Muildier veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-01 12:32

Hoi

dit beessie zag ik op Marktplaat.nl staan.
het is een muildier en heeft een Welsh A moeder.

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan? Ik vind hem echt cute... Lovers

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 12:34

AAAAAhhhhh ik vind het echt een poepie Kwijl

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 13:17

Lovers aaaaaaaaaaahhh wat n liefie Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 14:05

Ahhhhhhhh Lovers Kwijl

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 14:14

Waarom fokken mensen zo'n beestje. ik vind het echt niet kunnen hoor. je hebt als mens de veranwoording voor zo'n beestje wat je eigenlijk fokt voor de slager. Want wat voor toekomst heeft zo'n beestje?

het is natuurlijk heel erg lief zo'n kleintje. Maar dat zijn alle veulens. ik vind dat mensen bewuster moeten zijn als ze fokken.

Staat ie te koop? Zielig hoor...

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 14:37

ja heike heeft wel gelijk, maar toch is ie wel heeeel schattig

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-01 14:57

ja daar heb je natuurlijk wel gelijk in Heike. Maar wie zegt dat het geen ongeluk was? Hengst/merrie uigebroken? En als een kindje er nou super blij mee is en dat beestje doodknuffelt??? Ik ben van mening dat een pony (in dit geval muilezel) niet alleen is om te rijden. Wie weet is/gaat (ja hij is idd te koop Boos!) dat kleintje wel super gelukkig worden!!! Ik hoop het voor hem, zo schattig... Lachen

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 16:25

wat een schatje!

xxx so

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 17:03

Ik vind hem ook een lieverdje hoor.. ben het ook wel een beetje eens met Heike maar ook met Kim. Zo'n beestje is een leuke kinderpony/gezelschapspony die helemaal dood geknuffeld kan worden, waar mee gewandeld kan worden etc Scheve mond\

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 17:53

hehe, zou me moeder moeten zien, die wil een ezeltje(muildier , ezel wat maakt het uit), maar we hebben geen plek voor zo'n beeste:)

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 17:56

waarom is ie voor de slacht gefokt?

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 17:58

hij is niet gefokt voor de slacht, maar meeste bestje zijn zo misvormd en heb je nix aan dat ze toch naar de slacht moeten

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 18:02

Ik ben het niet eens met zomaar veulentjes fokken omdat het meerendeel slecht tercht komt. sommige mogen van geluk spreken at ze naar de slacht mogen.

Veel dieren komen gewoon bij slechte eigenaren die een goedkope pony willen. Als ze echt veel om paarden geven willen ze er meestal eentje met papieren of minstens met goed bewegingen. Het is gewoon niet anders. Toen ik naar een paardje ging kijken wilde ik er ook liever een met papieren.

Let wel ik zeg nu niet dat paarden zonder papieren slecht zijn. Ik ken hele goede en lieve paarden zonder papieren. Maar toch.

Ik vind dat je een veratwoording hebt voor alles wat je op de werelod zet. Dus bewust fokken is mijn leuze en anders niet fokken.

Enne bewust fokken kan dus ook met een ezel. daar kies je dan voor mar dan staat ie niet meteen te koop.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 18:11

jep.
tenzij je er 1 bewust fokt voor jezelf.
mensen hier in de buurt hebben een kinderboerderij die laten hun paarden haflingers en merens door onze hengst dekken.
alleen maar voor de bezoekers want veulens zijn zo leuk. tja ze betalen dus we hebben zoiets van okee wie ben ik om er wat van te zeggen maar ik ben het er niet mee eens want ze gaan elke keer als ze gespeend zijn naar een handelaar.
Wie wil er nu een rasloze jaarling? andere komen nog bij een manege terecht enzo.
Wij fokken zelf heel bewust en de veulens zijn bijna altijd voor de verkoop tenzij er een goede tussen zit zo zijn de hengsten uit eigen fok en is Floor een stermerrie uit eigen fok de rest is allemaal verkocht en goed terecht gekomen.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 18:33

Heike heeft wel gelijk! maar pinky girl ook maar dat maakt niet zoveel uit! maar ik vind zij/hij een poepie! Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers

Malakeh Arabians * Breeder of the Beautifull Arabian Horse.*

Neem een kijkje op onze nieuwe website!! http://www.malakeharabians.webs.com

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-01 19:25

Pinky is ook geen papier pony (hengsten hoeven niet ingschreven te worden) maar die wordt echt doodgeknuft! Extreme duivel
Maar heike heeft zeker ook gelijk want je moet geen paardje fokken om hem toch weer te verkopen... maar ja, wie zijn wij om daar tegenin te gaan? Scheve mond\ Verward

Groetjes KIm

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 20:05

wat zeg je nou?? Hengsten hoeven niet ingeschreven te worden? Dacht het toch wel, hoe wil je anders goedgekeurde dekhengsten krijgen? Ok, het is niet verplicht, maar dat geldt ook voor merries.

Ik zit zelf nu in een fok situatie. Eerst zou hon door Bokkers Lucky gedekt worden. Om de simpele rede dat ie bont is, en ik graag een bont veulen wil.
Nu wordt ze naar alle waarschijnlijkheid door Tornado gedekt. Nog niet goedgekeurd, maar wel papieren, dus veulen ook papiieren.
Ik heb 50% kans op een hengst, en een hengst gaat weg. Als ie dan geen papieren heeft, en niet bont is, weet ik al waar ie beland, en daar heb ik dus geen zin in.

Verder vind ik het een heel leuk ding (die foto). Bewust of ongeluk? dat is wat ik me wel afvraag

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 20:16

tja Kimmy wij fokken wel paarden om ze te verkopen dat krijg je meestal als je een rasfokt elk jaar 4 veulens.....
we kunnen ze niet houden.
sommige gaan als veulen al weg anderen blijven tot ze 3 jaar zijn en onder het zadel zijn.
maar inderdaad een paard fokken van te voren zo van ik vind een veulen leuk daarna moet ie meteen weg en boeit me niet waarheen is niet erg netjes.
een paard/pony heeft veel meer kans om ergens goed terecht te komen dan een muildier/ezel.
daar moet je echt een liefhebber voor zien te krijgen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-01 10:39

yup heb je ook weer gelijk in...
De eigenaren van marjon & Mysty hebben ook 5 veulens (allemaal van Jon) gehad. Steeds als het een hengst wordt verkopen ze hem... (pinky...) Maar ja... Zolang de beestjes goed terecht komen is er geen probleem.. Maar ja dat is helaas niet altijd het geval Verdrietig

stef: nee klopt, het mag zeker wel maar het hoeft niet. de vroegere eigenaar heeft het toen niet gedaan, en omdat pinky toch niet (meer) kan dekken, heb ik er eigenlijk nooit meer overna gedacht om hem alsnog te laten inschrijven. Ik geloof dat dat ook best prijzig is he?
Maar ja vader en moeder zijn allebij wel ingeschreven, dus mocht ik evntueel nog willen...

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 10:43

wat is het voordeel dan van wanneer een pony/paard is ingeschreven?? En wat is de hoofdreden dan om een paard in te laten schrijven?

(Japs, ik probeer hier nog steeds dingen te leren Haha!)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 66 bezoekers