Voor vliegen helpt maar 1 ding!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Voor vliegen helpt maar 1 ding!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 08:44

Idereen heeft weer een ander merk vliegenspul, maar het is onderzocht, niet veel helpt.
Citronella, leuk maar helpt niet echt. Vliegvrij en vele andere merken bevatten citronella.
Wat wel echt helpt en ook voor de tropen geadviseerd wordt: DEET (diethyltoluamide)
Dit is wel duur maar werkt bij mensen ook 8 uur.
Hoe meer DEET hoe beter.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 08:47

Ik heb eens wat spul gezien in een Amerikaans paardenmagazine,
daar stond echt flink wat heftiger spul in dan ze hier zo verkopen.
Idd 8 uur werkend ook bij een zwetend paard, maar ook dingen die 24 uur werkten Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 08:48

DEET van tropenzorg werkt 8-12 uur, maar daar maak ik dan maar 8 uur van.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

sjefke
Berichten: 134
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 08:58

wij smeren de paarden altijd met diesel in. dat werkt gedurende 3 à 4 uur!

veel goedkoper maar net zo goed!

officieel stender van het beukenpoortje!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 09:07

Langdurig gebruik van DEET werd mij door het AMC reizigersafdeling afgeraden toen ik naar India ging. Alleen als malariapreventiemiddel werd het toen aangeraden Ik smeer ik dus liever niet op mijn paard en alleen maar op mijzelf in risicolanden.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 09:43

DEET werkt tegen MUGGEN niet tegen vliegen. Geloof me, ik spreek uit ervaring. In Australië volop ingesmeerd met DEET (van Bever Zwerfsport) maar de vliegen bleven zwermen hoor!

Plus dat je 't niet binnen mag krijgen en je paard staat nog wel eens een keertje even aan een jeukplekje te bijten of zo, of ze "groomen" elkaar. Krijgen ze 't ook binnen. Ik zou het persoonlijk toch maar niet op mijn paard smeren...

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 10:08

dimmelim schreef:
Langdurig gebruik van DEET werd mij door het AMC reizigersafdeling afgeraden toen ik naar India ging. Alleen als malariapreventiemiddel werd het toen aangeraden Ik smeer ik dus liever niet op mijn paard en alleen maar op mijzelf in risicolanden.


mijn moeder ging naar maleisië en daar moest zij dat middel juist wel tegen malaria gebruiken

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 10:10

paardje"]
[quote="dimmelim schreef:
Langdurig gebruik van DEET werd mij door het AMC reizigersafdeling afgeraden toen ik naar India ging. Alleen als malariapreventiemiddel werd het toen aangeraden Ik smeer ik dus liever niet op mijn paard en alleen maar op mijzelf in risicolanden.


mijn moeder ging naar maleisië en daar moest zij dat middel juist wel tegen malaria gebruiken
[/quote]

Ja dat zeg ik ook. Alleen langdurig gebruik (langer dan drie maanden) en gebruik wanneer je niet in een malariagebied bent, werd afgeraden.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 10:38

Dan toch maar Veerust gebruiken.
Werkt prima, geeft de paarden weer rust.
Gisteren raceten ze als gekken door de wei doordat ze zo'n last hadden van de vliegen. Nadat ze ingesprayd waren, konden ze weer rustig grazen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 12:59

gewoon pure azijn.
Werkt ideaal, alleen jammer dat het niet zo lang werkt (maar voor mij iig lang genoeg voor een buitenrit)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:47

Ik zou Deet ook niet op een paard smeren; voor mensen ook niet zo'n gezond zooitje.
Bovendien klopt het dat het tegen muggen werkt, niet tegen vliegen...

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:51

hertshoorolie werkt ook goed, kan je kopen bij drogist of apotheek.
het stikt wel verschrikkelijk maar het werkt heel goed en heel lang.
alleen wel jammer als je een licht paard hebt... je moet het namelijk op een watje doen en dan in strepen op je paard smeren, maar die stepen zijn donkerbruin.
maar je ziet iig geen vliegen of horzels meer

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 20:21

Ik gebruik een naar look geurend flesje (wij hebben het in een spuitbus gegote, zodat je het kan verstuiven) van vivi-derm. Walk free lotion, als ik mij niet vergis. Het helpt goed tegen vliegen (en ook tegen voorbijgangers Knipoog ), maar dazen krijg je er niet helemaal mee weg. Op wandeling moet ik constant met mijn zweep voorzichtjes de dazen "wegstrijken" Frusty . Wel niet zo'n goedkoop middeltje, 25 euro voor een fles, maar je komt er lang mee toe.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 21:35

Guinness wordt ook gek van de horzels, ze zit helemaal onder de bulten.
Ik heb een of ander heel duur muggespul, maar werkt dus niet afdoende tegen horzels.

