een soort contract dat je kan afsluiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

een soort contract dat je kan afsluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 20:32

mystery gaat volgende week voor een maand naar een africhtingstal, maar geen gewone, hij word ingereden op een natural horsemanship manier (ja sorry ik weet niet hoe ik het anders moet uitlegen.) die mensen doen het meer als hobby dan als echte verdiensten. ze zijn echt heel aardig ze zijn al een keer bij mij geweest en heb gewoon hier les gekregen. na lang nadenken heb ik dit dus besloten. maar ik moet die mensen contant betalen, omdat hun ook weer geld aan de boer moeten geven. naja waar het mij dus om gaat is om een soort contract te maken, dat ik wel altijd kan bewijzen dat mystery van mij is. wat zet ik daar in en is er een site waar je zo iets van af kan halen, en zelf wat dingen in kan zetten?

graag geen reactie's van dat zal ik nooit doen, want dit is mijn beslissing en heb er wel een goed gevoel over, het is alleen voor de zekerheid die ik zelf wil hebben.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 21:13

het is ontzettend moeilijk om een contract waterdicht zomaar even zelf te maken, dat kan haast niet. Het slimste is dus om naar een kantoor te gaan die er verstand van heeft!

succes ermee!

Maar als je papieren bij Mystery hebt, en ze staat daarop op jouw naam, kun je dus al aantonen dat ze van jou is, en is een contract overbodig!

kuss
Frederike

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 21:18

mystery heeft geen papieren, ik heb alleen een paardenpaspoort, maar die staat ook nog niet op mijn naam, die staat nog op naam van de vorige eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 21:34

Je kunt al vrij simpel een afspraak op papier zetten. Ihkv "hierbij verklaar ik, Samantha Huppeldepup, verder te noemen eigenaar, mijn paard, te weten Mystery, met chipnr 1234567, gedurende 1 maand in training te zetten bij Natural Horseman, verder te noemen trainer, voor een bedrag van 123 euro. Trainer en eigenaar gaan akkoord met mondeling overeen gekomen voorwaarden wat betreft stalling en verzorging van het paard, alsmede de inhoud en aard van de training. Eigenaar blijft t.a.t. eindverantwoordelijke over het paard. Deze overeenkomst gaat in op 1 juli 2002 en is geldig voor de duur van 1 maand."

zorg dat je een (getekende) kwitantie krijgt voor geld dat je contant betaalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 21:43

Aanvulling op Zep. Aangezien er geen aparte wetgeving is voor paardenhouderij is hier gewoon het Burgerlijk Wetboek van toepassing. Daarin staat ook aangegeven hoe de trainer met het paard dient om te gaan zodra hij zich over het dier ontfermt. Het staat niet specifiek voor paarden opgenomen, maar bij gebreke aan aparte wetgeving geldt het dus wel.
Dus wanneer er dingen gebeuren die normaal gesproken niet wenselijk of betamelijk zijn, hoef je daar niet mee akkoord te gaan. Dan gaat het om situaties die met gezond verstand al begrijpelijk zijn.
Voorbeeldje: het niet vervangen van een kapotte voerbak waardoor het paard niet fatsoenlijk kan eten, is al iets dat duidt op het tekortschieten van de degene die voor het paard dient te zorgen. Dit is een voorbeeld uit eigen ervaring, daar heb ik verder geen werk van gemaakt hoor.

Met het contract zoals Zep hierboven heeft neergezet, is het in ieder geval duidelijk dat het dier niet van eigenaar is veranderd en daar gaat het om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:36

Het BW dekt dit soort overeenkomsten idd Lovely. Maar het kan nooit kwaad de dingen op papier al bij hun naam te noemen, dat kan een hoop narigheid schelen. Het ligt er maar net aan waar je de nadruk op wilt leggen. In dit geval het eigenaarschap.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 23:19

Als het paard niet gechipt is, zorg dan voor een duidelijke beschrijving van het paard. Beschrijf de kleur, aftekeningen, hoogte etc. Zodat altijd duidelijk is wat 'het voorwerp van de overeenkomst' is (klinkt een beetje raar voor een paard). Je bent zelf nog geen 18, dus je kunt beter één van je ouders laten tekenen.