Werkt iemand bij een blad? + Update

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Werkt iemand bij een blad? + Update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 11:31

Ik heb namelijk een vraagje:
Ik heb foto's opgestuurd naar een blad, en die willen ze graag gebruiken. Alleen nu vragen ze hoeveel ik per foto wil? Weet iemand wat normaal is?
Ik heb namelijk geen idee. Haha!
Laatst bijgewerkt door MariekeR op 21-06-02 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 11:33

Ongeveer 450 euro per foto om te beginnen. Het kan ook hoger, maar dat hangt van de foto's af, het blad en waar de foto's voor gebruikt worden.


MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 11:38

Het zijn drie foto's die ik heb gemaakt van m'n pony, waarvoor ze gebruikt gaan worden weet ik nog niet. Dat hoor ik zo snel ze het weten.
En het is voor de Club Penny Haha! (tja, je zal maar blut zijn je vervelen)
Dus het is denk ik wel wat minder *LOL*

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:14

Komt Wietze in de Club Penny te staan of bergrijp ik het verkeerd?
Zou super cool zijn, dat zou ik nog gratis willen !

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 13:27

Lovely schreef:
Ongeveer 450 euro per foto om te beginnen. Het kan ook hoger, maar dat hangt van de foto's af, het blad en waar de foto's voor gebruikt worden.


Nou, dan moet je wel van heel goede huize komen, wil je dat krijgen Haha! En de gemiddelde Govert de Roos krijgt dat niet hoor per beeld. Zou hij wel willen... dan is-ie wel klaar met zijn soap-kippetjes *LOL*

Welk blad is het? Glossies hanteren best hoge paginaprijzen en een redelijke prijs per geplaatst beeld is dan ong. 200-250 euro (incl. materiaal) Voor echt exclusief beeld van celebrities kan het oplopen tot 5000-7500 euro. Ik neem in ieder geval niet aan dat je Alley McBeal op de kiek gezet hebt?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 15:36

Haha, het gaat om Wietze in de penny, of club penny Verward Ik denk niet dat je er 450 euro voor kunt vangen.

misschien 5 euro per foto Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 15:51

Insider information: de meeste professionele fotografen vragen per afgedrukte foto (dus niet per blad, maar per 'gebruikte' foto) zo'n 30-50 gulden. Komt neer op zo'n 17 euro bij de een, en soms (vind ik veel) 35. 450 kan Arnd Bronkhorst vragen misschien, maar voor de penny? Ik zou het rond de 15 euro doen, nee heb je ja kun je krijgen. Ik vind het overigens heel netjes dat ze dat doen, ik krijg er nooit geld voor! Haha!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 17:42

Ik denk dat je het beste kan vragen waar ze de foto voor gaan gebruiken. Gaan ze de foto bij een redactioneel stuk gebruiken of commercieel ( bij / als advertentie ) . Als je te veel geld gaat vragen gaan ze misschien kijken of ze niet een foto in stock hebben die goedkoper is om te gebruiken. Ik zou dan ook gewoon vragen wat normaal is voor het betreffende blad. Of misschien hebben ze wel een leuk abboneecadeau'tje waar jij wat aan hebt.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 18:40

Ik heb gevraagd wat normaal is (wacht nog op terugbericht), want ik wil inderdaad niet te veel vragen.
Toen ik ze opstuurde wist ik ook niet eens dat ik er geld voor zou krijgen, dus hoeveel het ook is het is goed *LOL*

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 13:40

Ik heb dus gevraagd wat normaal is, en ik heb net antwoord gekregen.
Ik krijg 30 euro per foto Afbeelding

En dat met 3 foto's, dat tikt lekker aan Haha!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 17:01

zooo lekker man!!!! dat is toch wel even beter dan niks!!! makkelijk verdiend en nog leuk ook !!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 18:00

Marieke_14 schreef:
Ik heb dus gevraagd wat normaal is, en ik heb net antwoord gekregen.
Ik krijg 30 euro per foto Afbeelding

En dat met 3 foto's, dat tikt lekker aan Haha!


hihi, ik ga denk ook maar foto`s opsturen naar de penny!! Die ene weet je wel die ik heb laten zien. En nog tien als ze ze nou allemaal gebruiken heb ik 11 x 30 euro Lachen

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 18:29

Waar gaan ze ht voorgebruiken, echt makelijk verdinet!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, __Amber__, Aeva, Amber_anne, Frummel01, GrapeshotBot, Iris_Casper, janineskolla, Karma_k, Keizerinnnn, love_mandy, Noor, ogidni, Pabie, Shenavallie, Shivaya, Sting, Tatjanaa, x_Rebecca, xColorCross en 59 bezoekers