Niet meer met plezier?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Niet meer met plezier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-02 21:31

Ik heb nu ongeveer mijn paardje 1 1/2 jaar.
Op het begin reed ik hem heel erg fanatiek, hij had al heel wat spieren, maar daar heb ik alleen maar meer aan gewerkt.
Na een tijdje, werd ik ziek.. en heb ik het rijden een beetje laten verslappen.
Waar ik eerst altijd zo nodig elke dag beweging moest geven, kon hij nu wel een keertje zonder vond ik..
Ik stond onder medicijnen, en werd hartsikke moe... ik had nergens meer zin in.
Nadat deze periode een beetje over was, en ik lichamelijk weer een beetje herstellende was, probeerde ik het werk langzaam weer op te pakken.
Ik sta op een prive stal, bij een vriendin van me.
Zij heeft daar dus een pony staan, en er staat nog een vrouw met een andere pony en iemand anders met een shetlander.
Eigenlijk hebben we niet zo veel met hun te maken, en gaan we vooral met elkaar om.
Proberen vaak samen te rijden, en samen naar stal te gaan.
Maar het probleem is, zij houd echt van buiten rijden, Lekker crossen door de bossen *LOL*
Gewoon een beetje op zn boerefluitjes zal ik maar zeggen.
Eerst vond ik dat ook wel leuk, maar na een tijdje ben ik er een beetje op uit gekeken.. en begon ik in de bak rijden steeds leuker te vinden.
Hoe meer ik serieus deed, en me best deed.. hoe vaker ik ging oefenen, de te beter hij liep.
Daar door ontstonden dan weer een beetje confrontaties, omdat zij zich niet alleen kan vermaken en graag samen wilde rijden, maar dan in het bos.. ik wil ook wel samen rijden (maar ik kan me ook best een tijdje alleen in de bak vermaken hoor
Lachen )
Nu vertelde ze me laatst dat ze het paardrijden niet meer zo veel aan vond enzo, het begon een beetje een dagelijkse sleur te worden.
Dat gevoel heb ik ook wel, maar alleen als ik met haar een beetje bij stal loop te hangen, en in het bos gereden heb.
Wanneer ik lekker in de bak gereden heb, en hij is lekker los.. loopt netjes en relaxed, dan ben ik blij! Heb ik het gevoel dat ik toch wat aan het bereiken ben.
Ik wil wel na een tijdje wedstrijden gaan rijden(me vriendin haaat wedstrijden), maar voorlopig wil ik alles wel goed onder controle hebben.
Ik weet niet wat ik moet doen? Ik bedoel, ik wil haar niet teleur stellen en ik wil ook wel (af en toe) in het bos, maar ik wil niet dat ik geen zin meer heb in naar me paardje gaan?
Ik wil nog heeeel lang plezier van hem hebben Lachen Maar dat lukt op deze manier ook niet gezien de sfeer op stal, wanneer ik heb gezegd dat ik liever in de bak rijd dan in het bos.. :s

"What we call human nature, is actually human habit.."


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 00:16

Das op zich lastig, maar jij hebt je paard niet zodat zij een maatje heeft om mee naar buiten te gaan....
De sfeer komt het niet ten goede.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 07:51

ik zou eens met haar gaan praten en vertellen dat je bv volgend seizoen wil gaan starten, en goed wil oefenen, en spreek bv een dag in de week voor het bos af...
succes

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 08:08

Misschien dat je inderdaad af en toe met haar naar het bos gaat en dat jij haar bijvoorbeeld helpt met dresuurrijden in de bak zodat ze dat leuker gaat vinden...
Ze vindt er misschien niks aan omdat jij al verder bent en omdat ze bang is dat ze het niet kan....
Wil ze wel springen? Dan kun je wat hindernissen in de bak zetten en kunnen jullie samen in de bak rijden....
Of je laat haar een keer op jouw pony dressuren, zodat ze voelt waarom jij het wel leuk vind, misschien loopt haar pony wel helemaal niet lekker en vindt ze er daarom niks aan...
Of jullie kunnen Pas de deux op muziek gaan rijden...vond ik zelf altijd geweldig om te doen!! Als ze de bak saai vindt...je kunt ook goed dressuurrijden in het bos, je kunt als je met haar het bos ingaat afspreken dat jullie eerst een half uurtje "netjes" rijden, dan kan heel goed, ik leerde mijn pony alles in het bos toen we nog geen bak hadden(appuyementen e.d, ze hebben altijd lekker veel impuls in het bos).
Daarna kun je dan nog een stukkie crossen......

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 08:09

Gewoon lekker in de bak blijven trainen.
Daarnaast kunnen jullie toch één keer in de week samen een buitenrit maken ofzo? Dat is na een week in de bak trainen ook wel weer lekker voor je paardje...

sonjas
Berichten: 154
Geregistreerd: 24-03-02
Woonplaats: andel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 11:30

je hoeft bij een buitenrit in het bos ook niet alleen maar rond te hobbelen ik bedoel buiten kun je net zo goed dressuurmatig trainen als in de bak vaak nog beter zelfs al je goede paden hebt dus je kunt 1 of twee keer in de week een bosrit maken en in de zelfde tijd ook gewoon trainen
groetjes sonja

dromen is leuk, doen is leuker

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 18:14

misschien als een van die andere mensen die daar staan soms wat weinig tijd hebben,dat ze het wel leuk zouden vinden als jij ermee af en toe door het bos gaat?en voor de rest sluit ik me bij de andere aan


Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 13:54

Ik kan me wel een beetje voorstellen dat je vriendin het saai begint te vinden. Buitenrijden is wel erg leuk maar als het allemaal makkelijk en goed gaat wordt dat misschien wat saai. Ik denk daarom dat het leuker voor haar zou zijn en uitdaging te zoeken. Misschien aan endurance wedstrijden mmedoen of haar paard tot westernpaard omscholen als dat haar aanspreekt. iig eens iets nieuws proberen. Misschien kan jij haar wat motiveren in de bak te rijden en samen oefeningen te doen. Zo kunnen jullie bv eens per week samen in de bak rijden of eens per week samen naar buiten gaan bv. Misschien is les ook wel motiverend voor haar ( ik weet niet of ze dat al heeft) maar ikzelf kom daar vaak heel gemotiveerd vandaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo, Wopkebrok en 8 bezoekers