'manegemeisjes'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

'manegemeisjes'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-02 00:07

Je hebt toch van die typische pennymeisjes.. zucht wordt je toch zo moe van. Klein blond meisje van een jaar of 8 wil mij altijd helpen met zadel. Nee ik heb geen hulp nodig dankjewel. Waarop zij antwoord ooh nou en ik kan het ook wel voor jou doen, waarna ze het zadel erop probeert te leggen zonder eerst te borstelen Frusty waarna het zadel nog naar beneden klettert omdat ze gewoon te klein is. Thanx but no thanx.
Corazon bijv. is mijn lievelingspony daar ben ik dan ook vaak te vinden. Komt er ineens een koter van 11 of 12, misschien zelfs jonger, pakt de borstel voor mn neus weg en begint cor te rossen, keihard over de flanken heen en tegen de haren in. Dus ik pak die borstel van dr over en laat haar zien hoe ze het wel doet, waarna ze me aan kijkt als of ze water op mn hoofd ziet branden. Dan neemt ze een hoevenkrabber, tilt het voorste voetje p en krast kris kras door elkaar over zijn hoef heen (dus ook heel hard over de straal) weer zeg ik dat ze dat niet zo doet en laat t haar zien, en weer kreeg ik die blik. Zegt ze dat ze t heus wel zelf kan. Gaat ze naar de achterhoef, staat er recht achter en begint zo die hoef uit te krabben weer over de straal heen. Ik heb gezegd dat als ze t toch niet kan ze de andere paarden maar met rust moest laten en ik cor wel verder poetste. Laat ze zijn hoef vallen en stapt kwaad naar patricia om te vertellen dat ik haar pony afpakte. Wel heb je..
manegemeisjes ik wordt er zo moe van, hebben jullie dat ook?


DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:05

Heb ik gelukkig geen last van! Maar ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Het gebeurt dus vaak dat de jongere kinderen denken dat ze het allemaal wel weten. Het zit hen dan ook niet lekker als je het hen toont hoe het moet. Inderdaad, net alsof er water op je hoofd brand! Haha!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

germie

Berichten: 25920
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:05

Wel gehad ja, rij je met een mooie bonte priveles. Wil je ook een keertje met een vriendin in de manegeles meerijden, krijg je van anderen te horen hoe slecht die bonte wel niet loopt Frusty
Dan nodig ik ze uit om de volgende priveles zelf aan het eind maar een ritje te maken, als ze het beter kunnen. Nog nooit heeft iemand het aangedurfd, die bonte was namelijk niet zo makkelijk.

Of laatst was er iemand die vond dat ik toch echt maar eens achterwaarts moest gaan leren aan het paard waar ik wedstrijden mee rij. Ik zeg dat komt wel, moet eerste de L1 nog volledig door, en bovendien is voorwaarts het belangrijkste en een absolute voorwaarde om goed achterwaarts te gaan. Ik zei ook dat veel ruiters die te vroeg beginnen het paard niet meer kunnen laten halthouden, het loopt dan meteen achterwaarts. Daarop antwoordde ze dat die ruiters geen been gaven en alleen maar aan het trekken waren, en dat ik het achterwaarts veel te laat aan het paard geleerd had.
En dat zeggen ze dan tegen je terwijl ze zelf nog maar 5 jaar lang 1 keer in de week manegepaardervaring hebben. Frusty
En het paard waar ik op rij kent het nog niet, ben net 2 dagen geleden ermee begonnen Haha!

Of van die manegekids die jou en je paard de hemel in prijzen. Totdat ze horen dat het 'maar' een verzorgpaard is. Dan is het opeens een stom beest, ben jij stom enz. Maar ondertussen wel bij de eigenaar gaan zeuren of ze het paard mogen verzorgen. Frusty Frusty

Ik heb nog wel meer verhalen hoor.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:22

hihihi, die lopen er bij ons op stal gelukkig geen rond! VAn mijn paarden moeten ze ook met hun tengels afblijven, die zijn van mij. Dan moeten ze zelf maar een paard kopen als ze later groot zijn. Dat moest ik ook.

De hond is de betere mens

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:39

haha, ik sta gelukkig aan de andere kant Haha!
Ik heb natuurlijk 2 eigen pony's en dat is wel heeeeeel wat!!!
Op de woensdag en zaterdag zijn er hier lessen.
Toen ik welgeteld 3 dagen op mijn nieuwe stal stond, kwam er een meisje van een jaar of 8 naar me toe.
Wilt U (wordt ik zo oud???) me even helpen met Iris? Die geeft haar voeten niet.
Dus ik stond echt van, prima, maar wie is Iris???? Verward En het meisje was inmiddels ook nergens meer te bekennen. Na wat rondvragen kwam ik er achter wie iris was, en heb ik even de hoefjes gedaan.
Ook zijn ze stuk voor stuk weg van honey.
Mag ik honey poetsen? Mag ik met Honey lopen? etc etc.
En ALS ze dan mogen poetsen, nou!!! dan glimt ze werkelijk als een spiegel.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 10:05

Daarwordt je idd wel erg moe van. Meestal vind ik die kids wel leuk maar enkelen zijn toch echt wel erg. Zoals dat kind wat vroeger als ik manegeles had telkens aan mijn arm ging hangen en dan vroeg: mag ik joe heeelpen? en ik zeg nee want ik ging maar eens per week met pony`s om en liet me dat halfuurtje poetsen en zadelen dus niet afpakken. Het stomme was dat haar moeder en zus zelf een pony hadden en ze toch telkens weer bij mij moest komen zeuren Frusty .
Datzelfde kind wil trouwens ALTIJD andermans pony uitstappen , manege of eigen, maakt niet uit. Het stomme is dat ze dat dus ook altijd mag en dan vervolgens met de pony gaat draven..
Of die kids bij Beau: ik zou Beau best wel eens willen uitstappen het lijkt mij heel leuk om eens op Beau te rijden. Ja dat is het ook zeg ik dan en rij dan vrolijk weg Pling

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 10:35

Ben ik dan een uitzondering??
Ik vind het altijd heel erg leuk als dat soort pony-meisjes me willen helpen.. Evita is hardstikke lief voor ze en ze vind het ook leuk.
Maar ik heb geen last van dat soort vervelende kinderen.. ze zijn allemaal heel lief met Evita, en als ik een paar kindertjes aan het werk zet om Evita te wassen en poetsen dan is dat ook weer handig voor mij als ik weinig tijd heb Haha!
Ze gaan trouwens nooit haar box in ofzo als ze dat niet gevraagd hebben, en uitstappen is ook uitstappen..
Maar het is ook wel een fijn idee dat ik weet dat Evita altijd braaf met ze zal zijn, ik kan Evita gerust met kinderen alleen laten.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 10:53

gelukkig heb ik daar geen last van Haha!
Sta alleen op stal, geen irritante koters!

Hooguit het zoontje van de stalhouder, die is 6 en kan je de oren van je kop zeuren... Ach, hij bedoelt het lief...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 10:57

Een van de redenen dat wij van stal veranderd zijn.
Paard kwam gewoon niet meer aan z'n rust toe door al die koters met die kleffe handjes. Ze stond altijd met haar kont naar de binnendeur toe (dan durven ze de stil niet in) en dan met haar hoofd zo dat het net niet uit het buitenluik stak, zodat ze wel kon kijken, maar niet plotseling over haar neus geaaid worden.
Ook met poetsen, nooit stilstaan, altijd draaien en druk doen en boos kijken, dan durven die koters niet in de buurt te komen. Gewoon een sacherijnig, neurotisch paard.
Sinds ze op een pure pensionstal staat is ze zo erg veranderd! Aandacht is nu weer leuk, ze staat zonder halster gewoon rustig stil in de stalgang terwijl ze gepoetst wordt, ze heeft bijna geen voedernijd meer etc. Nooit meer een manege!

Nulla tenaci invia est via

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 11:25

ben zelf wel een manegemeisje,maar niet op die manier Knipoog
ik help heel veel mee,en ze zeiden eens juffrouw???(ben 13!)
maar als dan de eigenares van itah op vakantie is ofzo,en ik moet itah (afwisselend met mijn vriendin) rijden,dan vragen ze wel om mee te poetsen,ik ben toch die lieve juffrouw Schijnheilig
dan mogen ze wel meedoen,behalve als ik niet veel tijd heb,dan beginnen zij aan iets,ik ook,als ik dan klaar ben doe ik snel met hun borstel ofzo voort Haha! .maar ze mogen ook dan wel is op haar een rondje rond de buitenpiste en over het heuveltje(wel aan de hand)stappen.
maar kan me inbeelden als je een eigen paard hebt,en ze er heel de tijd rondhangen... Misselijk

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 11:29

Ik zou mijn paard dus ook nooit op een manege willen, ik heb al zo'n hekel aan mensen die gaan staan kijken als ik rijd en vooral die zich er mee bemoeien..... Boos!
Bonanza staat dan *gelukkig* ook op een kleine pensioenstal, met alleen de paarden van de eigenaar en z'n dochter en die van Anja en Jan dus Haha!
Die mensen bemoeien zich niet met mij, alleen het nadeel is dat ze nooit iets van mij willen aannemen Boos!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:04

En weer besef ik me hoe blij ik ben dat ik m'n paardje (ja, het is enkelvoud geworden tegenwoordig...) lekker thuis heb staan. Wel zelf uitmesten, voeren, enz... Maar niemand die zich met mij bemoeid en niemand die ongevraagd met z'n handen aan mijn paard zit. Daar mest en voer ik heel graag zelf voor!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:05

hooooi
ik ben zelf manegekindje en ik vraag meisjes van 15 wel is of ik mee mag poetsen en dan zeggen ze ja dat zou handig zijn neem maar een borstel of een ander meisje met 3 paarden wil jij er eentje uitstappen en vind dat wel leuk .maar vind het irritant dat sommige in dit topic zitten te zeggen manegekindjes alegemeen , ze zijn niet allemaal zo hoor !!!jan ik wil dit maar ff duidelijk maken en als ze zich willen bemoeien dan zeg je toch gewoon dat je je eigen paard/pony liever zelf poetst.nou ja ik vind het ook wel irritant als ze mijn poiny die ik huur in augustus mee gaan poetsen en uit de stal pakken wanneer ik er ga poetsen en rijden...maar ja kunnen ze ook niet weten natuurlijk!
doei

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:09

Mijn tijd op een manege was kort maar krachtig. Het was een ware ramp vond ik. De klap op de vuurpijl was een klein meisje wat bezig was mijn jaarling (die eigenlijk op de wei hoorde te staan) te poetsen en het zadel al klaar had liggen. De manege-eigenaar had gezegd: "zoek maar een leuke pony uit" en het arme kind zag geen verschil tussen een jaarling en een pony.

Mijn dochters pony heeft ook een maandje op de manege gestaan toen ik het veulen moest spenen. Als ik een kind liet meehelpen en er op liet rijden was het degene die niet zeurde. Juist de verlegen kindjes hadden geen kans door de brutale gevallen en die verlegen kindjes vind ik over het algemeen een stuk liever. Die van mij zijn allesbehalve verlegen Knipoog


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:20

Ik vind het gewoon eng, die eigenwijze....
Een jaar geleden reed ik altijd op een paard, die ik als pensionpaard er neer gestald had. Elke dag, nam ze een ander gedaante aan. De ene keer trapte ze, de andere keer beet ze, de andere keer ging ze keihard gieren, enzovoort. Dus in de omgang mochten ze niet bij mijn paard in de buurtkomen. Meestal stond mijn paard alleen in de wei, en op een dag is er zo'n pennymeisje bij haar in de wei gekropen. Mijn beest bedacht zich niet, en stoof op haar af en liet haar tanden zien. die pennymeisjes zijn zo ontzettend eigenwijs Boos! en zien het gevaar niet. Sinds die dag was ik gelukkig verlost...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:23

