Wie heeft er Welsh Cobs??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-01 10:53

Hoi,

Ik verzorg Welsh Cobs en nu lijkt het me hartstikke leuk om wat met andere Welsh Cobs houders of verzorgers te praten.En wat informatie uit te wisselen.Ik verzorg de Cobs op de stal Rhiannon.Zijn er trouwens misschien nog enige mensen die enkele Rhiannon pony`s kennen?Dan heten ze bijvoorbeeld Rhiannon Rhoslyn of zo.Er staat in ieder geval Rhiannon voor hun roepnaam.Ik hoop op reacties.

Paardengroeten Dian Party!!


Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 11:07

Ik ben de trotse eigenaar van een achtjarige welshcob ruin Lachen Als je meer wilt weten, vraag gerust.
Hier wat foto's van Menno:

[img]../upload/3/sneeuw.jpg[/img]

[img]../upload/3/sneeuw1.jpg[/img]

[img]../upload/3/helemaal.jpg[/img]

[img]../upload/3/hoofdsneeuw.jpg[/img]

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-01 11:13

Ah wat is ie lief Cool !!Een echte Cob he!!Heeft ie trouwens witte vlekken op z`n achterhand?
Wat is zijn stalnaam?En z`n schofthoogte?

Groetjes Dian

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 11:18

Hij heet Menno en is ongeveer 1.50m.
Yep hij heeft kleine vlekjes op zijn rug en kont. Zie ook hier:[img]../upload/3/achterhandlinks.jpg[/img]

[img]../upload/3/achterhandrechts.jpg[/img]

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 11:18

Tja ik heb ook een welsh cob maar dat wist je al. Als je gezellig wilt kletsen over je welsh cob of over andere welsh ponies dan kun je je ook aanmelden op de welsh mailingslist
http://www.welshcob.nl/welsh/mailinglist.php
Afbeelding
Afbeelding

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 11:20

Ik was nog steeds geen lid van die mailingslist heb het dus nu maar meteen gedaan. Ik hoop dat het gelukt is. Hoeveel post kan ik ongeveer verwachten?

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 13:03

De mailingslist is niet zo druk. Af en toe een mailtje. het is wel een gezellig clubbie.

het is netjes om je even voor te stelen.

En om weer even op het onderwerp uit te komen. Er is nog een cob liefbezitster hier. nou ja ik heb har al een tijdje niet meer gezien. Maar misschien dat ze wel reageert nu..

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 13:13

Nou, wij hebben thuis ook een welshcob, voluit heettie Pannau Lucky Jim maar voor ons is het Jimmy. Het is een ruintje van net 4 en m'n broertje gaat hem als de MKZ over is B starten.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 15:25

Ik heb een kruising Welsh CobxEngels Volbloed. Wou eigenlijk ook een Welsh Cob, maar het was liefde op het eerste gezicht tussen Spot en mij duss.. Lovers Ze heet iegenlijk Goytre fleur, vader is Menai Sparkling Image. Ik ken die stalnaam van jou niet, klinkt niet bekend tenminste.
[img]../upload/408/m+srechtsgalop.bmp[/img]


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margje op 2001-05-16 15:26 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margje op 2001-05-16 15:27 ]</font>

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 15:28

had ruzie met compu, zal de andere foto nu nog een keer proberen.

HELP!!!! hij doet steeds die in galop Boos! Verward heb de andere geselecteerd+gekopieert maar jah..

Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 16:28

Ik heb ook een welsh-cob van 3,5. Een Merrie.
Ze heet Daisy. Ze staat niet ingeschreven bij het stamboek en heeft dus ook geen stalnaam ofzo! Maar daarom is het nog wel een lieverd! Als ik meer tijd heb zal ik foto's op bokt zetten!

Het leven gaat niet altijd zoals jij het wilt, maar probeer er het beste van te maken!

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-01 19:14

Ik zal als ik binnenkort wat meer tijd heb zal ik ook wat meer foto`s van de pony`s er op zetten.Als je niet zo lang kan wachten kan je ondertussen ff op http://rhiannonwelshcobs.cjb.net kijken.
Daar vind je een aantal pony`s + wat informatie over hen en al hun afkomsten.

Van de lijst ben ik al lid Heike.Ik heb me pas ook voorgesteld.
Is dat Barley op de foto?
Wat een schatje he!Hij staat leuk op dat bergje!!

