zee containers/ paardenstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

zee containers/ paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 12:06

Wat zijn jullie ervaringen met een zee-container als stal en wie kent een bedrijf die die dingen maakt??

Zoals het er nu naar uitziet redden wij het hier nooit om voor de winter de stallen klaar te hebben ( de gemeente is erg traag, duurt sowieso waarschijnlijk nog minstens 3 maanden voordat de vergunning erdoor is), maar m'n pony's en Japik moeten natuurlijk wel onderdak...Nu zit ik eraan te denken om zee containers neer te zetten ter overbrugging tot dat de stallen klaar zijn....
Heb al eens gezocht via google, maar kan eigenlijk maar heel weinig info vinden over die containers...

Met een beetje improvisatie kan ik ze nu ook wel allemaal stallen, maar dan moet Japik op de manege blijven en eigenlijk wil ik die ook zo snel mogelijk bij huis hebben.
Deze week is de buitenbak klaar dan nog ongeveer 8 weken en dan kunnen de paardjes op het nieuwe weiland....

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 12:33

Sonja ik moet nog ergens ene folder hebben liggen van zeecontainers als paardestal.
Die kun je huren.....
Echt schitterend gewoon, je kan met alles erop en eraan nemen.
Het voordeel is dat je ze als de bouwvergunning er is je de stallen weer terug kunt doen naar het verhuur bedrijf.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 12:35

Ook staan er regelmatig zeecontainers ingericht als paardenstallen te koop op marktplaats. En helemaal niet zo duur.
Het is idd het lekkerst als je de paarden gewoon bij huis hebt.
Ik zal eens voor je rondkijken.
Groetjes!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 12:39

Die verzorghaflinger en fjord staan ook allebei in een zeecontainer. Gaat prima hoor. Ze hebben lekker dikke rubbere matten op de grond. De eigenaar heeft deze container voor een prikkie ergens kunnen kopen.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 13:28

Bij ons op de manege zijn ze nieuwe stallen aan het bouwen en nu staat Noah ook in een container.
Eerst stond hij tussen allemaal andere containers en stallen en was het benauwd. Nu staan ze allemaal een een rij naast elkaar en is het niet zo benauwd meer.
Let hier dus wel op!
Verder bevalt het prima. De ruimte is best groot. Al zal ik wel blij zijn als de stallen klaar zijn, maar dat is meer omdat ze wat verder van de bak, poetsplaats enzo afstaan en ik dus wel zeker 5 minuten Haha! moet lopen.
Maar dat is bijzaak!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 13:32

Ik heb eenmaal een paard gezien met z'n hele achterbeen aan gort doordat ie door de bodem van de zeecontainer heen was gezakt. De bodem was slecht, en daaronder was het wat hol. Het paard was groot en zwaar... Ik kan je zeggen, het was geen prettig gezicht, en het arme dier is afgemaakt.

Let dus alstjeblieft op dat de bodem 200% goed is, en controleer dat heeeeel goed! En jou pony's zijn niet zo zwaar, dus zo snel zullen ze er wel niet doorheen zakken.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 13:59

Als iemand meer informatie hierover heeft, zouden jullie mij dat asjeblieft ook willen pb-en!!! Alvast bedankt!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 15:29

Wij hebben er 1 staan, de bodem is van hout en wordt vrij snel glad, ik heb er dan ook altijd veel krullen in.

Verder zijn die dingen vooral zomers snel beneuwd, wij hebben er echter een met 3 patrijspoortachtige liuiken in het dak, die we in verschillende standen open kunnen zetten, daarbij staan altijd de bovenluiken open zodat ze veel frissen lucht hebben maar het niet kan tochten.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:38

op mijn oude manege stonden meerdere paarden in zeecontainers, omdat er niet genoeg stallen waren. Die zeecontainers waren perfect als stal hoor!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 18:05

Je kunt een zeecontainer kopen bij transportbedrijven.
Na een aantal jaren zijn ze "afgeschreven" en worden ze vaak voor een prikkie te koop aangeboden.
Je kunt ook eens kijken in een advertentieblaadje, o.a. in de Vondst staan vaak containers te koop.
Je moet ze dan nog wel "paard-klaar" maken, maar dat is op zich niet zoveel werk.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 20:14

carola schreef:
Let dus alstjeblieft op dat de bodem 200% goed is, en controleer dat heeeeel goed! En jou pony's zijn niet zo zwaar, dus zo snel zullen ze er wel niet doorheen zakken.


Ja, daar heb je gelijk in. In de container van ons was de bodem ook heel erg slecht. Ook een houten. De eigenaar heeft er een nieuwe bodem ingemaakt en er dikke rubbermatten ingelegd

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 20:47

Ben erg benieuwd naar prijzen.. Moet ik meer rond 2000 of meer rond 15000 denken??

