar een niet zo'n fijn vloertje inzat, die is nu betegeld met nette terracotta vloertegels.

En het gaafste:
Ik kan nu van mijn eigen appartement, binnendoor de bijkeuken in, door de zadelkamer en spuitstal de stallen in!!!!!

Ik ben er zooo blij mee!

Nog een paar kleine prutsklusjes en dan komt de schilder om de wand0en in de stallen een kleurtje te geven, dan is het helemaal klaar!!!


Dan nog een heel klein verslagje van Ozep vandaag:
Na een paar heftige acties op de weg (steigeren/bokken) heb ik hem toch het bos ingekregen, daar kwam net een grote groep manegeklanten voorbij, Ozep zocht naarstig aansluiting, die werd daar zo heftig bij dat hij ging stuiteren op de plaats waardoor de afstand steeds groter werd...
Ik kreeg hem gelukkig van mijn been af en kom hem in een apart galopje ( Haha! ) achter de groep houden, na een paar minuutjes had ik een mogelijkheid om hem een zijpad in te sleuren, daarna hebben we vrij relaxt een half uurtje stevig doorgegalopeerd, hij was lekker brutaal maar voelde verder goed aan, toen we in de buurt van de cross baan kwamen besloot ik om eens te kijken hoe hij het vandaag zou gaan aanpakken.
Na een paar hindernissen van boomstammen die we al vaker gesprongen hadden kwamen we bij een stuk wat ik met Ozep nog niet vaker heb gehad, hij liep zo lekker dat ik hem er doorheen gestuurd heb.
Eerst een flinke oxer van boomstammen, daarna de bezembak, daarna een aparte hindernis van boomstammen die bekleed is met diagonale stammetjes, daarna weer een bezembak en als klap op de vuurpijl:
de DUBBELE afsprong, en alles volgens het boekje! Cool Lovers
Zijn andere acties heeft hij dus volledig goedgemaakt!
Laatst bijgewerkt door ibikus op 30-06-02 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:58

Wow wat klinkt dat allemaal geweldig zeg! Je hebt nu dus echt een hele luxe stal!
Ik ben wel benieuwd naar het resultaat, heb je al foto's? Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 17:11

Wauw wat gaaf!!
Ik ben heeeéeel jaloers zeg!!! Haha!
Je hebt het echt super voor elkaar, ik wil ook foto's zien!! Lachen

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 17:24

Foto's *LOL*
En dat klinkt echt super zeg, dat je zo dicht bij het bos zit, ik ben niet een beetje jaloers hoor Clown

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-02 17:35

even kijken of dit plaatje het doet...
Afbeelding

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 17:48

Tjonge, dat klinkt echt helemaal te gek, zeg! Kwijl Ik vind dat er bij ons op stal al niet teveel geklaagd mag worden door de meesten, maar zo'n stal aan huis is het wel helemaal... Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 17:58

Wow zeg Sjuim, nu heb je het helemaal perfect voor elkaar zeg!*jaloers* Snel foto's zien hoor!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 18:34

Bofkont Sjuim...zoiets wil ik nou ook!! Je hebt het helemaal voor elkaar, en inderdaad...foto's! Lachen Kunnen we met zijn allen kwijlen!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 19:59

Ohh doe niet zo aso!! Knipoog

Schitterend hoor! Echt snel foto's maken, ben reuze benieuwd,
het moet wel schitterend zijn geworden, dat kan niet anders als ik
zo hoor! Kwijl

En helemaal fijn dat het met rijden ook goed gaat!
Sjonge jonge, wat een leven! *LOL*

liefs,
Frederike

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 20:55

Met recht een 'aparte' dag Knipoog Stoer hoor de crossbaan..

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 21:44

Wauw Suus! Nu wordt het wel steeds echter, of niet Lachen Echt superstoer joh!
Moet snel eens komen kijken hoe het nou geworden is.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:08

Wow! DAt is super!! Gaaf hoor.. nu snap ik pas wat je precies bedoelde, toen je et uitlegde snapte ik er de ballen niet van!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:08

willen jouw ouders niet nog een heel lief meisje adopteren??

