wie heeft er zadel van zadelmarkt.nl of KTB of ..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

wie heeft er zadel van zadelmarkt.nl of KTB of ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 14:14

Wie heeft er een zadel van zadelmarkt.nl of KTB of Dijkman en wil er een foto van maken?
Andere zadels van beneden de 500 gulden ofzo zijn ook welkom
Dan kunnen andere bokkers zien hoe de zadels er na enig gebruik uit zien.
Op de foto's op de website lijken het namelijk erg goede zadels, maar er zijn veel negatieve reacties.
Zelf heb ik de zadels van Leen gezien, alleen de stockzadels waren redelijk/goed in mijn ogen. De rest vond ik niets.
Ik heb zelf een stock van Leen (zadlemarkt.nl) en deze bevalt goed, maar hoe blijven ze bij anderen?
Ook de overige zadels en ervaringen+foto's zouden leuk zijn.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 14:17

Met de zadels van Dijkman is volgens mij niets mis, ken enkele ruiters in de omgeving die er mee rijden (springen Bart Bles), zijn erg tevrden over de zadels. Deze worden overigens gemaakt bij Pfiff, is een redelijk goed merk

Gratis af te halen mooie jonge katten

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 14:31

Wat is KTB?

Verder, hon heeft al 5 jaar een kadetje, heeft 350 piekies gekost.

Op de foto 4 jaar oud:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

germie

Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 14:43

Bevalt dat zadel van Kadet?

KTB is iemand uit Gelderland die op marktplaats.nl zadels verkoopt. Zee heet kaatje Mossel ofzo, en verkoopt 'Rider' zadels

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 00:28

wat is dijkman, verkoopt die ik kunsstof??

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 09:23

Kadet is voor hon prima. Het was voor mij toen de enige optie omdat ik niet zo'n plat shetlandzadel wilde.
Op de zweetbladen begint ie nu bruin te worden (waar de beugelriemen liggen) Hij zou een keer opgevuld mogen worden. De pasantjes voor je beugelriemen waren na een jaar al los (heb ik er dus maar afgesloopt Haha!) De singelstoten zijn zeer duidelijk zichtbaar gebruikt. Zijn uitgelubbert en niet mooi meer (worden grijs ipv zwart). Maar wat wil je voor een zadel van 350 piekn na 5 jaar redelijk intensief gebruik (min. 3x per week toen)

germie

Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 08:19

Maar als het zadel goed op het paard ligt en je kunt er als ruiter goed op zitten, dan is het dus wel z'n geld waard geweest? of niet soms?

Ik ben lekker verwend met een Goertz en een Daaleman. Maar ik moet ook wel eens op een Pagony, en daar kan ik echt niet op zitten. Dat is voor mij dus een prutzadel, daarom ben ik ook behoorlijk huiverig voor goedkope merken.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 19:11

Pagony vond ik ook lang niet alles. Ik heb voor mijn huidige zadel een 2e handsje gehad, een onbekende engelse "middenklasser". Zat enorm lekker, maar paste uiteindelijk toch niet zo goed op mijn paard. Heb nu een Wintec Pro, een kunstof zadel, dat enorm goed bevalt.

Ik zag op die site van paardenmarkt dat ze ook goedkope australian stock's en westernzadels hebben. Zoiets lijkt me nog wel eens wat voor erbij Schijnheilig . lijkt me heerlijk confortabel op een lange rit. Mischien toch maar eens met een delegatie van Bokt die kant op? Hint hint...

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:27

germie welke stock heb jij van leen?? ik wil er een gaan kopen voor nina voor de endurance maar vraag me af of het geen verspild geld is. zitten ze echt zoveel beter als een gewoon zadel?? kun jij een foto plaatsen welke je hebt?

germie

Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-02 12:32

Ik heb de volgende:
Afbeelding

Ik zal eens kijken of ik de mijne dit weekend op de foto kan zetten, dan kun je het zadel zien als het een half jaar oud is. Het is niet intensief gebruikt hoor, dat zeg ik er direct bij.
De boom is vrij smal.
Wat is het nadeel? ik denk dat het die platen voor je benen zijn, die horen op een stock, maar zijn lastig als je dressuur wilt rijden.
Verder zit het zadel goed, ik heb wel direct de beugels vervangen door gewone. Die westernbeugels zitten niets en de riemen waren te kort.
Verder moet je goed kritisch zijn bij Leen, kijken of het zadel wel recht is enz.
Laatst bijgewerkt door germie op 25-06-02 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 13:43