Groetjes Dian Party!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 19:39

ik heb geen welshcobs, maar ik vind ze wel helemaal geweldig.
Hengsten als Abergavveny JR, Hendrewen Prince en Trevallion Telynor Prince (de laatste 2 bekende voor Morwena, zijn van de vader van Lilian waar Morwena dus verzorgt)(geen idee of je het zo schrijft) vind ik echt Kwijl Kwijl Kwijl .
Ooit komt er een zwarte of een zweetvos

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 22:03

Hee stef, hoe ken jij Jerry? (Abergevveny JR)
Ken je Evaline dan maybe ook, daar hebben wij Jim ook vandaan en ik heb nog best weleens contact met haar....ik heb mijn zadel bijhaar man Ruud weg (sorry, vandaan)dus daarvoor kom ik daar nog weleens......bovendien is dat ponykamp wat ik doe 's zomers daar vlakbij, en we gaan weleens bijkletsen daar dan.....

naja hoezo warrig verhaal, maar ben benieuwd hoe je hem kent.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 23:17

helaas helaas, ik ken hem alleen van foto's van heike's site, en ik vind hem echt geweldig
Afbeelding
*kwijl* Kwijl Kwijl

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-01 15:13

He stef,
ga je echt eens een Welsh COb kopen?
er is nu een zwarte merrie drachtig en als het een hengst is word ie verkocht.heb je interesse.ik zal je op de hoogte houden.

Groetjes dian
ik ken inderdaad de laatste twee hengsten goed!!
Party!!

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-01 15:15

Oh ja en stef,
Lleucu (zwart dus is gedekt door.....Hendrewen Prince,
Dus ik denk wel dat je een zwart veulen kan verwachten.En het is gelijk ook een veulen van een van je lievelings Cobs.Niet dan??
Maar we zijn er nog steeds niet zeker van of dat ze drachtig zijn,

Groetjes Dian Party!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 16:57

dat ik ooit een welshcob (wilde het afkorten, maar dan krijg je WC, dus doe maar niet Haha! ) koop, dat kan nog wel een jaar of 10 duren hoor.
Eerst mijn leven weer goed op orde (ben een eind op weg) en dan flink sparen

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 17:16

ik heb ook een welsh cob van bijna 5 jaar zijn naam is Penstacan Esau wil je foto's zien kijk dan op http://www.start.at/horses daar heb ik foto's van hem

stef: die foto van die zwarte hengstdie ken ik die is echt Kwijl Kwijl Kwijl ik wil hem gelijk kopen maar die was niet te koop hij is van Evaline de Gruyter uit Hollandscheveld
daar kom ook Penstacan Esau van daan

groetjes francien

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 18:27

ben benieuwd francien, of ik morgen pentascan (zoiets toch he) kan zien, ga morgen naar Ymke, dus (jij staat toch op dezelfde stal?)

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 19:59

hee, Jerry is zeker mooi! Ik heb Spot daar ook gekocht, lekker origineel volges mij Haha! Ik zie Evaline verder nooit,alleen op de keuring en dan kent ze me zelfs nog Verward zij kent mij oma wel, dat helpt ook.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 20:46

Jerry is een geweldig mooi paard. ik heb hem eens life mogen aanschouwen. Ik ben er namelijk geweest toen ik op zoek was naar een paardje. helaas zat er toen niets voor me bij.

Evaline is inderdaad erg aardig. Ik had haar al ontmoet tijdens de internationale keuring in Ermelo.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 20:59

wat is het verschil tussen een welsh en een welsh cob??

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 21:37

Het stamboek bestaat uit verschillende secties. Sectie A, B, C, D, K en HBW

Afbeelding
De sectie A (De Welsh Mountain pony)is het kleinste. Deze pony heeft een max. lengte van 1.22cm. Is klein maar sterk! Een bundel energie in een klein lichaam.

Afbeelding
De Sectie B is is de laatste toevoeging van het Welsh stamboek. Zijn maat is max 1,37. En omdat hij nog niet zo lang bestaat zijn er veel variaties. De officiële definitie van de Welsh B is hetzelfde als die van de Welsh A. Met het verschil dat de sectie B echt een rijpony is, met kwaliteit, rijtypische beweging, voldoende bot en massa, een stevige bouw en met ponyuitstraling. De maat is iets groter


Afbeelding
De officiële beschrijving van de Welsh C is precies hetzelfde als die voor de Welsh Cob. Met als enige verschil de hoogte. Sectie C pony's mogen niet boven de 1.37 komen. Omdat de beschrijving precies hetzelfde is kunnen er wel eens pony overgeschreven worden van C naar D of andersom. Bij de sectie D is geen hoogte limiet. De meeste van de Welsh Cobs zijn 1.47cm. Maar er zijn er ook van 1.60 cm.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-01 13:56

Ja en ik zou nog echt een Cob willen met een stokmaat van 1.60m Ik rijd nu op Morwena en die is 1.52 en daar ben ik iets te groot voor.Dus voor mij zou er zo eentje een uitkomst zijn.Er is bij Lilian wel een merrie te koop,ze kan goed lopen en is een lief beest,Nog maar anderhalf en meet nu al bijna 1.50 denk ik.Dus die word wel 1.60.Maar ze staat te koop.....Erg jammer dus,en voor degene die nog opzoek zijn naar z`on Cob bel maar is naar Lilian.Haar site vind je in mijn profiel en daar staat ook haar nummer.

Groetjes Dian Party!! Party!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, ardanwan, Kashmino, Laj1, MairiMacBran, MyWishMax, Poekkie, StonedRomy, Vuri en 120 bezoekers