neus met korsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-01 16:54

Hoi Beau heeft telkens heel erge jeuk aan zijn neus die hij nu aardig stukgeschuurd heeft. er ziten allemaal korsten en er is een plekje rood waar het gebloed heeft. Dit is zo sinds er een andere pony bij hem in de wei staat die ook allemaal schuurplekjes over haar hele lijf heeft. Heeft iemand een idee of Beau zijn jeukende neus van die andere pony kan hebben? Of het iets besmettelijks is wat jeukt ofzo?

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 16:57

heeft hij een'roze' neus? het kan zijn door de zon van afgelopen dagen dat ie verbrand is door de zon. gewoon even met zonnebrandcreme insmeren of wat ander vettig spul. maar misschien heeft ie het wel opgelopen van die andere pony, dat kan ik vanaf hier niet beoordelen.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-01 10:59

Ik weet dat pony`s met een bles hun roze neus kunnen verbranden in de zon maar Beau heeft geen bles en zijn neus is gewoon zwart. Hij schuurt wel heel veel met zijn neus langs het hek.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 11:50

Ik denk dat het verstandig is om de dierenarts erbij te halen. Vanaf hier is het natuurlijk niet beoordelen maar het kan schurft of schimmel of een andere huidziekte zijn. De dierenarts kan hier wat voor voorschrijven bij twijfel kan hij wat huid afschrapen en dit laten onderzoeken

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 17:24

Even ter zijde - dit heeft waarschijnlijk niets met jou pony te maken - pony's die hun bles verbranden (roze stuje op de neus) in de zon, hebber daar gemakkelijker last van als er 'berenklauw' in de weide staat. Dat is een onkruid dat je ook wel eens aan de rand van een autosnelweg ziet staan. Samen met zon geeft zit zeer gemakkelijk een verbrande neus. Ik spreek uit ervaring, want onze pony krijgt ook altijd zonnecrème op in de zomer Knipoog .

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 19:28

als ie sinds kort in de wei gaat, kan ie ook een schrale neus hebben van het grazen.
heeft de mijne ook gehad toen ie een half jaar de wei op is geweest.gaat ook wel weer over.
toedeledoki
gillian

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 03:34

mellien heeft geen bereklauw in de wei, alleen heeeel veel brandnetels, he lemien?
en ps de ergste kortjes zijn alweer weg!