Ze is heel lief en onschuldig *ahum* en heeft maar 4 paarden...

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:17

Gaaaaaaaf... nu is het helemaal echt! Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 23:35

Zooo dat klinkt goed zeg!!
Snel foto's maken, ik ben heel erg benieuwd!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 23:52

Ja, ja.. dat klinkt goed allemaal! Probeer me er al helemaal een beeld bij te vormen. Dus.. kom maar gauw op met die foto's! Lachen

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 00:00

Citaat:
En het gaafste:
Ik kan nu van mijn eigen appartement, binnendoor de bijkeuken in, door de zadelkamer en spuitstal de stallen in!!!!!

Dat is idd ideaal. Ik woon zelf boven de stallen en kan ook overal binnendoor komen. Perfect als je 's nachts eens bij de paarden moet zijn (veulenen). Trui en slippers aan... Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 00:06

Id!
De da is net geweest (ja, id om elf uur savonds! Wilde hij zelf graag...) om op te voelen, ik hoorde de auto voor het hek (welke ik via de telefoon of het afstandsbedieninkje kan open doen Cool ) en ik kon zo op mijn sloffen binnendoor, hoefde niet eens een jas aan te trekken!

Echt toppie hoor, als ik eerder wat vreemds in de stal hoorde moest ik altijd buiten om, voel je je toch een beetje banketstaaf in je slip met veel te klein slaapshirt en melkwitte benen in te grote klompen van pa.... Sigaar

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 00:21

Koop dan ook eens een fatsoenlijke nachtjapon, zo'n degelijke tot hoog aan de hals en tot over je knieen, i.p.v. altijd maar rommel voor die paarden van je te kopen!!!!!!!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 07:55

Beter klinkt heeeeel erg goed! nou nog foto's Haha!

:evaw:

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 09:43

WOW!!! wat gaf. Het word tijd dat ik een kijkje kom nemen bij jou op de stallen.

Nu kan je nog meer "handelspaardjes" stallen. Haha!

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 18:06

Haha en IK heb het lekker al gezien! Het was alleen toen nog niet af, dus zag eigenlijk alleen maar een grote paasei en waar alles zou komen maar toch: NA NA NA NA NA!!!!!!!!! Haha! }> De stallen waren iig al wel af en die zijn super, vooral Zep heeft echt een aso-box! Maarja, dat hoort ook bij een heer van Stand (Oli B. Bommel) Cool

Ik ben wel heel erg benieuwd naar het eindresultaat en welke kleuren je nou precies hebt genomen! En zeg maar tegen je moeder dat als ik weer kom, ze weer die lekkere asperges mag maken Haha! Vork !

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 23:22

Ik heb 't lekker ook al gezien *gna gna gna* Ik had echt zoiets van: Bloos oké, wie veegt mij op??? Echt zo superkwijl!!

Als 't helemaal af is kom ik snel een keertje kwijlen, goed? Dan wil ik gelijk je andere pronkstuk onder 't zadel zien *kwijl*

Djeezzz, ik blijf kwijlen, hihihi... wie geeft mij een teiltje???? Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:08

Een megameeting bij sjuim thuis, zodat we allemaal kunnen kwijlen Kwijl ? En ik lust ook wel asperges Haha!

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 20:38

Sjuimpje schreef:
even kijken of dit plaatje het doet...


dat wel, maar je dacht toch niet dta we hier genoegen mee nemen????
wij willen,
nee, correctie,
wij EISEN
foto's!!!!

hahaha!
maar serieus: het klinkt te gek Suuz!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, bamisalami, belle_boef, boyca, carina, DDD3, dezzie, Eeeeeeeeef, egnie, jildou1979, Mjelleke, Mo_Noah, Nanu, Oehlala, Polarize, Vagabondo, xbkbx, Yom en 86 bezoekers