Vanmiddag naar de EHBO :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Vanmiddag naar de EHBO :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-02 17:43

Ik was vanochtend rond 12 uur lekker naar stal gegaan, had niks te doen en zou vanavond les hebben. Ik eerst Cherrie gepoetst enzo (ik mocht haar 4 dagen rijden, gister, vandaag, morgen en overmorgen) en haar in de wei gegooit. Toen heb ik de deur van de stal dicht gedaan en camil en Make uit hun stalletje gehaald, Make los en camil vast gezet en ben ik eerst Make gaan poetsen, en toen Camilla. Toen wilde ik Camilla een beetje toileteren. Eerst haar oren nog een keer geprobeert, de grote plukken die eruit staken heb ik eraf maar de binnenkant wil maar niet lukken. Frusty Toen ben ik haar voetjes gaan doen, achter, omdat ze het daar heeeeelemaal neit fijn vind. De rechtse was goed gelukt, nu de linkse nog.. Ze zat de hele tijd te vervelen dus ik denk ik til haar voet op. T stomme van mezelf is, ik had een héle scherpe schaar met echt scherpe punten.. Dus ik til haar voet op, en begin te knippen, ze trekt haar been heel hoog op, en ik knip verder, en dan gooit ze hem met volle kracht naar beneden.. En ja hoor, schaar in mn been. Frusty Ik schrok me rot maar het deed neit zo heel veel pijn. Groot gat in mn broek Frusty Dus ik doe mn broekspijp omhoog, en bloeden! Je zag helemaal mn vlees zitten t zag er echt eng uit!! t was echt een gat en heel diep! Dus ik snel camilla en make de stal in gegooit, alle kasten stonden nog open, alle spullen lagen over de grond.. Ik snel naar voor gerend en geschreeuwt "Heeft er iemand eent elefoon??????" gelukkig was de moeder van een meisje van de ponyclub aan t rijden en zij werkt bij de EHBO. Dus haar even laten kijken en ze heeft het ontsmet maar ik moest echt naar de EHBO want het moest gehecht worden dacht ze. Dus de vrouw van mn staleigenaar met mij naar de EHBO, en de staleigenaar snel naar mn moeder gebelt.. Toen we net bij de EHBO waren kwam mn moeder gelukkig al en is de vrouw van mn stalkeigenaar weer weg gegaan.
Gelukkig was ik nog 14 en hoefde ik dus geen tetanusprik!!
Ze hadden het nog een keer ontsmet met echt heel gemeen spul.. Het deed super zeer! Huilen Dus toen goed gekeken maar gelukkig wilde hij eerst proberen om het met van die lijm vast te plakken. Hij kneep het echt helemaal tegen elkaar aan end at deed zeeeeeeeeer! Echt niet normaal!!! Huilen Huilen Gelukkig sloeg het goed aan en heeft hij er nog 6 hechtingpleisters overheen geplakt. Nu is mn kuitspier heel erg stijf en ik kan helemaal niet lopen. Huilen Ik mocht gewoon rijden maar t was beter om iig de eerste 3 dagen niet te rijden omdat er dan spanning opkan komen te staan, maar ik denk dat t wel wat langer duurt aangezien mn been echt helemaa stijf is, en de wond aan de binnenkant zit denk ik dus niet dat ik fatsoenlijk op een zadel kan zitten! Huilen Ook mag ik 4 á 5 dagen niet douchen of in bad... Bah! Huilen Lips are sealed


New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 17:50

Ahh jee, arme Nath wat een toestand. Lijkt me echt pijnlijk als ik hoor hoe dat er uit zal zien zou ik echt flauw vallen. NIet leuk zeg! Veel sterkte ermee!

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 17:52

Auwie dat is niet fijn Huilen
Beterschap Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 18:30

Balen joh, lijkt me niet zo`n lekker gevoel zo`n schaar in je ben.

en leuk he, dat bij elkaar drukken van een wond, ze probeerden dat eerst ook op mijn hoofd maar het lukte niet moest toch gehecht worden. Verdrietig

nou veel succes met je zielige been! Frusty

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 20:06

das niet zo mooi!! balen zeg dat je nu een tijdje bijna nix kan doen....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-02 20:43

Ja echt heel irritant! Heb vandaag de hele dag op de bank gelegen en in bed.. (niet eens in mn eigen want k heb een hoogslaper waar ik dus gewoon niet in kan klimmen Boos!) Net wel ff naar stal geweest aangezien ik de les niet afgezegd had (kon mn instructeur niet berijken) en camil en make ff buiten gezet.. Pff wel irritant normaal ga ik soms een stukje met Make rennen en dat ging nu dus niet dus ze was bvest wel onrustig (de hele dag nog niet buiten geweest)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 20:45

ik heb zo eens een scalpel in mijn been gehad. Ook een erge diepe snee. Dus ook een hechting.

