dagelijks springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 19:46

onze overburen hebben sinds kort een buitenbak. Ze hebben ook 2 paarden, waarvan er 1 gereden wordt.
Nu staan er hindernissen in de bak, van zo'n (op de gok) 120cm hoog.
Wat mij opvalt is dat de hindernissen elke dag anders staan.
Dat zou dus betekenen dat er elke dag gesprongen wordt met dat paard.
Kan dat geen kwaad vraag ik mij dan af Verward


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 19:58

Oplettende buurman ben jij Cool
Als je het met een beetje beleid doet kun je prima regelmatig springen. Zo idioot hoog is 1.20 nou ook weer niet.

kian

Berichten: 80
Geregistreerd: 05-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 11:09

elke dag hoog springen lijkt mij niet echt goed. Je paard raakt er zo volgens mij behoorlijk op uitgekeken.
En zo laag voor oefensprongen is 1.20 niet hoor, Lachen

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 13:20

regelmatig springen is prima, iedere dag is IMO te veel. En of 1.20 hoog is hjangt af van wat je gewend bent, voor Pablo is dat (nog te) hoog, voor Trammelant was dat niet. Maar ik zo hooguit 2 * per week springen, balkjes lopen e.d. doe ik vaker, ook tijdens mijn dressuurtraining. Stef, doen ze het niet gewoon om stoer te doen? Ik ken er genoeg die 50 cm gesprongen en hebben na het rijden alles bovenin hangen Gaaaap Gaaaap Gaaaap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 13:29

Ik heb op een springstal gewerkt, en daar werd toch wel bijna dagelijks gesprongen, alleen met de heel jonge en heel ver doorgereden paarden dan weer niet. Die oudere paarden hebben al genoeg "in de benen" zitten en zijn meer gebaat bij verder dressuurmatige africhting.
Dat begon dan meestal met een paar kruisjes, dan een paar sprongen van 1.00/1.10 m en dan werd het vrij snel even naar boven gebouwd en klaar. Dus wel de hoogte in maar niet zo veel sprongen. Zo werkten we ook los op concours en dat gaat heel goed. Natuurlijk lag er ook zeer veel nadruk op de dressuurmatige training, maar om een paard goed aan het springen te krijgen mag hij best wat vaker springen dan 2x in de week.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 13:49

hangt er toch vanaf of je elke dag 5 hindernissen of elke dag 40 hindernissen springt....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 14:37

joe ar totally rait!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 20:10

Haha Stef, ik denk dat die buren van jou errrrreg ruig denken te zijn. Volgens mij zetten ze het elke dag anders om maar lekker stoer te lijken!!!
Wie heeft dat nou nog nooit geflikt bij bv z'n instructeur?????

Sonja

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 20:45

hahahahah sonja die is grappig.
Persoonlijk vind ik elke dag springen niet goed.
Het is slecht voor de pezen botten ed.
ik spring hooguit 1/2 x in de week.
Lielle, bestaan zulke mensen echt?
het valt me elke x weer op. je hebt rare mensen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 12:29

Ik probeer zoveel moegelijk afwisseling te brengen: buiten rijden, naar het bos gaan, buitenpiste, binnenpiste, dressuur en springen. Springen maar één keer in de week, want ik wil wel begeleiding hebben.
Femke

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 19:47

Hoi!
Zeker weten dat die bak niet ook door andere mensen wordt gebruikt?
Bij Pie staan een paard en pony in de wei, waarvan de pony niet mag springen, alleen paard (Pie) dus. Maar er rijden regelmatig andere pony's in de bak, dus...
Ook spring ik wel eens een kruisje als afleiding tijdens de dressuur, en later bij het opruimen hang ik de balken hoog in de staanders zodat ze niet op de grond liggen mocht het gaan regenen enzo.
Elke dag springen lijkt me niet zo goed, ook een sportspringpaard moet dressuurmatig getraind worden. Jammer genoeg zijn er springruiters die wel altijd springen, en anders hun paard in de stapmolen zetten, en verdere afleiding krijgt-ie niet. Maar goed, dat is hun beslissing.
Doei! Dorine.

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 15:45

Je kunt je paard ook drie kwartier dressuurmatig trainen en daarna nog even een kwartiertje gaan springen. Als die paarden goede springers zijn, is 1,20 helemaal niet superhoog en kunnen ze daar best mee eindigen.
Je houdt afwisselend doordat je de dressuur nog even afwisselt met springen. Als een paard springen leuk vindt, kan het zelfs een beloning voor hem zijn om na de (voor hem suffe) dressuuur nog even te mogen springen.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 11:41

Citaat:
Op 2001-05-12 13:29, schreef Zep:
Ik heb op een springstal gewerkt, en daar werd toch wel bijna dagelijks gesprongen, alleen met de heel jonge en heel ver doorgereden paarden dan weer niet. Die oudere paarden hebben al genoeg "in de benen" zitten en zijn meer gebaat bij verder dressuurmatige africhting.
Dat begon dan meestal met een paar kruisjes, dan een paar sprongen van 1.00/1.10 m en dan werd het vrij snel even naar boven gebouwd en klaar. Dus wel de hoogte in maar niet zo veel sprongen. Zo werkten we ook los op concours en dat gaat heel goed. Natuurlijk lag er ook zeer veel nadruk op de dressuurmatige training, maar om een paard goed aan het springen te krijgen mag hij best wat vaker springen dan 2x in de week.




Ik heb ook op een springstal gewerkt, daar werdt ook heel regelmatig met de paarden gesprongen maar de hogere sprongen maakte ze eigenlijk alleen op wedstrijden. Thuis trainde we ze eigenlijk alleen maar op in-uitjes e.d. puur om ze gymnasticeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 11:57

Ik werkte op een handelsstal waar heel veel 5 en 6 jarigen stonden, die werden toch regelmatig wat hoger gewerkt. Dat ging dan wel in niet zoveel sprongen, maar toch. De oudere paarden die meer ervaring hadden werkten we inderdaad zoals jij zegt, en de heel jonge paarden sprongen ook niet zoveel.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 12:27

Dan delen we dezelfde mening; toen ik op die stal werkte hadden we voornamelijk 3-jarige (die +/- 3 keer in de week aan het werk kwamen en verders in de wei) 4-jarige (oefen en B, die wanneer ze lekker rondkwamen verkocht werden) verder nog wat 7 à 8 jarigen (Z-paarden die wat langer werden aangehouden)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 14:31

Volgens mij vinden ze het gewoon leuk om de hindernissen iedere keer te verplaasten hihihi *LOL* .

Wij moeten op stal de hindernissen altijd op een hoogte van 80 cm ter zetten. En er staan een aantal hindernissen voor de sier (en reklame) die mag je niet gebruiken. Deze worden regelmatig (2x per week) verplaatst omdat dat beter voor de bak is. Dus dit kan ook het geval zijn hoor vooral als alles nieuw is. Party!!

Mooi hoog is niet lelijk.... Tong uitsteken

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

yvonne18
Berichten: 173
Geregistreerd: 18-03-01
Woonplaats: oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 17:06

ik vind veel springen voor je paardjes ook niet goed. ik spring met mijn paardjes 2X in de week. 1X oefenen en een keer op concours. als ik geen concours heb spring ik 1 x in de week in de les en soms nog een keer om tecniek te oefenen. met de doorgetrainde paarden spring ik weleens hoger maar met de jonge niet.

ik ben yvonne. 18. rijd paard en interesseer mezelf alleen voor springen!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 bezoekers