Welk boek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Welk boek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-02 16:09

Ik wil graag een boek kopen, maar ik weet niet welke Boos!
Het moet wel een goed boek zijn, niet een waar je niets aan hebt om het zo maar te zeggen. Het moet een boek zijn die niet zo is als de meeste boeken, want die leen ik dan wel van de bieb.
Nou heb ik gehoord dat ruiters en rechters een goed boek is, maar ja, die hebben ze bij mij in de winkels niet, dus die moet ik dan bestellen en dat is dus op zich geen probleem, maar dan wil ik wel zeker weten dat het een goed boek is! En waarom is dit dan zo'n goed boek? Staat alles er heel goed in omschreven en goed in uitgelegd? En dan kan ik zeker het beste deel 1 nemen en als hij echt heel goed is later deel 2 of niet? En oh ja, ik heb een keer een kopietje uit deel 1 gezien van hoe je het paard aan de teugel krijgt, maar daar stond dat je je handen vast moest zetten ofzo, maar dat vind ik niet helemaal de juiste manier, tenminste... tja, ik weet niet, is het wel een normale manier van alles wat hij uitlegd of rijd hij echt op een aparte manier ofzo?
Ik heb ook gehoord dat het boek 'dressuur met kyra kyrkland' wel goed is...
of hebben jullie een andere titel voor mij? Het moet dus wel een echt goed boek zijn he Knipoog
Ik wil dus een goed boek kopen met niet van die informatie die je in ieder boek vind

Dus wie o wie kan mij een mooie aanrader geven Schijnheilig

Druk druk druk... Knipoog


Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-02 16:30

Of is de ruiterhulpen een goed boek? Of rijden met gevoel? Of centered riding (lijkt me ook wel interessant, ik wil mijn houding namelijk ook verbeteren) Of is dat een engels boek???
Ik wil wel graag een Nederlands boek, ik ben blij dat ik vakantie heb Knipoog
Enne, ik wil ook graag een boek waar ik dus wat aan heb en ik heb geen eigen paardje....

Druk druk druk... Knipoog

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-02 13:41

Weet dan echt niemand een boek die echt super is?
Ik bedoel, jullie hebben toch wel boeken in je kast staan, is er dan geen van die boeken waarvan je zegt: die moet je echt hebben!?!

Druk druk druk... Knipoog

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 13:44

Misschien moet je een beetje geduld hebben Lachen
Er moet wél toevallig iemand dit lezen die ECHT een goed boek weet want daar vraag je met duidelijkheid om.
Ik vind paardenschool van Nathalie penquit leuk. Op een hele andere manier omgaan met je paard. Of jij dat een 'echt' leuk boek vind weet ik natuurlijk niet.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 13:47

Ik ben heel blij met het boek Centered Riding.
Ruiters & Rechters ook, Dressuur met Kyra K. ook,
eh, In het rechte spoor ben ik nu zelf aan het lezen...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 13:53

Nou, er zijn inderdaad een hele boel goede boeken waar je wat van kan leren kwa rijtechnisch. En er zijn ook een hele boel boeken waar je van kan leren kwa verzorging en omgang. Het is net wat jij wilt horen...

Die opmerking over dat je het niet eens bent met een gedeelte van de tekst van ruiters en Rechters, ik denk dat je toch het hele boek moet doorworstelen (echt, het leest absoluut niet makkelijk Gaaaap ) om tot een goed oordeel erover te komen, en ik denk dat je eerste indruk geen juiste is.

Wil je snel en makkelijk wat rijtechnische tekst tot je nemen, zou ik kiezen voor Dressuurtraining van Stevens, groen boekje op A5 formaat, leest makkelijk en het is geen onzin (maw diepgang en oefeningen waar je wat mee kan, zonder heel veel blabla en onwaarheden; dat soort boeken heb je ook, legio!).

Voor je eigen rijden, je eigen zit en houding en attitude kan ik je Centered Riding van harte aanbevelen. Daarin dan weliswar niet zo heel veel tips om de oefeningen uit te voeren, maar wel heel veel aanreikingen om je houding en balans beter te beheersen, waardoor je uiteindelijk rijden stukken kan verbeteren. Dat ded het bij mij wel, en als ik les geef gebruik ik die voorbeelden van Centered Riding heel veel. Leest overigens makkelijker dan Ruiters en Rechters, maar nog steeds, je krijgt de tekst niet kado...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-02 18:04

Heb je dan echt wat aan het boek centered riding? Dus als je dat boek leest, dan kun je dat ook wel toepassen, of niet echt? Want ik wil wel graag mijn zit verbeteren...

Druk druk druk... Knipoog

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 18:44

De 3 boeken uit mijn "paardenboekenbibliotheek" die ik het meest gebruik zijn: Basisboek Dressuur van Tineke Bartels, Dressuur-De belangrijkste aspecten en De Ruiterhulpen.
Omdat ze praktische tips geven en er wordt aan de hand van foto's en tekeningen geïlluseerd wat er geschreven wordt en het belangrijkste van al: wat er geschreven wordt is in "verstaanbaar" Nederlands.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers