Auto: Afrijden!! Help!!Iemand tips? En hoe was jou afrijden?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Auto: Afrijden!! Help!!Iemand tips? En hoe was jou afrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-11 14:03

Nou het is zover hoor.

29 maart mag ik afrijden!
Ik heb 7 maart mij Tussen Tijdse Toets (TTT) gedaan.
Ik heb vrijstelling gekregen op de bijzondere verrichtingen. Het enige wat ik moest doen was opletten bij een rotonde of kruising als een fietser op het laatste moment nog kom om voorrang te geven, waardoor ik sneller moest reageren. Kort maar krachtig gezegd: Ik moest sneller reageren (terwijl mijn reactie altijd wat trager is geweest voor mijn gevoel) en dan optijd remmen.
Voor de rest vonden ze dat alles goed was.

Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten bij het afrijden??!

Hoe zijn jullie ervaringen geweest? En hoevaak hebben jullie moeten afrijden?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


misz_irene

Berichten: 212
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: Echtenerbrug

Re: Auto: Afrijden!! Help!!Iemand tips? En hoe was jou afrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:09

Ik heb ne 2 weken mijn rijbewijs en in één keer gehaald. Bij het examen heel goed kijken en laten zien dat je echt kijkt. Niet te gehaast rijden, neem je tijd er voor.
T komt wel goed het valt achteraf reuze mee hoor.
Succes!

Kijk naar morgen, aan gisteren kun je toch niets meer veranderen

Amalia (Don Primaire x Habsburg) L1 +1
Vegas: Eindstand L2

Anouk_17
Berichten: 1276
Geregistreerd: 02-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:12

Ik had mijn TTT en rijbewijs ook beide in een keer gehaald, en jij gaat je rijbewijs ook gewoon meebrengen! :D

Mijn tips:
* Goed eten van te voren
* Naar de wc zijn geweest
* Ten alle tijden rustig blijven
* Super goed kijken, want daar letten ze echt heel erg op
* Rustig handelen
* Bij voetgangers, fietsers, kinderen enzovoort extra allert blijven
* gewoon lekker rijden, je weet dat je het kunt want de vrijstelling heb je ook gekregen

Trotse mama van een meisje <3

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Re: Auto: Afrijden!! Help!!Iemand tips? En hoe was jou afrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-11 14:14

Naar de wc gaan dat zal ik zeker doen!! Hihi ik had al met de ttt een plas bui en toen ik terug kwam ook hihi.
Nu blijkt het zo te zijn volgens mij CBR oproepkaart die ik ook ontvang dat je voor ongeveer 15 minuten zelfstandig moet rijden. Nu hopen dat ik niet zelfstandig ergens na toe moet rijden, want ben totaal niet bekend in het plaatsje waar ik moet afrijden hihi.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Anouk_17
Berichten: 1276
Geregistreerd: 02-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:17

animals schreef:
Naar de wc gaan dat zal ik zeker doen!! Hihi ik had al met de ttt een plas bui en toen ik terug kwam ook hihi.
Nu blijkt het zo te zijn volgens mij CBR oproepkaart die ik ook ontvang dat je voor ongeveer 15 minuten zelfstandig moet rijden. Nu hopen dat ik niet zelfstandig ergens na toe moet rijden, want ben totaal niet bekend in het plaatsje waar ik moet afrijden hihi.


Dat ligt er maar net aan, of hij je een route laat rijden, of dat je de tomtom aan moet zetten ofzo. Bij mijn examen 26 jan. 2010 vertelde mijne examinator gewoon waar ik heen moest net als bij het lessen :j Maar je hebt nog nooit in het plaatsje gereden waar je moet afrijden?? Lijkt me namelijk van wel ;)
Je instructeur kent de examenroutes vaak wel een beetje uit zijn hoofd, als het goed is heb je dus al vaker in die omgeving gereden met het lessen

Trotse mama van een meisje <3

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Re: Auto: Afrijden!! Help!!Iemand tips? En hoe was jou afrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-11 14:20

Hihi, de examen plaats daar les ik inderdaad telkens, maar schiet mij maar lek als hij zegt van nou rij maar zelfstandig terug naar de CBR lokatie. Ik rij in Harderwijk af, daar les ik ook, maar vervolgens ben ik geen held in onthouden van routes.

Mijn rijinstructeur heeft gezegd dat wij niet met navigatie rijden. Met de ttt is ook gevraagd of ik bekend was in Harderwijk, ik zei direct nee dat ben ik niet. Toen hebben we ook inderdaad gezegd waar ik naar toe moest rijden.

