Wat wil je graag bereiken in de paardensport

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 07:26

Wat willen jullie graag bereiken op gebied van paarden/sport? Even los van het feit of je een eigen paard hebt of niet en of het uberhaupt wel mogelijk is om ooit zo ver te komen. Gewoon, waar droom je over (en werk je hard voor) wat je graag wilt bereiken met je paard? Een heleboel zullen waarschijnlijk wel antwoorden dat ze gewoon plezier willen hebben met hun paard (en dat is ook het belangrijkste) en wel zien waar het schip strandt, maar zijn er hier ook strebers die verder willen dan de Z of ervan dromen om in het reining team (reining wordt nl. Olympische sport! -dacht ik-) op de Olympische Spelen te rijden of mischien wel een topmenner willen worden. Of iets willen presteren met een bepaald ras dat niet vaak gezien wordt in die tak van paardensport (met een trekpaard in de Grand Prix Haha! )

Okee, hier kom ik: Het lijkt me geweldig om oooooit Grand prix dressuur te kunnen rijden. Dat lijkt me toch wel zo te gek om passage te doen en dan Kur op muziek, precies op de maat Kwijl Kwijl Op Grand Prix niveau springen lijkt me ook onwijs gaaf. Alleen denk ik dat ik die droom maar beter in de prullebak kan gooien aangezien mijn wedstrijdzenuwen niet bestand zijn tegen springringen. Thuis gaat alles prima, maar laat me op een wedstrijd een 80 cm. parcourje springen en ik weet het nog te verprutsen. Ik snap niet hoe ik in Nederland toch altijd rondkwam in de L. Het leuke van dressuur vind ik dat je lekker op je eigen gangetje door kunt trainen. Veel wedstrijden rijden is niet echt belangrijk en je kunt alles tot in de details perfectioneren. Op zich voel ik ook wel wat voor Reining, maar dan wel met een Quarter graag! Met Eventing heb ik helemaal niets, evenals mennen. Nee, als ik echt een droomdoel zo mogen noemen op gebied van paardensport dan zou dat zijn: het tot Grand Prix dressuur schoppen (Keep dreaming *LOL* *LOL* )


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 07:42

Bijh mij is hetzelfde als jou , het tot grand prix schoppen , De oefeningen zullen voor [***] geen enkel probleem zijn maar denk wel om op het niveau te blijven tussen de "supers", maar ach als je der eenmaal bent ben jij ook wel "super" Verward hah eerst zien dat ik hier in het poedersuikertige belgie naar de z geraak wat heel moeilijk is, hehe hier moet je een 1ste plaats hebben voor je van klasse mag overschakelen, geen winstpunten dus ... Boos!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 08:00

Mijn grootste wens is een eigen paard, en daar vreselijk van genieten d.m.v. buitenritten en wedstrijden.
Voor de komende anderhalf tot twee jaar dat ik Pie nog kan berijden (als alles goed gaat), wens ik dat ik een winstpunt met hem haal in de B-dressuur, en dan kan ik wedstrijden gaan springen met hem. Probleempje nog: mijn oriëntatie-vermogen is echt 'rotzooitje', dus ik zal bij het springen supergespannen zijn en een verkeerde hindernis springen... zie ik mezelf echt voor aan. Zucht. Maar ja, het gaat om het idee. Ik ben al blij dat Pie zo dol is op springen!
Verder nog een wens wat betreft Kim van Lottel in Apeldoorn: ik zou weer eens graag een ritje maken op een groninger... Het liefst een buitenrit met Kim en Sanderijn, zoals toen! Hopelijk wordt die wens ooit vervuld na de mkz.
Dit waren mijn wensen wat betreft paarden. Wat betreft gezin zou ik graag moeder worden. Omdat we willen adopteren komt over twee weken de kinderbescherming praten, ze kijken dan of je wel 'geschikt' bent. Duimen jullie voor ons dat we worden 'goedgekeurd'? Dit is één van de spannendste momenten in de hele adoptie-procedure, want als de kinderbescherming denkt dat je er niet 'aan toe bent' of 'het niet aan kunt', dan... kun je het vergeten Boos! .
Maar goed, over een kleine twee jaar hopen we een chinees baby-meisje op te halen...
Zeker weten dat ik die wil leren paardrijden later!
Dit zijn mijn dromen Dromen Dromen Doei! Dorine.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 08:10

PJ- wat een maf promoveer systeem hebben ze dan in Belgie. Lijkt me trouwens wel extra moeilijk want als er iedere keer hele goede ruiters in jouw klasse rijden duurt het volgens mij eindeloos voordat je eindelijk eens eerste wordt en mag promoveren, ondanks dat je gewoon goed rijdt. Maar ja, het promoveer systeem hier in Texas is ook een beetje raar hoor. Ook hier vinden ze eerste prijzen belangrijker dan scores. Je mag hier gewoon promoveren waneer je maar wilt met als gevolg dat het niveau hier ontzettend slecht is. Mensen gaan hier al een klasse hoger als ze nog maar amper 60% scoren in de vorige klasse. Zo doe ik het overigens niet hoor. Ik wil minstens constant 65% kunnen scoren op een bepaald niveau voordat ik promoveer. Mijn eerste "levensdoel" heb ik al gehaald, namelijk Z dressuur. Maar dat hadden we in Nederland al gehaald. Ik heb hier in Texas nog een aantal proeven op Z niveau gereden maar hoger kan echt niet met dit paard omdat hij maar heel beperkt in zijn gangen is en twee kramp achterbenen heeft waardoor hij ze niet ver genoeg onder zijn lichaam kan brengen. Nu ben ik weer met een jonkie gestart en doe op het moment L niveau. Dit is echt een heel gaaf paardje en kan heel mooi lopen dus ik hoop dat ik hem verder kan komen dan met Leroy....

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 08:14

O wat leuk Dorine, een adoptie kindje! Spannend hoor, maar jullie zullen vast wel geschikt zijn, toch? Maar ik zal evengoed voor julie duimen! groetjes

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 08:15

mijn grootste droom is het op kunnen vangen van zieke en verwaarloosde paarden,ze een goed tehuis bieden dat ze kunnen herstellen en evt. daarna een goed baasje weer te vinden.dat is mijn droom,van jongs af aan al.met tink is het ook zo gegaan,ze was zwaar verwaarloosd en ik kocht haar,alleen haar heb ik met de rede gekocht dat ze niet meer weg gaat,ze is mijn kanjer en wil haar nog voor geen duizend paarden inruilen.maar mijn droom is dus om erbij nog zulke paarden te houden........

soms is het beter om te zwijgen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 08:20

Tsja, mijn droom zal ook nooit werkelijkheid worden....
Ik zou dolgraag marathons gaan rijden. En daar keigoed in worden, Chardon- formaat!
Geen geld en ik woon op een onhandige plaats. Haha!
Maar goed, 1x in het jaar is ook goed en wie weet wordt ik ooit eens dagkampioen en mag ik op kosten van de vereniging naar het vaste land om een marathon te rijden.

Maar eigelijk heb ik mijn droom al bereikt. Ik had namelijk niet gedacht ooit nog een marathon met Isolda te rijden na ons ongeluk van een paar jaar geleden. En toch hebben we er naar toe getraind en het ging boven verwachting! Zo goed hebben we het nog nooit gedaan! Als ze straks weer voor de wagen kan, gaan we er weer voor, ook al missen we de marathon van dit jaar. Maar dit jaar zie ik een andere droom uit komen.... Een klein ieniemienie- Isoldaatje! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 08:24

Okee dan, mijn droomwens is, let wel het is een droomwens en ik weet dat het niet haalbaar is, dat ik met Pablo naar de Olympische Spelen mag in de dressuur. Dat lijkt me echt geweldig.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 08:56

Voor mij is het op dit moment vooral om rust te vinden op een stal. En zo snel mogelijk mijn paardjes bij huis te hebben.
En dat Imatador een hele mooie zoon krijgt in april...dat hoop ik ook.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 08:57