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 21:38

Een "kale" container (dus eentje die nog niet paard-klaar is) kun je met een beetje geluk al voor ca. 500 euro kopen.
Er is trouwens ook nog verschil in de maat, je hebt 20"(voet) en 40" containers, die zijn dubbel zo groot.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 21:55

Oscar, hoe groot is eigenlijk 20 voet? en 40 voet??
Ik heb er om eerlijk te zijn geen idee van...... Verward Verward

En wanneer je sowieso rubber matten op de bodem legt is het risico op erge verwondingen toch veel kleiner.....Stel je denkt dat je alles goed hebt gecontroleerd en dan zakt bv Japik toch door de bodem, met rubbermatten gebeurt er dan dacht ik niet zo heel veel.....Tenminste als je echt die hele dikke zware matten hebt...

Wie weet de precieze afmetingen van de boxen in zo'n container?
De mini's zijn niet zo veel stalruimte nodig maar Japik (162cm) wel....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:27

Wij hebben een 'ply-wood', dwz zeggen dat het een huoten container is, in de kopse kanten zaten deuren en die zijn er afgeslepen en daar zit nu ook hout in.
Deze container was al wel gebruikt voor het oorspronkelijke gebruiksdoel, maar nog niet als paarden stal, hij kwam dus 'gloed-nieuw' bij ons binnen, met nieuwe deuren e.d.
Er zat echter nog geen verlichting/drinkvoorziening in, ook geen voerbakken, die kan je er overigens wel als optie bijnemen.

Ik geloof dat wij toen iets van 5000 gulden kwijt waren ex btw en ex vervoer.
Vervoer kost namelijk ook een paar honderd gulden.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:36

Passion krijgt over een paar maanden ook een container als stal.
waarschijnlijk kunnen we ze goedkoper krijgen via het werk.
nog niet eens voor 500 euro denk ik en als je er niets in boort of veranderd, kun je ze voor 500 euro weer terug verkopen aan bedrijven.

maar hoe zit het eigenlijk met vervoeren? hijskraan?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 21:36

Mika schreef:
Citaat:
Oscar, hoe groot is eigenlijk 20 voet? en 40 voet??
Ik heb er om eerlijk te zijn geen idee van......


Tsja, ook daar zijn nog kleine verschillen in, vnl. in de hoogte.
Ik zal je even de "ongeveer-maten" geven:

- 40" container: lengte 12 meter / breedte 2.45 meter / hoogte 2.55 mtr.
- 20" container: lengte 6 meter / breedte 2.45 meter / hoogte 2.55 mtr.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 23:12

ik heb ook eens geinformeerd naar zulke containers omdat me dat gewoon ideaal leek. ik vind de prijs toch behoorlijk hoog, plus de vervoerskosten die er nog eens bijkomen, dat is ook echt niet niks...

ik heb nu een bouwkeet in mn wei staan. ben ik ook dik tevreden over!! hij is 12 meter lang (waarvan 8 meter als stal, en 4 meter als opslag wordt gebruikt) en iets van 2,5 meter breed. er zit alleen nog wel een houten vloer in, maar die gaan we er binnenkort uitbreken en er een betonnen vloer in maken.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 00:23

Buddy staat ook in een container op stal...lukt allemaal prima hoor, en ziet er alleen van de achterkant minder mooi uit Haha! Maar of je nou in een normale box staat wat behalve de deur dicht is, of in een container...

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 10:52

Hoe vervoer je zo'n container eigenlijk? iig als er een hijskraan bij nodig is heb ik dat alvast gratis.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 10:56

het is zeker beter dan niets. ze staan uit de wint en regen. meer kun je toch niet doen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 17:20

Wij hebben er ook eentje, een vrij oude al. Dat ga je nu wel merken, want de zijkanten gaan aan de onderkant flink roesten en zodoende komen er gaten in. Ook de houten bodem heeft zijn beste tijd wel gehad. Nu liggen er van die matten in die je bij Divoza kan kopen, en nu is het weer goed. Het zijn best fijne stallen, je kan ze zo verplaatsen, maar in de zomer als de zon er op staat, is het wel een sauna.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:09

Boogiegirl schreef:
Citaat:
Hoe vervoer je zo'n container eigenlijk? iig als er een hijskraan bij nodig is heb ik dat alvast gratis.


Een container kun je per vrachtwagen vervoeren.
Hiervoor zijn speciale vrachtwagens, je kent ze vast wel, met van die grote bakken achterop.
Nou, dat is dan jouw potentieele container Haha! Haha!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:16

aha zoiets d8 ik al, maar hoe zet je zo'n ding op een vrachtwagen? met een hijskraan?