hoe bepaal ik de maat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

hoe bepaal ik de maat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-02 15:49

Ik heb dus een concours wagen staan, ik heb hem in 1e instantie voor een shet gekocht, maar geloof dat ie voor een shet toch wel erg groot is (hoog).
Hoe bepaal ik welke maat pony ervoor kan (ivm eventuele verkoop)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 23:19

De hoogte van het bankje (waar de menner op zit) moet gelijk met de kont/rug van de pony zijn...
Of het te zwaar of te ligt is zijn natuurlijk andere regels....

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 00:03

Pinky_girl schreef:
De hoogte van het bankje (waar de menner op zit) moet gelijk met de kont/rug van de pony zijn...
Of het te zwaar of te ligt is zijn natuurlijk andere regels....


Ik heb een marathon/recreatie voor mijn dames, maar mijn bankje zit een stuk hoger dan de kont/rug van de meiden hoor......

Dus ik weet niet of je je daar voor 100% aan moet vasthouden. Het is best prettig als je boven je paard zit, zeker als je met kleinere ponys ment. Anders zit je aan zo een klein karretje vast, dat je er zelf niet prettig meer op zit.....

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 00:31

Mmmhh dit heb ik ook maar van een koetsenmaker.... Ik dacht dat je je ong aan die maat moest houden. Natuurlijk ligt het ook giga aan het gewicht enzo. Maar dit is zo'n vuist regeltje, denk ik..

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 00:39

Maak eens een foto met Hon ervoor, kan gewoon los tussen de bomen. Dan zie je beter hoe hoog het karretje is in verhouding tot de pony, en kunnen wij het misschien ook beoordelen.
Je kunt beter een karretje hebben wat wat hoger is dan een te lage in ieder geval