Schudden met zijn hoofd.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Schudden met zijn hoofd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 19:13

Noah schudt nog steeds met zijn hoofd.
Hij is al eens naar de kliniek geweest, maar daar konden ze niets vinden. Ze waren het er wel over eens dat het een allergie is, maar waarvoor....??
Hij kreeg prednison. Maar dat hielp niet. Verward

In stap heeft hij nergens last van, maar zodra hij harder gaat gooit hij z'n hoofd omhoog en wil steeds schuren/jeuken.
Hij doet dit onder het zadel, met longeren, in de wei, enz.
Het is dus niet onderhet werk uit willen komen, maar hij heeft echt jeuk.

Wie weet wat dit kan zijn??

We zijn echt radeloos. De veearts kan niets vinden en het duurt nu al 1,5 maand.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 23:21

Ik weet niet naar wat voor een kliniek je geweest bent, maar misschien is het verstandig om een keer naar een "echte" paarden kliniek te gaan. Als een DA het niet weet, hoe kunnen wij het dan wel weten. Ik snap best dat je wilt weten wat er aan de hand is, maar aangezien wij het dier niet kunnen zien, is het nog moeilijker om een diagnose te stellen. Iig hoop ik wel voor je dat het over gaat of dat je iig weet wat het is! Veel succes!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 11:53

Ik vind het vreemd dat een dierenarts Prednison geeft als hij niet weet wat het probleem is. Ik heb een keer een soortgelijk verhaal gehoord en dat paard werd gereden met een soort lapje van muggengaas om zijn neus hierdoor had hij er geen last meer van. Misschien eens de moeite waard om te informeren. Valt meer in de categorie baat het niet dan schaadt het ook niet.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 12:00


Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-02 11:06

Hoi!
In de kliniek is hij al geweest. Het liet zich helemaal niet zien wat het was. Vandaar dat ze dachten dat het een allergie was. Prednison is allergie onderdrukkend.

Gisteren had hij ineens allemaal blaasjes in zijn mond. Veearts weer gebeld. Blijkt hij het Herpes virus te hebben.
En daar komt ook dat schudden vandaan. Het openbaart zich nu pas, terwijl hij al 1,5 maand jeuk heeft.

Gelukkig weten we nu wat het is.