Je eerste autorijles. ...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Je eerste autorijles. ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 17:17

Ik heb dus binnenkort (volgende week waarschijnlijk) mijn eerste autorijles, en ik vind het doooodeng.

Vertel.. jullie ervaringen. Moest je meteen drukke wegen op, hoe ging dat?


MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 17:22

Ik kan alleen vertellen wat ik gezien heb Tong uitsteken
M'n zus reed gelijk de tuin in *LOL* Een beetje slingerende start. Maar het is allemaal goed afgelopen hoor Schijnheilig Ze heeft haar theorie-examen gister gehaald en gaat binnenkort voor haar praktijk.
Zal straks even aan haar vragen hoe de eerste les was.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 17:22

Nee ik hoefde niet meteen de drukke weg op. We gingen eerst naar een rustige weg en daar leerde ze mij gas te geven. Het remmen+ schakelen ging deed zij in 1ste instantie zelf maar aan het einde van les
moest ik ook remmen. De eerst keer is echt kennismaken met de auto en een beetje sturen. Een tip: trek gympen aan dan voel je goed het gas opkomen.
Succes!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 17:23

ik ging eerst op een parkeerterrein rijden dat was erg fijn. en daarna gewoon een hoofdweg op. dat lijkt heel eng maar is juist makkelijk je hebt altijd voorrang en geen weggetjes van rechts enzo. je kan mooi leren je gas te bedienen en te remmen. beetje wegwijs worden met je auto. verder moet je je niet al te druk maken want een heleboel mensen hebben hun rijbewijs dus zo moeilijk zal t niet wezen toch Haha!

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 17:29

Ik ben gelijk de snelweg opgegaan (kon niet anders) maar ik hoefde alleen gas te geven en sturen. Daarna rustig aan leren schakelen van 1 naar 2 en zo tot ik het kon!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 18:20

ik heb inmiddels 13 (??) lessen gehad. Eerst een intest gedaan aangezien ik t versneld wil doen (en nu ook doe) en dan moeten ze kijken hoeveel lessen je ongeveer nodig hebt. Die intest was dus ook mn eerste les. Gewoon in een rustig straatje, weinig verkeer, geen kinderen buiten. Best te doen, in t begin vond ik t vooral erg spannend, straks zag ik niet alles! maar dat valt achteraf allemaal erg mee. Begin t steeds leuker te vinden tegenwoordig. Alleen dat achteruitrijden is niet echt leuk, bochtje achteruit enzo. Heb ook al 80km/u gereden, gaaf joh!! ben benieuwd wanneer ik de snelweg op mag gaan Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 18:38

nee joh je eerste les is niet eng, ik vond het geweldig en vond het
jammer dat ik niet meteen weg mocht scheuren Haha!
we gingen een rustige weg in een woonwijk opzoeken en daar
werd me het schakelen en het remmen bijgebracht, voor je
het weet is het uurtje om.
Waarschijnlijk begint die week daarna het echte werk *LOL*

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 19:26

Ik moest echt meteen de eerste les alles zelf doen. Gas, remmen, schakelen iew echt doodeng. Heb mijn tweede rijles al 100 km-uur gereden en dat vond ik al heel wat. Eerste rijles was wel beginnen op het rustige industrieterrein hoor, maar later ook de weg al op. Dwars door dorp whaagh.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 09:04

nijn eerste les begon ik op een vrij rustige hobbelweg (bij carola in de straat) en gelijk alles doen, remmen gas geven en schakelen. daarna ook direct heel ugchelen,hoe soeren enzo door gescheurd. ook direct 80 km.
in het begin vond ik het nog wel wat eng, maar het scheelde alwel dat ik weleens in een tractor rondscheurde dus.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 09:12

Ik ben gewoon voor ons huis begonnen. Ik reed zo weg, terwijl ik nog nooit had auto gereden. Ik hoefde alleen gas te geven en te sturen, de instructeur schakelde in het begin. Na een half uurtje mocht ik ook zelf schakelen. Het scheelde wel dat ik al kon schakelen, omdat ik altijd schakelbrommers heb gereden.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 11:32

ik ben begonnen op een industieterrein. Best rustig was het daar Tong uitsteken. Schakelen leerde we apart op een terrein. Ik deed zo'n snelcursus, dan moest je eerst een dag alleen maar bochtjes rijden en schakelen Frusty Niks aan dus, zo'n hele dag!!

Ik heb er 4 keer overgedaan om mijn rijbewijs te halen Haha!

Veel succes he!

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 12:03

Ik heb eerst met m'n pa een paar keer in de polder geoefenend Tong uitsteken , oke het mag niet Schijnheilig , maar heeft me bij m'n echte rijlessen toch een hoop poen bespaard..

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-02 13:08

akerna schreef:
nijn eerste les begon ik op een vrij rustige hobbelweg (bij carola in de straat) en gelijk alles doen, remmen gas geven en schakelen. daarna ook direct heel ugchelen,hoe soeren enzo door gescheurd. ook direct 80 km.
in het begin vond ik het nog wel wat eng, maar het scheelde alwel dat ik weleens in een tractor rondscheurde dus.


Ik denk dat ik daar maar ga lessen, het is daar zooo rustig vergeleken bij hier. Maar goed hier is het weer rustig vergeleken bij Amsterdam.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 18:03

Eerste rijles is juist leuk! Hij legt wat uit over de auto enzo. Ik moest naar een industrieterrein waar ik leerde sturen en de pedalen bedienen en toen moest ik zelf naar huis rijden!! Vond ik heel eng toen!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 12:56

akerna schreef:
nijn eerste les begon ik op een vrij rustige hobbelweg (bij carola in de straat) en gelijk alles doen, remmen gas geven en schakelen. daarna ook direct heel ugchelen,hoe soeren enzo door gescheurd. ook direct 80 km.


Vandáár dat alle tuinen in de straat vernield waren, alle lantaarnpalen krom waren en er veel geparkeerde auto's deuken hadden.... Haha! Knipoog

Maar goed, ik kon al rijden, en reed dus zo weg. Ik heb m'n rijbewijs dan ook heel snel gehaald, en zoals je weet ben ik sinds 2 dagen zelfs de trotse bezitster van het E rijbewijs!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 13:00

Ik heb eerst 1 dag op zo'n oefenterrein gereden, ik vond vooral harder dan 30 km erg hard in het begin op de echte weg...
pffff ik reed dan ook direct 's avonds. Zodra je het gevoel voor de auto hebt dan is het allemaal stuk makkelijker.
Ik ben op een gegeven moment gestopt en wil ooit weer eens verder Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie