vol ongeduld

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

vol ongeduld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 12:41

mijn kwpn merrie was gisteren uitgeteld, maar ze is nog niet bevallen. Mijn fjordenmerrie was twee maanden te laat met bevallen, dus nu is het hopen dat mijn kwpn'er niet zo lang wacht.
Ik ben alleen zo benieuwd wat voor veulen eruit komt. De moeder is een bruine merrie van 1.66m, met twee witte kroonranden achter en verder geen aftekeningen. de vader is een zwartbonte KWPN'er van 1.68m. Tot nu toe hebben bijna al zijn nakomelingen zijn bonte kleur gekregen en hij vererft geen vos tot nu toe. Ik hoop dus eigenlijk op een bruinbont merrieveulen, met iest meer bruin dan wit, maar wel mooi getekend. Maar ja, fokken blijft gokken.....
Zodra het veulen er is zal ik proberen een foto op bokt te zetten.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 15:40

mijn welshcop balou was ook gedekt door een drie kleurige hengst maar gaf geen bont veulen, het werdt een bruine merrie wel een schatje vondt het wel jammer maar alles was goed gegaan en was daar veel blij,er mee.
kan me wel voorstellen dat je hoop op een bonte anders laat je ze daar ook niet door dekken dus de kans blijft 50/50.misschien heb jij meer geluk.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 15:48

hihi altijd maar afwachten he?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Anoniem

Re: vol ongeduld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 16:29

Donja schreef:
Ik ben alleen zo benieuwd wat voor veulen eruit komt. De moeder is een bruine merrie van 1.66m, met twee witte kroonranden achter en verder geen aftekeningen. de vader is een zwartbonte KWPN'er van 1.68m. Tot nu toe hebben bijna al zijn nakomelingen zijn bonte kleur gekregen en hij vererft geen vos tot nu toe. Ik hoop dus eigenlijk op een bruinbont merrieveulen, met iest meer bruin dan wit, maar wel mooi getekend. Maar ja, fokken blijft gokken.....
Zodra het veulen er is zal ik proberen een foto op bokt te zetten.


Vorig jaar heb ik van onze bruine merrie, die gedekt was door een bruine hengst met nagenoeg geen wit, een vos veulen gehad met erg veel wit, 4 hoge witte benen , brede bles en witte vlekken onder z´n buik.
Eigenlijk gewoon een bonte Haha!
De merrie is drachtig van een vos, dus misschien nu een bruin veulen.
Ze is trouwens al bijna 3 weken overtijd, ik spring uit elkaar van nieuwsgierigheid.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 10:47

Ze is geboren!!
Het is geen bonte geworden, maar een bruine met veel kleurnuances en twee witte sokken achter. Ze is wel erg chique, maar wat wil je ook, vader is meer dan de helft engels volbloed en ook moeder is voor bijna de helft engels volbloed.
Ze is vrij groot vind ik, hele lange benen en een eigenwijs koppie met een snebje!!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 bezoekers