Pompidou vreselijk kreupel...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Pompidou vreselijk kreupel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-02 18:53

Zaterdag middag toen ik ze kwam voeren, kwam Pompidou geeneens meteen op me af lopen.
En dat is iets wat ze altijd doet!
Ze keek heel zielig vanuit de wei.

Ik: 'Pompidou kom eens wijffie'!!?
Toen kwam ze uiteindelijk aanstrompelen...Ze liep echt heel erg kreupel op linksvoor.
Ik schrok me echt wild! Ik heb dr heel even laten aandraven, maar dat was helemaal erg. Meteen laten stoppen.
Ik meteen even een vriendin gebeld om ook even te laten kijken. Ondertussen had ik ze even gevoerd.

Toen die vriendin er was, haar even laten zien, en later even laten vasthouden. Toen ging ik even voelen. Maar er waren geen wondjes, nergens was het dik of warm...
Toen even haar hoef nagekeken, maar er zat ook niets in... Verward

Nu denk ik zelf dat het vanuit haar schouder komt.
Ik wil het even tot morgen aankijken, voor ik de (peperdure) veearts erbij haal.
Het is gisteravond al iets minder geworden.

Wat denken jullie?
Vrijdag is ze wel weer sinds een tijd, weer goed bereden (door Jura). Toen is ze lekker goed aan het werk gezet, maar liep toen echt geen stap kreupel.

Ik hoop dat jullie wat suggesties hebben... Scheve mond


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 18:58

Misschien een beste klap tegen de schouder gehad in de wei, of liggen rollen en op een steen terecht gekomen... Eerst even rustig afwachten; als er geen zwellingen en wonden zijn en er is niks dik, dan zou ik even rustig kijken of rust verbetering geeft. Als ze over twee dagen nog steeds flink kreupelt, zou ik zeker wel even een va erbij halen.
Beterschap!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 18:59

Is het geen stijfheid, omdat ze weer flink aan het rijden was gezet?
Voor de rest weet ik niets. In een eerder topic zei je toch dat ze je trapte toen je aan haar been kwam? Was dat de zelfde of neit?

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-02 19:46

Idd, dat was hetzelfde been. Maar daar mocht ik inmiddels alweer gewoon aankomen.
Dat ze zo kreupelt is sinds zaterdag.
Ik ga zo weer heen, even kijken hoe het met haar gaat.
Ben wel erg bezorgd, ze is meteen zo zielig... Verdrietig

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 20:32

Is de hoef ook niet warm? Anders zou je aan een hoefzweer of een hoefkneuzing kunnen denken.
Als dat het allemaal niet is zou ik er toch een DA bij halen! Duur of niet.
Met dit soort dingen moet je gewoon niet te lang zelf klungelen.
Sterkte ermee.

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 00:00

Ik ben vanavond geweest, en heb even met haar buiten gewandeld, ook over het harde.
Lekker gestapt, dat ging goed. Af en toe gedraafd, ging ook hartstikke goed.
Ik weet niet wát het was, het is wel raar.
Ze liep zaterdag echt vreselijk kreupel...

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 08:27

Ik zou het toch nog maar even goed in de gaten blijven houden omdat je niet weet wat het was...

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:32

Misschien had ze zich verstapt en liep ze daarom kreupel. Ik zou het nog wel in de gaten houden.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:36

Hé wat balen joh! Ik zou ook niet weten wat het kan zijn, zo van een afstand oordelen is toch niet makkelijk. Ze kan zich inderdaad verstapt hebben, of zou ze niet getrapt zijn?? Is haar hoef ook niet warm? En zo hard had ze vrijdag toch ook weer niet gewerkt...? Als ze zich verstapt heeft ofzo, dan zal het met een paar dagen wel weer over zijn.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:45

Dat is inderdaad wel even flink schrikken, gelukkig dat het alweer beter gaat, ik zal duimen...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 10:19

Dit komt mij bekend voor, ik kan het natuurlijk vanachter mijn comp moeilijk beoordelen, maar als ik zo lees zit het idd in de schouder. Mijn paard heeft dit ook gehad, waarschijnlijk op de 1 of andere manier geblesseerd bij het opstaan. Het gaat vanzelf weer over, mijn DA kon ook niets anders doen dan pijnstillers geven. Mocht je geen verbetering zien na een week dan is lijkt een DA mij wel raadzaam.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 10:24

He bah, dat is schrikken!
Maar hoe gaat het nu met haar?
Ik hoop dat ze er snel weer bovenop komt. Ik snap best dat je het vervelend vindt om de DA erbij te halen...
Succes en hou je ons op de hoogte?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, Astrid_Brann, Eileen_, Ginny135, MarieAnne, Xhiske en 101 bezoekers