LiSSy schreef:ik heb ook ben en heb overal bereik... zelf in heeeeeeeele kleine plaatsjes hier in "de uithoek van het land" zoals fitz het zo mooi noemt.
mijn broer heeft dutchtone en heeft eigenlijk nergens bereik... is wel grappig.
Meteen de klantenservice bellen!!!!
Echt hoor! Het is gratis er zijn geen wachtrijen en het is echt niet normaal als je nergens bereik hebt.
Ik werk zelf bij Dutchtone en inderdaad een paar jaar geleden was de dekking slecht. Zelfs vorig jaar rond deze tijd kwamen er nog veel klachten binnen. Nu krijgen we praktisch geen klachten meer over de dekking.
Ook is er een folder verstuurd waarin we klanten oproepen om te bellen waar ze problemen hebben met de dekking.
Er zijn een paar plaatsen waar we inderdaad problemen hebben. Hiervan kunnen ze bij de klantenservice precies zien wanneer er nieuwe masten geplaatst gaan worden. Maar als hij overal problemen heeft is er waarschijnlijk iets heel anders aan de hand.
Voor zulke problemen moet men echt bellen ipv klagen dat het bereik zo slecht is.
We zijn er bij Dutchtone erg trots op dat we in een jaar veranderd zijn van een slechte dekking naar een behoorlijk netwerk en vooral dat de klantenservice echt perfect is nu!
Vorig jaar hadden we wachtrijen van soms wel drie kwartier, ook was het toen nog de bedoeling dat je 80 tot 120 gesprekken op een dag had. Dus je had niet de tijd om een probleem echt op te lossen. Het was altijd we geven het door.
Nu worden echte netwerkproblemen nog steeds doorgegeven aangezien we natuurlijk zelf niet een mastje kunnen komen plaatsen maar er is een veel beter contact tussen ons en de afdeling die daadwerkelijk over het netwerk gaat.
Ook zijn de wachtrijen volledig verdwenen. Tussen 12:00 en 14:00 en tussen 17:00 en 19:00 willen er nog wel eens twee/drie wachtenden zijn maar aangezien er zoveel medewerkers zijn valt dat niet eens op.
Het is nu zo dat 90% van de klanten binnen tien seconden een teleadviseur aan de lijn heeft.
Ik kan nu echt zeggen dat de klantenservice van dutchtone goed is!
Toen ik vorig jaar begon was het echt dramatisch maar nu zijn we er echt trots op!
Ook is de klantenservice gewoon gratis en de meeste diensten die we aanbieden ook. Zo kost het opvragen van de pukcode niets, ook een gespecificeerde factuur kost niets.
Enz. enz. dit is de weg die dutchtone in gaat slaan met de rebranding naar orange.
Service, service en nog eens service!
Met de klantenservice van ben heb ik slechte ervaringen. Nou ja ik heb niemand gesproken want de wachtrij was eindeloos....
Ook over kpn was ik niet te spreken omdat ik eerst moest betalen (maar ja dat was wel een prepaid dus redelijk normaal) en het opvragen van de unlockcodes om de simlock te verwijderen was een gebed zonder eind!
Niet gewoon wat is de imeicode en dan kunnen we nu het toestel samen unlocken (dutchtone) maar nee er moest eerst een formulier toegezonden worden, dit moest je ingevuld terugsturen en dan na zoveel weken kreeg je weer een brief terug. Ik heb het maar laten zitten.