Nu hopen dat mij reactie vermogen optijd meewerkt hihi.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Auto: Afrijden!! Help!!Iemand tips? En hoe was jou afrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:21

Zelfstandig rijden kan ook betekenen dat ze zeggen 'volg de borden naar...' en dat doe je dan. Moet je zelf borden lezen. Lijkt me niet dat ze verwachten dat je de route uit je hoofd hebt geleerd. :)

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Anouk_17
Berichten: 1276
Geregistreerd: 02-12-08

Re: Auto: Afrijden!! Help!!Iemand tips? En hoe was jou afrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:23

De routes hoef je inderdaad niet uit je hoofd te kennen. Waarschijnlijk word jou gewoon verteld waar je heen moet rijden. ;) Maak je daar maar niet te druk over. Gewoon lekker rijden, rustig blijven en goed kijken dan komt het wel goed.
Wel even laten weten of je geslaagd bent he :)?

Trotse mama van een meisje <3

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:24

DaniBanani schreef:
Zelfstandig rijden kan ook betekenen dat ze zeggen 'volg de borden naar...' en dat doe je dan. Moet je zelf borden lezen. Lijkt me niet dat ze verwachten dat je de route uit je hoofd hebt geleerd. :)


Toen ik examen deed, alweer bijna 2 jaar geleden :+, moest ik 3 routes uit mijn hoofd weten en kunnen rijden :j

Apart - Lichte Tour + 7
Zware Tour startgerechtigd!


Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Auto: Afrijden!! Help!!Iemand tips? En hoe was jou afrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:28

Echt? Pfoe, ik blij dat ik dat niet hoefde..was 3 jaar geleden, maar ik had daar echt moeite mee gehad volgens mij :P

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Anouk_17
Berichten: 1276
Geregistreerd: 02-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:30

Een vriendin van mij had een examinator die zelf de weg niet wist, dat is pas dom! }:0
Die zat zo in de auto:
'' Bij de volgende stoplichten gaan we linksaf, ohnee rechtdoor... neee uuuhm even kijken rechts! ''

Dat is pas erg :')


Maar 3 routes uit je hoofd leren ??! Ben blij dat ik dat niet heb gehoeven.

Trotse mama van een meisje <3

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:37

DaniBanani schreef:
Echt? Pfoe, ik blij dat ik dat niet hoefde..was 3 jaar geleden, maar ik had daar echt moeite mee gehad volgens mij :P


Is ingevoerd en heel snel weer afgeschaft volgens mij :')
Sloeg ook nergens op :n

Apart - Lichte Tour + 7
Zware Tour startgerechtigd!

Iris82

Berichten: 39832
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Auto: Afrijden!! Help!!Iemand tips? En hoe was jou afrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:41

Wat je nu kunt krijgen is dat ze zeggen: derde straat rechts, eerste links, dan de borden richting (plaatsnaam) volgen totdat je bij een rotonde uitkomt en daar linksaf, eind van de straat is het CBR.
Zoiets had ik namelijk. Ik dacht dat het heel ingewikkeld zou zijn want ik en routes, wij liggen elkaar niet zo :n maar het viel ontzettend mee en ik vond het eigenlijk wel heel ontspannend.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:42

[HK] Het afrijstress en rijles topic - Deel 8!
Helemaal speciaal een topic hiervoor :P

Ik heb het ook net achter de rug, mijn TTT ging heel slecht kreeg geen vrijstelling maar heb bijna 4 weken geleden me rijbewijs in een keer gehaald.
Je moet vooral laten zien dat je kijkt, elke keer in je spiegels kijken !

Ik moest eerst naar mijn eigen huis rijden, want ik woon daar in de buurt en vanaff daar zei hij waar we heen moesten, ik moest ergens keren en nog ergens parkeren, en ik ging terug over de snelweg. Ging allemaal heel goed had dan ook heerlijk gereden :P

whatever it takes..

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Re: Auto: Afrijden!! Help!!Iemand tips? En hoe was jou afrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-11 14:45

Ik laat het zeker weten als ik geslaagd ben!!

Ik moet zeggen ik vind het ook heel spannend, 1 voordeel heb ik wel ik moet 29 maart om 08.00 uur al examen doen. Dus scheelt een hoop met zenuwen. Ik zou het erger vinden als ik in de middag de examen had hihi.

De examinator had wel gezegd dat ik zoals keeropdrachten enz niet meer hoefde te doen omdat ik daar die vrijstelling voor heb gekregen, dus ben benieuwd.