OK Nu wat ik wil bereiken.
Als eerste wens is dat ik deze zomer nog wat wedstrijden kan rijden. Met manegeknol Knipoog Sjors wil ik naar de L en dan op z'n minst 1 wp halen. ('k heb er nu 1 in de B *LOL*
Mijn tweede wens is (natuurlijk) een eigen paard. Gewoon 1 die lekker kan lopen maar waar je ook eens gek mee kan doen.
Ten laatste nog een wens... dat mijn vriend ook nog wil leren rijden Knipoog (I've a dream)

:evaw:

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 09:26

ik wil graag eens een keer echt een kampioen worden. maakt me niet uit met welke wedstrijd, al is het wat mij betreft clubkampioenschap. maar dat ik dan voorop met de ere ronde mag, geweldig!!!!!!!!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 09:27

Wedstrijden maken me niet zo heel veel uit, ik ga volgend jaar misschien starten maar zie wel.
Ik zou het allerliefst willen dat Iwaldo zo gaat lopen als de theoriemachine het uitlegt Knipoog Z oefeningne hoeven niet zo nodig hoor..
Dan wil ik mn Orun halen en een managementopleiding doen, waarna ik het liefst een kleine manege of pensionstal wil. Manege, omdat het me geweldig lijkt om kinderen te leren paardrijden en ik het heeeeel anders aan wil pakken dan op mijn oude manege, en pensionstal voor een eigen paardje of twee, en met ruimte over voor (zoals sanderijn ook zegt) eventuele probleempaarden.
Danis mn wens dat zo'n bedrijfje uitgroeit tot iets heel groots en moois en ik er de leiding over heb
Dromen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 09:30

Een deel van de droom is al verwezenlijkt en die staat hier 7 km verderop in stal. Aan mijn paard heb ik zoveel fijne momenten, ontelbaar.
Met wedstrijden wil ik sowieso het Z nog in en het liefst ook door. De laatste 2 jaar heb ik 5 keer gestart dus dat schiet niet erg op. Zonder eigen vervoer gaat het ook niet makkelijk dat wedstrijd rijden.
Deel van de droom zou een eigen wagentje zijn zodat ik wanneer ik maar wil op pad zou kunnen.
Dat Lab maar gezond oud mag worden.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 09:38

mijn droom: om heel ver te kunnen komen in de dressuursport en om te werken op een manege: les geven en paarden trainen!!!
groetjes monique.

Ineke2

Berichten: 33088
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 10:00

Mijn droom is: Samen met mijn moeder een strandrit maken!! Lijkt mij geweldig!

En verder een manege/fokkerij met alleen New-forest pony's en Ijslanders beginnen. Tja wie weet... Slapen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 10:13

Toen ik Nescio 2 jaar geleden kocht, had ik echt voor ogen om met hem verder te kunnen komen dan het Z wat ik al eerder reed. Een beetje een zelfde verhaal als Pril eigenlijk. Mijn trainer roept wel eens "waarom zou je Z2 rijden als je Prix st Georges kan rijden?" en daar sluit ik me maar bij aan. Al denk ik dat ik als ik daar ben Grand Prix wil rijden, maar goed dat houdt je van de straat.
Voorop staat dat ik het goed wil doen, ik zie soms mensen op hun paard zitten dat ik denk: leer eerst rijden voor je die hoed opzet!! En zo wil ik niet worden Schijnheilig

Verder zou ik graag een goede instructeursopleiding doen. Ik zit me wel eens af te vragen of het misschien over een paar jaar haalbaar zou zijn om de Masterclass in Deurne te gaan doen, omdat daar ook een heel stuk management ed bij zit. Maar ik weet niet precies wat de eisen daarvoor zijn. Nescio en ik zijn er voorlopig nog niet aan toe in elk geval, en Zep is er te oud voor, die trekt dat echt niet meer.
Ik zie mezelf na m'n studie het liefst part-time werken en dan ook semi-proffessioneel in de paarden, met wat lesgeven en rijden.

Dorine, ik vind jou wens om een kindje eigenlijk véél indrukwekkender dan alles wat ik zelf bij elkaar kan dromen. Ik hoop heel erg dat dat gaat lukken!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 10:21

ik hyad altijd 2 dromen. de eerste was natuurlijk een eigen tinker die wens is nu uitgekomen. de tweede is ook al uitgekomen. dat was show rijden. dat wilde ik al 2 jaar en ik zat er heel dichtbij als iemand niet kon mocht ik mee oefenen enzo. volgend jaar komen die 2 dus tegelijk uit met ailin ga ik dan meerijden in de show.
en natuurlijk heb ik wel een toekomstdroom met paarden. maar wat ik op dit moment het liefst wil is gewoon een rustig leven zonder dat ik om de haverklap het gevoel heb dat ik instort dat ik t niet meer aan kan. soms gaat t fantastisch maar als er even wat tegenzit dan zit ik weer in de put. Ik wil gewoon dat ik rust heb dat t goed gaat met school en dat ik gewoon een normaal leven krijg zoals de meeste andere 17jarige zonder ook maar me zorgen hoeven te maken over mezelf.


Dorine jouw droom is idd mooier dan de meeste dromen. hier leef je gewoon al zolang naaruit. en met elke ochtend dat je wakker wordt ben je weer een stapje dichterbij. ik hoop zo voor je dat die droom uitkomt. en ik duim voor je dat alles goed gaat met de kinderbescherming.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 10:22

Dorine veel geluk met je toekomstige kindje alvast, je bent er zolang ik me kan herinneren al mee bezig ...

Mijn droomwens is een mooi huis treffen, met stallen en land, met mijn paard Z rijden...
En van daaruit kijken we weer verder zeg maar, ik denk dat als het doel te hoog gesteld is het te onwerkelijk lijkt en daardoor moeilijker.
Nu moet ik nog officieel gaan starten dus vind ik Z ook wel ver weg hoor Knipoog
Maar we zijn wel aan het kijken naar huizen met stallen!

Oh ja, nog een droomwens is als ik eenmaal Z heb behaald met mijn paard is om er een 2de paard bij te kopen, een goed leerpaard dat zelf Prix St. Georges gelopen heeft ofzo???
En ik wil graag les geven aan beginnende kindertjes op eigenwijze pony's!!
*LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 10:24

Okee mijn wens... later een leuk boerderijtje met weiland, stal en bak en het liefste leukste paard dat er bestaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 11:07

Kimmy, jouw wens is bij mij al eens onverwacht uitgekomen en toen stond Labje daar met een sjerp en een dekentje. En ik maar slikken en slikken en slikken. Dat was een heel mooi moment, erg indrukwekkend.

Dorine, wat mij betreft ben je al lang goedgekeurd. Ik zou niet weten wat ze nog meer willen van adoptieouders dan een toewijding en liefde die jullie laten zien. Als het op een computerscherm al duidelijk is, lijkt me dat irl nog veel overtuigender.

Naast dat alles roep ik al jaren dat ik een huisje buiten de stad met een weitje voor de Lab en een tuintje voor de Puck wil. Of dat ooit werkelijkheid wordt???

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 11:44

Z met een hoedje......dat wil ik eerst eens bereiken. verder dan Z wíl ik natuurlijk wel..maar da's niet reeël met dit beessie...weleens een pony in het ZZ gezien *LOL*

Verder moet ik nu weer achter de boeken (morgen beginnen de examens) dus later meer!

Verder zou ik nog eens heel graag de Levade rijden...dat lijkt me echt gaaf.
eerst eens even drents kampioen worden dan Party!!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 11:49

Net als de meesten hier is mijn grootste wens een huis met ruimte voor de paarden en een ruiterpad vlakbij.

Maar dit is geen antwoord op de vraag wat ik met mijn paarden wil bereiken. Dat weet ik zelf ook niet echt goed. Wedstrijden interesseren me niet echt, ga ik misschien nog wel eens voor de fun proberen, maar ik heb wedstrijden niet nodig om gemotiveerd te raken. Ik denk dat ik meer een africhter dan een wedstrijdruiter ben, qua type mens bedoel ik. Ik vind het erg boeiend om paarden iets te leren en samen steeds beter te worden.