Citaat:
Dan toch maar Veerust gebruiken.


Heb die naam vaker gehoord, schijnt wel te helpen, koop je dat bij de Boerenbond en weet je toevallig hoe duur het is ????

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 22:36

ik spuit puur azijn, en heb vandaag een vliegendek gekocht.
In de wei stinkt hij een uur in de wind (gewoon, tafel azijn, puur sprayen, super goedkoop)
Moet hij werken (en zweet hij dus) dan werkt azijn niet meer zo goed, maar dan leg ik hem zijn (vanaf vandaag Knipoog vandaag gekocht) vliegendek op...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 06:53

Wat voor'ns vliegendek is het? Eén waar je je zadel bovenop zet, of een soort uitrijdeken?
Ik zit er misschien over te denken een vliegendek voor in de wei te kopen, maar ik vrees dat dat snel zal sneuvelen Scheve mond en bovendien: als ik het voor 1 paard koop, moeten de andere 2 pony's natuurlijk ook meteen een deken krijgen, een kwestie van eerlijk zijn Knipoog Haha! .

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:39

neej heb gewoon een deken... met hals, geen uitsperring voor het zadel ofzo.
Tja, ik leg geen deken op in de wei, meneer rolt zovaak, en Nelly en hij groomen elkaar... neej, zo'n vliegendeken leeft dan niet lang! Haha!
(terwijl Tos zijn winterdeken alleen super vies heeft gekrege, niet kapot!)

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 11:06

Veerust koop je inderdaad bij de boerenbond. Het is een geel met groene spuitpus en hij kost rond de 8 euro. Een stuk goedkoper dan de speciale paardenmiddelen en het helpt beter.

Deet moet je inderdaad nooit op een paard smeren. Het wordt door de huid opgenomen en een grote hoeveelheid is dus schadelijk. Als je ziet hoeveel je op een paard zou moeten smeren om hem helemaal te beschermen zit je ruim over de veilige limiet heen.

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 16:03

Haai,
Mijn paardje heeft in de wei geen last van vliegen omdat ze en boettdeken op heeft, ze is ijslands en heeft erg last van zomereczeem door mugjes daar is de deken voor, maar die werkt ook prima tegen de vliegen. Ik moet even met haar uitproberen wat ik vind werken voor tijdens het rijden, dat verschilt per paard heb ik gemerkt. Dus als iemand nog tips heeft over een wondermiddel dat maar eventjes hoeft te werken (dus alleen voor tijdens het rijden) dan hoor ik het graag.
Ik heb zelf een keer een mengsel gemaakt dat heel goed hielp, dat had ik uit een of ander oud paarden doe het zelf boekje, maar dat boekje ben ik kwijt. Huilen Het was iets met azijn,kruidnagelolie en eucalyptus olie. Weet iemand misschien wat dit mengsel allemaal nog meer bevat en zo ja in welke verhoudingen dat moet? Ik heb de ingredienten nog, weet het alleen niet meer te bereiden. Verward

Ervaren Bijrijder/Grondwerker gezocht voor Arabische Diva: https://horsify.com/nl/26048-arabische- ... rondwerker

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 19:23

VEERUST! werkt echt goed en is niet gek duur.
Ik gooi meestal appelazijn door de bietenpulp, werkt ook zeer goed. Of knoflookpoeder (stinken ze wel van, hihi!)

Groetjes anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 20:45

veerust werkt wel maar is wel chemische rotzooi!!!!!!!
dus als je paardje een gevoelige huid heeft lijkt me dat ook niet de oplossing.....


Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 21:33

ik gebruik flyban, maar echt tevreden benik er niet over.. vreselijk duur is dat.. en ik vind het nou ook niet super werken..
Misschien toch eens veerust ofzo gaan gebruiken!

Via via hoorde ik weleens dat er ook een soort bandje is wat koeien aanhebben tegen vliegen en dat scheen ook heel goed te helpen, verder niet echt nagevraagd.. weet iemand hier misschien iets over?

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 22:03

Ik heb Zedan antivlieg. Mijn paard wordt panisch van zo'n spuitbus onder druk. Dus vandaag Zedan gekocht. Kijken of het bij haar werkt. Het stinkt wel gruwelijk Misselijk maar of het helpt is een tweede.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus en 118 bezoekers