Iemand enige idee hoelang je moet autorijden met examen?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:48

Heel veel succes alvast!!
Mijn examen ging verschrikkelijk slecht en ben in 1x geslaagd, dacht eerst dat hij een grap maakte. Dus tips heb ik niet, het ligt maar net aan de examinator. De mijne had blijkbaar net een goede dag :P

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:49

Volgens mij rij je gemiddeld een half uurtje?
Gaat sneller dan je denkt ;)
Ik dacht dat ik gezakt zou zijn omdat ik al zo snel weer terug moest rijden, maar was gewoon geslaagd :Y)

Apart - Lichte Tour + 7
Zware Tour startgerechtigd!

Iris82

Berichten: 39832
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:49

Ik heb in totaal een half uurtje gereden volgens mij. Had mn TTT ook al gehad (en gehaald).
Toen: eerst wat door het dorp gereden. Toen via een 80 km weg naar de stad. Daar echt de meest moeilijke route gekregen (waarvan ik echt zo hoopte dat ik die niet zou krijgen) en toen weer via de snelweg terug gereden. Ik had dezelfde instructeur als voor mijn TTT en dat was mijn redding want ik had niet zo heel denderend gereden van de zenuwen.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:51

Ik moet 22 maart. Ik verwacht er niet te veel van, omdat ik aan de ene kant weet dat ik er nog niet klaar voor ben. Maar goed, nee heb ik, ja kan ik krijgen!

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-11 14:52

Nou hopen dat die van mij dat ook hebben hihi. Want het is wel 's ochtend om 08.00 uur al...... Niet dat ze zo ochendhumeur hebben.


Iris82: Wat een geluk dat je dan hebt dezelfde instructeur. Ik hoop het stiekem ook, want die kerel die ik had vorige week, die was best wel te doen. Die was ook meer aan het babbelen met mijn rij instucteur dan de rest hihi.

Een half uurtje dat is kort zeg! Ik dacht altijd dat het een uur zou zijn, dan heb ik het mooi mis hihi. De ttt was ook een half uurtje, en die was zo voorbij.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-11 14:52

Vealosz schreef:
Ik moet 22 maart. Ik verwacht er niet te veel van, omdat ik aan de ene kant weet dat ik er nog niet klaar voor ben. Maar goed, nee heb ik, ja kan ik krijgen!


Positief instelling doen!!!!! En laat je het wel weten hoe het is gegaan? En of je geslaagd ben..

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Anouk_17
Berichten: 1276
Geregistreerd: 02-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:53

@TS, gaat helemaal goedkomen met jou examen. Maar pas op hoor, tijdens het babbelen met jou rij instructeur zien ze stiekum toch echt wel heel veel ;) Dus altijd goed blijven kijken

Mijn vriendje moet 1 april afrijden, dat is pas een datum :=

Trotse mama van een meisje <3

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:55

Verder denk ik er positief over.. Maar ik weet gewoon toevallig dat ik er nog niet klaar voor ben.. We zijn afgelopen les pas begonnen met het keren in 3 keer.. Nja ik heb nog maar 1 les voordat ik op moet, en als ik ergens nog slecht in ben is het wel file parkeren.. Maar goed, ik laat het lekker op me af komen, en natuurlijk hoop ik dat ik slaag!

Ik les trouwens 2 uur lang.. Dat is echt te lang, dus maak er vaak maar een 1/1,5 uurtje van...

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-11 14:58

1 april... de bewuste datum!

Ja inderdaad ik let goed op.. Maar heb nu nog de kans om even te oefenen. A.s, eerst weer even gewoon lessen voor 2 uur lang.

Ik les altijd 2 uur lang.

ps: je kan beter wel instucteurs hebben die babbelen moet ik eerlijk zeggen, ik ging heel erg zenuwachtig de auto in, maar terwijl hun uiteindelijk een babbeltje maakte, werd ik rustiger.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Iris82

Berichten: 39832
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Auto: Afrijden!! Help!!Iemand tips? En hoe was jou afrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:01

Ik ben uiteindelijk geslaagd omdat de rijinstructeur zei: als je net zo kan autorijden als kan lüllen dan komt het helemaal goed met je. Heb maar zelden iemand in de wagen die zo ontzettend kan kletsen en rijden tegelijk. Als je wat minder praat en wat meer oplet voorkom je die slordigheden die je nu wel liet zien, maar je bent toch geslaagd omdat ik denk dat je het wel kan.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')