Mijn beide paarden hebben een niet zo fijn verleden, dus in de eerste plaats wil ik dat ze het fijn hebben en gelukkig zijn. Als ik daardoor het een of ander moet laten, doe ik dat graag.

Oorspronkelijk wilde ik graag endurance rijden, heb daarvoor die volbloed gekocht, maar dat was met buitenrijden niet echt een succes en ze had ook wel wat slijtageverschijnselen van haar renbaanverleden. Kaminka en Toon zijn geen typische endurancepaarden, wat niet wil zeggen dat ze het niet zouden kunnen. De laagste klassen (1 en 2) moet kunnen met de juiste training. Alleen zijn het beiden klevers en ik denk dat ik grote problemen ga krijgen als ik ingehaald word door andere paarden... Maar goed, misschien probeer ik het gewoon eens, eerder kan ik niet oordelen toch?

En verder wil ik gewoon heel veel takken van de paardensport proberen: mennen, western, rijden op IJslanders etc. Eventing lijkt me ook geweldig, maar het enige paard waar ik dat mee zou durven is Toon en die mag niet meer springen vanwege de hoefkraakbeenverbening, dus dat gaat niet door!

Dorine: maak je maar niet al te druk over die Kinderbescherming! Zoals ik je nu ken, zit het allemaal wel snor en willen ze wel dertig kinderen bij jullie brengen! (Ik ken iemand die de toekomstige kinderkamer zwart geschilderd had en die vond het toen gek dat hij niet geschikt werd bevonden voor een adoptiekind. Tja, een kleur muur zegt niets over geschiktheid, maar je moet denk ik wel een beetje in het straatje van de KB meedenken?)

Groetjes Mieke


Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 12:07

naast alle andere wensen in het leven, zoals gelukkig blijven en gezond oud worden, hoop ik dat mijn paarden allemaal door een lieve toverfee bezocht worden, die ze met een toverstokje aanraakt , waardoor ze net zo lang mogen leven als ik. Maar dat is heel erg egoistisch, ik weet het! Mijn wens is om ooit met een ander paard weer die mate van verstandhouding te krijgen zoals ik die met Woody heb. Voorlopig doe ik mijn best, maar het lijkt er nog niet op, vrees ik. (Met Woody voel ik mijn zo'n wezen als ook in mijn sterrenbeeld staat: van boven mens, van onder paard!)
En hoever ik kom in de sport (dressuur), dat maakt me niet eens zoveel uit, misschien wordt het niet eens de sport, maar meer demonstraties ofzo, maar ik hoop ooit dat ik zo'n eenheid kan vormen met een paard en dat ik zoveel weet over de dressuur, dat ik uit kan blinken. In wat voor vorm dan ook. En het allermooiste zou zijn als ik samen met Peter ooit zover kan komen dat we met ons eigen bedrijfje (waar we nu plannen voor aan het maken zijn), onze boterham kunnen verdienen. Maar dat zal wel altijd een droom blijven.....

maar voor mij staat kennis over de dressuur, maar vooral een opperste harmonie met mijn paarden absoluut op nummer 1 van de doelen in mijn leven voor wat betreft de paarden!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 12:30

mijn droom is het om in complete harmonie met mijn paard te zijn. Dat ik hem kan rijden zonder hoofdstel en zadel. Dat we elkaar precies aanvoelen en dat ze reageert op de fijnste hulpen....

en daar werk ik ook heel hard aan. Dressuurwedsrijden vind ik leuk voor erbij. Gezellig. Maar is niet mijn hoofddoel.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 13:03

Hoi Pril, ik wilde altijd Z-dressuur worden. Dat hoop ik dit jaar te worden en wat ik dan ga doen, weet ik nog niet. Je denkt dan aan wat je nog verder kunt bereiken, maar als we zometeen 1 grote organisatie hebben bestaat de NVDR misschien wel niet meer dus daar hoef je het al niet meer voor te doen.
En kampioen ergens in worden, gaat me toch nooit lukken dus ik denk dat ik maar met de paardensport stop als ik Z ben *LOL* *LOL*
want dan ben ik uitgedroomd!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Freekfuchs, Roadracer en 109 bezoekers