Hoe haal ik die dreadlocks uit zijn staart?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Hoe haal ik die dreadlocks uit zijn staart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-02 20:11

Buddy heeft dreadlocks in zijn staart...van die plukken haar die dan om elkaar heen gedraaid zitten zeg maar...als ik ze eruit haal, draaien ze zo weer in elkaar. Van die pijpekrullen zijn het.

Ik vind het er niet uitzien, hoe verhelp ik dit euvel? Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 20:17

Als het echte dreadlocks zij krijg je ze er helemaal niet meer uit Haha!

Je hebt van die apparaten (soort wafelijzers ofzo) waarmee je je haar plat kan krijgen, als je radeloos bent probeer je dat maar eens Knipoog
Of gel of wax Haha!

Maar dat staat toch wel lief, van die krulletjes? Dat heeft ie ook in zn manen en dat staat echt stoer! Lachen

Misschien helpt het ook gewoon als je t nat maakt en plat strijkt ofzo?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 20:18

Dat heeft Flair ook, ik ben ook wel benieuwt of er wat aan te doen is, Flair heeft het nu al zolang ik haar ken. (8 jaar) Haha!

en al is er niks aan te doen, ik vind het wel cute staan!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 20:36

heeft die van mij ook, als ik het was en helemaal uitpluis zijn ze wel even weg meestal.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 20:44

Sevin heeft dat ook weleens. Ik was z'n staart dan altijd en ga met een harde manenborstel de staart kammen. Met je handen uitpluizen en dan goed met de borstel erdoor kan ook. Het nadeel is alleen wel dan je een hoop haren eruit trekt. Sevin heeft een hele dikke staart, maar als je paard een dun staartje heeft zou ik het niet doen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-02 21:02

Ja Buddy heeft een redelijk dun staartje, ook omdat de andere paardjes eraan geknabbeld hebben. Ik heb zijn staart al 2 keer gewassen, en haartje voor haartje uitgeplozen, zonder resultaat. Het is niet dat heel zijn staart vol zit met dreadlocks, maar toch, staat wel gek.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 21:07

Please! Gebruik niet de steiltang! Daar is paardehaar echt niet geschikt voor! Je kan beter van die zachtmakende glansspray kopen. Zit in zo'n oranje spuit. Daarmee kan je met je vinger de boel ontwarren, door de krullen lijkt zijn staart dan ook voller! Je kant er ook wat kleinere vlechtjes inleggen, voor bijvoorbeeld een wedstrijd, en dan haal je ze na het poetsen eruit en dan heb je wel golfjes in de staart maar geen krullen.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 21:08

Mijn Simply heeft (had) dat ook.

Ik heb eerst gewassen, conditioner erin, daarna heel rustig van onderen naar boven uitgeplozen (gedraaid).

Meteen antiklit erin, met een massage borstel door borstelen.

En nu ELKE dag uit borstelen en zeker 1 keer in de week antiklit erin!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 21:11

gewoon heeel veel cremespoeling of iets anders vet erin. Even in laten trekken en uitspoelen, dan krijg je het er meestal wel uit! Daarna wel de staart weer wassen he!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 22:08

Creme balsam van het Kruidvat erin, goed inwrijven en voorzichtig kammen. Dit spul kun je laten zitten en heeft een iets andere prijs dan "echte" paardencremespoeling. Ik verdun het ook en dan in de plantenspuit, voor het bijhouden.
Hoorde vanavond bij mijn bosritje "wat een mooie staart"achter mij Party!!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 22:16

Mijn ijsco heeft dus ook een "dreadlock" staart, puur natuur, geen extensions Haha! Het is echt een helse klus die staart weer normaal te krijgen. Wat ik dus doe is: Wassen met shampoo en daarna HEEL VEEL D-Tangler erin (van de PD) en de dagen erna ook weer veel D-Tangler. Daarna uitborstelen met een gewone mensen haarborstel en weer D-Tangler erin. Succes!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 22:18

Carys schreef:
Creme balsam van het Kruidvat erin, goed inwrijven en voorzichtig kammen. Dit spul kun je laten zitten en heeft een iets andere prijs dan "echte" paardencremespoeling. Ik verdun het ook en dan in de plantenspuit, voor het bijhouden.
Hoorde vanavond bij mijn bosritje "wat een mooie staart"achter mij Party!!


Dat is ook een idee. Maar trekt die "leave-in" conditioner niet ontzettend veel vuil aan? Verward

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 22:27

Rihjoka had dit ook toen we haar kochten. Ik heb toen haar hele staart uitgeplozen en toen equi-star erin gespoten. Iedere dag pluis ik hem nu uit met mijn vingers en 1x in de twee weken weer even bijspuiten. En wassen wil ook heel goed helpen. Haha!

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 06:09

Carys schreef:
Creme balsam van het Kruidvat erin, goed inwrijven en voorzichtig kammen. Dit spul kun je laten zitten en heeft een iets andere prijs dan "echte" paardencremespoeling. Ik verdun het ook en dan in de plantenspuit, voor het bijhouden.
Hoorde vanavond bij mijn bosritje "wat een mooie staart"achter mij Party!!


Wat een toeval, die gebruik ik ook! En nee, trekt geen vuil aan, gaat niet jeuken etc...

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 08:42

Gewoon plukje steeds eruit trekken!
UITPLUIZEN!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 13:41

Onze shet Malle heeft ook snel dreadlocks in zijn staart en manen. Ik spuit ze nu ong. 1x per week in met Equistar ofzo (idd die oranje fles) of D-tangler van de PD. Daarna borstel ik het uit met een gewone plasic haarborstel met lange, uit elkaar staande pinnen. Ook de staart, als je onderaan begint, staart beetpakken en op je been leggen en steeds een stukje hoger beetpakken, dan breken er haast geen haren af en voelen ze er niet veel van. Meestal ben ik 10 tot 20 minuten bezig, afhankelijk van het aantal dreadlocks dat erin zit en hoelang ik er geen spul ingespoten heb.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 19:17

Citaat:
Dat is ook een idee. Maar trekt die "leave-in" conditioner niet ontzettend veel vuil aan?

Valt inderdaad wel mee. En ze poepen er regelmatig over dus moeten ze toch weer uitgespoelt wat ik dan gelijk na het afsoppen na het rijden doe.
Heeft iemand nog meer handige prijsbewuste tips?
Buddy (paard) wordt steeds knapper he? Cool

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 22:03

Ik zeg ook Equistar erin. Jur heeft ook altijd en eeuwig dreads en voor een wedstrijd spuit ik Equistar erin, uitborstelen met een gewone haarborstel en tadaaaaaaaaaa bijna geen haar dat ik eruit trek. Beter nog dan uitpluizen. Eigenlijk zou ik het dan bij moeten houden hehe, maar daar ben ik nogal lui in. Moet mijn leven maar eens beteren. }>

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

ha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 08:34

Hoi,

Onze haffie's hebben het ook.
Ik was meestal eerst de staart en behandelt het ook met cremespoeling.
En dan met een harde borstel borstelen.
Of je spuit er equestar in en borsteld het daarna.
Dan is het even weg maar het komt meestal binnen een paar dagen terug.
Dus elke dag gewoon met de harde borstel .

gr


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Mir, _N_, AhrefsBot, Aslien, batje, irene_sarah, NRJ, redbutton, RenateHidden, sevenofnine, StonedRomy, Trendiction, YandexBot en 135 bezoekers