Percy schreef:
Mijn tijd op een manege was kort maar krachtig. Het was een ware ramp vond ik. De klap op de vuurpijl was een klein meisje wat bezig was mijn jaarling (die eigenlijk op de wei hoorde te staan) te poetsen en het zadel al klaar had liggen. De manege-eigenaar had gezegd: "zoek maar een leuke pony uit" en het arme kind zag geen verschil tussen een jaarling en een pony.

lekker onverantwoordelijk van die manege houder. Want wat zou er gebeurd zijn als die jaarling van jou was opgezadeld? nog een braaf beestje trouwens, want wie weet wat dat kind er allemaal mee heeft gedaan wat hij allemaal niet gewend is.

De hond is de betere mens

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 13:03

k ben blij datik niet op echte manege rij. ook al wordt ik soms ook wel eens gek van de jongste lessertjes die een les voor mij rijden. dan blijven ze bv als jij opdat paard moet op dat paard iztten en gaan ze wachten tot de stijgbeugels geod zitten en jij erop moet. dat is echt zo irri. of blijven ze zo verschrikkelijk oh lief paardje oh zo lief. en snoepjes en weet ik het allemaal wat ze krijgen dan wil jij weg rijden en dan komen ze weer aan met een trommel met paardensnoep Frusty

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 13:03

Heel bekend verhaal! *LOL* Altijd last van gehad, maar naar mij luisterde ze gelukkig wel omdat ik het "hulpje" van de instructrice was Haha! Maar Skippy lieten ze vaak met rust omdat ik dan zei dat ze haar rust moesten geven als ze de hele zaterdag al had gelopen Knipoog (en dat deden ze ook)

germie

Berichten: 25920
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 13:08

Daar waar ik rij kunnen kinderen mij ook vanaf de weg zien. Sommigen komen dan wel kijken, en vragen of ze ook mogen rijden. Als ik een vriendelijke bui heb mogen ze best een paar rondjes op de fokmerrie, maar verder niet. Ze weten inmiddels precies dat vragen mag, en dat het antwoord zowel ja als nee kan zijn. Ik heb daar nooit geen problemen mee. Als ik 1 kind laat rijden, dan mogen ze van mij allemaal. Het is dus wel zo dat het of alles is, of niets.

Nog een leuke:
Ik moest eesn 3 weken 5 paardne verzorgen omdat de eigenaar op vakantie was. Helaas ging het erg snel met het voer en moest ik na 2 wken nieuwe halen. Wat bleek? waren er kinderen die die 'arme' paardjes extra voerdern Ik wist precies wie het waren, want ze waren ook wel eens wat spullen vergeten, en dan komen ze doodleuk vragen of ze die borstels, jas, laarzen enz. weer terug mogen.. Ik ben al die ouders langsgeweest dat ik dat niet wilde hebben, gewoon voor als er wat gebeurde en dat ik die paarde3n wel voerde, maar op een ander tijdstip.
Vanaf dat moment had ik eindelijk rust en bleef de hoeveelheid hooi en biks in een normaal tempo afnemen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 13:15

zucht!
haha, ik heb hier ook een keer last van gehad. Ik ging met misty, mijn nieuwe pony van net 3, naar mijn vriendin om te rijden. haar pony staat dus op een manege...
Ik ging daar opzadelen, komt er zo'n pennymeisje aan: mag ik helpen? Ik zeg nee, want hij is nog heel gevoelig ( pas 2 weken onder het zadel) en dus moet je alles rustig een voorzichtig doen.
Pakt ze toch het zadel, gooit het er met een kwak op, en pony vliegt dus bekant door het dak van schrik met als gevolg een beschadigt zadel (vloog er dus af) touw kapot, en een bange pony!

