*Snik* Lukkie weer naar de dierenarts

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-01 21:05

Vandaag ging het weer helenaal niet goed.Hij moest overgeven en kon niet naar de w.c.
Hij was ook aan het overgeven en miauwde klagelijk.
Diernarts gebeld en toen ik er was vertelde hij dat het niet goed was en dat ie een nachtje moest blijven. Ald ik niet gebeld wordt dan moet ik morgenvroeg zelf bellen en dan kan ik hem komen halen.


Het is nu wel erg stil in huis..... ben er toch wel verdrietig om hoor. Huilen

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 21:06

Erg vervelend allemaal. Veel sterkte.. en je houdt ons op de hoogte neem ik aan... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 21:25

He, wat vervelend. Ik snap dat je verdrietog bent. Arme Lukkie.
Sterkte er mee!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 21:32

ahhh zielige lukkie!!! is al de tweede keer in zo'n korte tijd dat t niet lekker met m gaat... zielig hoor Verdrietig
hou je ons op de hoogte??

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 21:43

He jakkie, zo vervelend als je dier ziek is! Ik hoop dat het snel weer beter gaat.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 22:57

Arme Lukkie... Geef hem maar een dikke knuffel van mij. Ik leef erg met hem mee!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 23:04

En wat gaan ze nu doen, bij de DA? Vind het echt oliebol voor je.....en voor lukkie natuurlijk.
Sterkte en beterschap!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 23:09

hey sht weet je al wat ze gaan doen?
sloegen die dieet brokjes niet aan ?
arme lukkie.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 23:24

Arme Lukkie, hopelijk gaat het snel weer beter.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-01 00:58

ja erg zielig om te zien dat ie weer pijn heeft. Ze hebben hem vanavond weer verdoofd een urine puctie gedaan en een cathether ingebracht. Zijn urine wordt er nu allemaal uitgehaald en zijn urinebuis gespoeld o.i.d.

Morgen vroeg bellen en dan mag ik hem hopenlijk weer op halen. En dan hopen dat het goed blijft. Lukkie drinkt gewoon te weinig.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-01 01:14

even opgezocht wat lukkie nu precies heeft

Blaasproblemen bij de (ex)kater

Ook bij katers zien we regelmatig blaasontstekingen, de verschijnselen zijn hetzelfde als bij de poes. Een apart probleem vormen de zogenaamde plaskaters. Dit zijn zowel gecastreerde als niet gecastreerde katers die gruis in hun urine vormen. Dit zijn in feite hele kleine blaassteentjes. Bij katers en ex-katers is het laatste deel van de plasbuis erg nauw. Vormt zo'n kater gruis in zijn urine dan kan dit de plasbuis verstoppen. Het gevolg is dat de kater zijn plas niet meer kwijt kan, de blaas overvuld raakt en de nieren het lichaam niet meer zuiveren van afvalstoffen. Kortom, de kater krijgt een niervergiftiging die binnen 36 uur dodelijk kan zijn!

U begrijpt dat dit uiteraard een spoedgeval is dat meteen door een dierenarts behandeld dient te worden. Hij zal trachten de verstopping op te heffen door de plasbuis door te spoelen of, als dit niet lukt, de kater te opereren. Om herhaling te voorkomen is vaak naast een penicillinekuur speciaal dieetvoer nodig. Dit voer gaat de vorming van gruis tegen en bevat tevens stoffen die al gevormd gruis weer oplossen.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 09:51

Wij hebben op het moment ook een plaskater op de praktijk. Eigenaar had wel wat te lang gewacht. Was zichzelf al aan het vergifigen. We hebben een catheter aangebracht, goed gespoeld, en die ligt aan het infuus. Hopen dat we er op tijd bij zijn.
Op de oude praktijk hadden we een keer iemand, die had een dag of 3 gewacht! Beest was dus al niets meer waard. Desondanks toch geporbeert te cathetisren en te spoelen. Helaas is dat beest tijdens de behandeling overleden. Ja, dergelijke dingen moet je echt zo snel mogelijk laten behandelen!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 09:54

De kat van een vriendin van mij, Kareltje had hetzelfde probleem. Nu hebben ze Karolientje van hem gemaakt...... Kosten f 1027,-!!!! Ik zou wel afpingelen hoor Heike, mocht het zover komen. Gewoon huilen en zeggen dat je het niet kunt betalen. die vrekken!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-01 12:59

huh! zoveel. ik heb al een rekening van 200 piek. jeetje dat is niet leuk meer zeg. Maar ja Lukkie is me wel veel waard.


Zou dat gaan afpingelen.?!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 16:48

Ja, Heike!
Gewoon heel zielig gaan kijken en gaan huilen Verdrietig(wel thuis effe oefenen)
En dan lukt het vast wel Lachen

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 17:02

c
Laatst bijgewerkt door janna op 14-02-22 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 17:06

Citaat:
Op 2001-05-16 16:48, schreef coco:
Gewoon heel zielig gaan kijken en gaan huilen Verdrietig(wel thuis effe oefenen)
En dan lukt het vast wel Lachen


dat behoeft geen oefenen denk ik: ten eerste schieten de tranen je spontaan in de ogen bij het horen van zulke bedragen, ten tweede gaat het om haar geliefde Lucky........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 17:51

Dat lijkt mij ook ja. Als je daar staat om je kat op te halen en je ziet hem dus weer in levende lijve is toch al genoeg om zwaar in tranen te gaan. De opluchting alleen al dat hij er nog is.
Maar dan moet je het nog opbrengen om in je tranen over de rekening te beginnen, dat is niet eenvoudig.
misschien gaan ze wel accoord als je in termijnen wilt betalen??

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 18:01

hè, echt naar weer... We duimen voor je, harder dan dat ik voor mijn wib-cijfer duim, en de geweldige lievigheid van mijn wib-leraar... DUs dat zegt genoeg...

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 18:15

over die rekeningen:
wij hebben ook al kweetniet hoeveel van die meeegaa hoge rekeningen gehad!!
in engeland is het zo dat als je het niet kunt betalen, dat dat dan ook niet hoeftsterkte heike en lukkie natuurlijk!