Ik heb nu een jaar een vzh zadel van die Leen. Heb hem maar een paar keer gebruikt, toen werd mn paardje kreupel, en de pony die ik nu rijd past m niet.
Tis model 2144. Ik vind t op zich wel een fijn zadel, helemaal voor dat geld. Het is alleen veeeel te breed voor Max, dus als je er dan op zit voel je de boom zowat, en dat zit niet lekker! Tong uitsteken Heeft wel een hele zachte zit, zachter dan de daaleman waar ik nu mee rijd. Als iemand hem van me over wil kopen hoor ik t wel, want ik heb er nu nix meer aan... Zadel is 17 inch, en heeft dus een brede boom, voor Tinkertje of iets dergelijks...

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 17:57

germie schreef:
Bevalt dat zadel van Kadet?

KTB is iemand uit Gelderland die op marktplaats.nl zadels verkoopt. Zee heet kaatje Mossel ofzo, en verkoopt 'Rider' zadels


NIet kopen!!!!!!! Dat heeft nathalie wle gedaan en t zijn echt prutzadels!
Ze zegt dat ze van jc zijn en dat dr broer in die fabriek werkt maar tegen andere zegt ze weer heel wat anders! Camilla dr hele schoft is van dat zadel kapot gegaan en je betaalt er geloof ik 550 gulden voor en krijgt er van de zadelmaker nog geen 100 peik voor terug!
Zij belazerd de boel echt! We hebben marktplaats al eens gemaild daarover maar die halen haar advertenties er niet vanaf!


ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 21:20

germie wat leuk, ik wil precies hetzelfde. ik vind dit de mooiste. dus hij bevalt wel goed?? ik wil ooit een echt endurancezadel kopen maar zoveel centjes heb ik nu niet dus lijkt dit me een mooi alternatief.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 21:37

germie, is dat dat zadel wat bij paardemarkt weg komt?
Wat kostte die? Waar dienen die dingen voor die voor op de zweetbladen zitten? Voor de stevigeheid van het ruiterbeen?

germie

Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-02 07:22

Ja, mijn zadle bevalt prima, ik wilde perse 1 zonder horn. En ik had deze al in Duitsland bij loesdau gezien, en heb gezegd als ik zo'n zadel nou eens tegenkokm voor de helft minder dan....................
En toen kwam ik dat zadel dus tegen bij zadelmarkt.

stockzadels zijn afgeleid van Engelse zadels. Deze engelse zadels zijn ooit eens meegenomen naar autralie en daar hebben ze deze zadels aangepast naar de wensen voor een veedrijverszadel.
Dus de zweetbladen verlengd en 2 'blokken' voorop om je bovenbeen tegen te leggen voor een extra stevige zit.
De dure stocks (dus niet die van zadelmarkt) hebben speciale kussens van stof die het vocht opnemen. Je hoeft dan geen deken onder het zadel te leggen.
Verder is het verschil tussen met en zonder horn dat een zadel met horn voor kalveren is (zoals het westernrijden) en dat een zadel zonder horn een schapendrijverszadel is.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 10:20

Kadet is niet goed veeeeeeeeeelste diepe zit of heel lang jeetje mina daar kunnen bijna wel 3 kontjes in.
en klappert ook heel ik gebruik et voor 2 paarden dan heeft 1 pony een rare rug maar mijn paard niet heel raar zadel merk

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 10:23

Veelste diepe zit? Tja, er zijn meer zadels die dat hebben hoor. Als jij dat niet fijn vind moet je die niet kopen! Diepe zit heeft niks met kwaliteit te maken lijkt mij! Ik vind t meestal wel fijn zitten. En als ie klappers, misschien past ie dan niet goed????? Gaaaap


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, ArtHorse, Vagabondo en 34 bezoekers