Bleek ik ook nog eens gehecht te worden door een assistent die nog nooit gehecht had. Zegt de dokter ineens"En hoe ging het voor de eerste keer"
Argh! en ik had ook geen beestje gekregen. En ik had niet eens gehuild

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 21:33

Tja Heike:ooit moet de eerste keer zijn he..

Nath: wat pijnlijk zeg voor je! Echt rot nu, je reed zo lekker met Cherrie! Veel beterschap nog!!

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 21:45

x
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 10:33

Ieuw erg pijnlijk zeg. Ik moet er niet aan denken zo`n schaar in je been. en jij bloedende en wel de paardjes op stal gezet en hulp gezocht... Beterschap!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 11:01

He gatver, wat pijnlijk!
Doet het nu nog erg zeer dan? Kun je een beetje lopen?
Wel balen dat het nu net gebeurd nu je dat paardje ging rijden. Maar goed, wees blij dat het niet ernstig is!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 11:15

ah bah, ...
gadverdamme, lijk me echt vies en pijnlijk!
Nou sterkte ermee, en beterschap.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:00

dat lijkt me heel erg pijnlijk, dan blijkt toch maar weer dat je altijd moet opletten (niet banketstaaf bedoeld maar dit vergeet ik zelf vaak).
Wel beter dat die schaar niet in je gezicht is terechtgekomen op de een of andere manier

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:12

Auwa... Clown !
Dit soort dingen zijn idd erg pijnlijk, sterkte en beterschap Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:14

Bah, wat vervelend! En pijnlijk! Sterkte ermee...

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:31

Lijkt me niet bepaald prettig. Jakkes... Ik heb nog niet helemaal voor ogen hoe het nou precies ging, maar ik denk dat ik dat ook maar niet wil weten...

Citaat:
Argh! en ik had ook geen beestje gekregen. En ik had niet eens gehuild

Jeugdtrauma? Of is dit erg kort geleden, Heike?


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 18:58

ik heb dus waarschijnlijk de pees van mn kuitspier geraakt.. dus t doet errug pijin. maar met krukken kom ik aardig ver.. alleen een hele tijd neit rijden ben ik bang

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 19:47

Auw!! Wat erg zeg!
Veel sterkte hoor!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 21:44

Heike schreef:
"
Argh! en ik had ook geen beestje gekregen. En ik had niet eens gehuild


Hihi, kreeg je wel een sticker, of kon zelfs dat er niet af? Nee? Belachelijk zeg! Haha!

Nathje, beterschapjes! En volgende keer pak je maar zo'n kinderschaartje, hoor, da's veel veiliger voor meisjes van 14... Schijnheilig

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 21:54

Haha ja dat zei mn vader ook al. Haha! hij zei ik koop wel zon leuk plastick schaartje die van die karteltjes knipt! Knipoog

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 23:35

Arme jij Verdrietig Een toiletteerschaar is in dit soort gevallen misschien toch handiger Haha!
Ik gebruik altijd een verbandschaar, knipt fantastisch en je loopt geen risico door de botte uiteinden, ze zijn helaas wel erg duur (rond de 80 gulden).

Ik ben wel van plan om in de vakantie op kraambezoek te komen maar op ziekenbezoek heb ik niet gerekend Knipoog

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 08:15

aaaaaaaaaaah arme jij gaat het nu alweer wat beter?
Ik knipte ook altijd alles maar ik ben zo bang dat ik m'n paard steek (prik zo'n schaar dan liever in mezelf) nu een scheerapperaatje gekocht voor 17 euro kun je alleen het 3de oor, baart ,oren en sokken mee scheren hoor anders is ie in notime bot en ze lopen snel vast op de staartharen.
als je het 3de oor goed bij houd heb je van dat stukje geen last Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-02 08:54

idd ik ben dus ook super bang dat ik in t paard steek! daarom had ik m best wel dicht tegen mezelf aan... grr en daar zat ineens de schaar in mijn been.. deed echt super pijn maar dat hadden jullie vast wel begrepen hierboven. Knipoog
Als ik t geld ehb dan koop ik ook een scheerapparaat, ik vind t ook veel mooier om te scheren! maargoed.. ff sparen. nouja 17 euro is niet veel maar ja moet ook nog andere dingen kopen. :d

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 11:08

He bah, Nath, net een week voor het ponykamp!!! Maar ja, ik ga jou lieve Camilla voorbrengen op de keuring!! Haha! Al hoop ik niet dat ik dan, net als nu, zo veel last heb van hooikoorts Boos!, maar ik breng haar voor hoor!!

gr linda

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-02 11:50

Oke, gelukkig. Haha! Ik hoop dat ik met ponykamp wel weer gewoon goed kan lopen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, Bontfire, BulletjeBeer, josien_m_, Mark0919, MirjamRobin, pjer, Vagabondo en 40 bezoekers