Dat die penny meisjes het gewoon ff bij die manegeponys houden!
Mijn pony ging er naderhand al bijna bij zitten als je met het zadel aankwam zetten!
Bah!

Groetjes iris

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 16:30

Ik sta op een pensionstal / manege, maar van kinderen heb ik geen last hoor.
Nikita komt gelukkig ook niet zo vriendelijk over, waardoor het minder uitnodigend is om d´r te aaien als ze op stal staat.
Als ze tijdens het poetsen langslopen en d´r een aai geven, sommeer ik ze meteen de handen te gaan wassen omdat ze schimmel heeft (allang weer over, maar laat de kids maar in de waan Haha! ).

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 17:07

Ik heb een soortement pennymeisje als verzorgster. Ze wil alles leren, EN ze vind mesten leuk, !!!, ze vind het het leukst als we in de paddock drollen gaan scheppen, want dan kan ze de kruiwagen zelf verplaatsen, (als we de stal uitmesten doe ik het, anders wordt het te zwaar), Ik ben echt benieuwd hoe lang ze het mesten leuk zal vinden, ik vind het wel makkelijk, de vorige wilde alleen maar rijden, deze wil alles leren over de verzorging enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 17:12

Ik word regelmatig gemaild ed, door pennymeisjes, of ze mogen komen rijden of de paarden poetsen. Nou als je een zelfmoordpoging wil doen Knipoog , begin er niet aan, vooral omdat het allemaal jonge paarden zijn. ( jazzen Haha! )

Toch aan de andere kant, zo zijn wij ook allemaal geweest, wij wilden vroeger ook altijd graag bij paarden zijn, en van alles doen????? Kan het wel begrijpen hoor, en ben een tijdje juf geweest op een manege, soms word je het zat, maar aan de andere kant, als je zo gek van paarden bent, en je mag geen eigen van je ouders, dan probeer je alles om regelmatig dicht bij een paard in de buurt te komen.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 17:40

Zelf ben ik 14 en was vroeger voordat ik een pony had ook altijd een week lang gelukkig als iemand met een eigen pony aan MIJ had gevraagd of ik wilde poetsen of iets dergelijks.
Ik was altijd wel verlegen dus ik durfde het nooit te vragen.

Bij ons op de mandege heb je 2 soorten ponymeisjes, de leuke lieve schattige rustige en ook de schreeuwige zeurende irritantjes, de eerste groep helpt mij wel eens en vraag ik ook wel eens wat omdat ik nog weet hoe ik dat zelf vroeger vond Haha!

Vrijdag komt er een meisje helpen met mn pony wassen, zij kijkt er een week lang naar uit en ik gun haar dat plezier!!!!

groetjes anique

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 17:45

ducotjuh schreef:

Vrijdag komt er een meisje helpen met mn pony wassen, zij kijkt er een week lang naar uit en ik gun haar dat plezier!!!!


Ik help het zusje van me schoonzus en die verzorgt nu de shets.
Aangezien ze nog niet zlefstandig durft te rijden (opzadel, veelste bang dat ze het fout doet) en altijd blij is als ik kom. Ook al gaan we alleen poetsen ofzo. Ze wil alles leren. En voordat ze het niet zeker wete, doet ze het niet! Idiaal! *LOL*
Als ik vraag of ze mee naar Toscar gaat glunderd ze helemaal. Helemaal als ze hoort dat ze wel ff op hem mag stappen...
Ik heb wel eens met haar erop met tos een uur gewandeld... ze heeft daar een week lang tegen iedereen over lopen vertellen...
Dat meisje help ik graag... Gun haar dat plezier ook...

maar van penny meisjes moet ik nisk hebben Misselijk
Daarom ben ik zo blij (zie mijn bericht hier boven)
met me stalletje zonder koters... Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Capriootje, Elegance_, hollie, lukka63, Mutti, Pellelilly, Supertje, Tajmahal, tienus63 en 129 bezoekers