Vervolg Engeland/Leida verhaal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 12:04

Nou, vanmorgen heb ik Leida in Engeland weer gebeld...vorige week zei ze dus dat ze niet wist of ze nog mensen nodig zouden hebben daar, maar in principe kon ik komen. Maar dan wel zonder paard. Dus......ik denk niet dat ik het doe. Het lijkt me onwijs gaaf natuurlijk, maar wat moet ik dan in vredesnaam met Amiga? Verkopen, stilzetten of laten rijden door m'n broertje zijn geen opties en meenemen kan dus ook niet.......

Ik ben nu zover gekomen met dat dier, als ik de Z ooit bereik dan is dat volgend jaar met Amiga...en dat wil ik eigenlijk gewoon.

Ik moet volgende week nog weer bellen als ik een definitief besluit heb gekomen.
Ik denk dat het wel duidelijk is. Ach, misschien kan ik het volgend zomer nog eens proberen en er dan voor 3 maanden ofzo heengaan.....

Ohja, voor outsiders die het wel willen weten : begin van dit verhaal staat op rijtechnisch onder teugeldruk (hoezo we waren offtopic Haha! )

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 13:36

Groot gelijk. Ik denk dat ik ook zo zou hebben beslist. Je kunt dit altijd nog wel ergens doen bij een ruiter MET behoud van je paard.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 14:25

*schaam* zit Leida dan in Engeland? Wist ik niet, maar goed, om weer ontopic te gaan: wel jammer, maar idd een goede keuze.
You Go Girl! Nu nog dat Z halen he?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 14:27

Had je die mogelijkheid uit de Paardenkrant, Rieja? Ik zag nl. in een Paardenkrant van een week of 3 geleden een advertentie staan van Leida's stal in Engeland waar ze een groom voor zocht. Maar ik kan me je keus goed voorstellen hoor! Enne... gaan he, voor die Z! Lachen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 14:28

O, wat een rotsituatie zeg! Maar ik zou het ook niet doen, kan mijn paarden en katten niet missen.

Net zo'n mooie kans, waardeloos joh! Kun je niet alsnog vragen of je niet alsjeblieehieeft Amiga toch mee mag nemen?

Mieke

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 15:28

Yep, Mieke, je hetb gelijk..'t is gewoon een dilemma. de ene keer denk ik, ik doe het gewoon niet, ik ga m'n paard niet verkopen, weetje wel, dan 10 minuten later denk ik weer maar......het is een groet kans, je kunt vet goed rijden als je daar weg komt (Leida helpt je elke dag met rijden...)
Maarnee, paard meenemen gaat echt niet, ze hebben nu al een stallengebrek zegt ze..of hij moet op het land, en dat zie ik 's winters nou niet echt zitten......

karin: Een vriendin van mij (die d'r dus wel zekers heen gaat)had het via de paardenkrant. Zij had zo'n enthousiast verhaal dat ik ook wel zin had.....dus ik heb gewoon gebeld.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 17:01

Rieja: In de hoefslag stond een advertentie voor een persoon die de paarden kon rijden op ong Z nivo in Frankrijk. Das voor 3 maanden geloof ik.. misschien vind ej dat wat?

Maarja bij Leida krijg je natuurlijk ook les, en dat lijkt me heel gaaf. Heb je niet iemand die je helemaal vertrouwd die Amiga een jaar zou kunnen doen? Of kan je AMiga niet toch meenemen en dan op een pensionstal id buurt zetten? Het lijkt me echt geweldig hoor... Ik ben al een tijd bezig met orienteren op een jaar in het buitenland, en ik heb nu voor het werken op een ponykamp in Amerika gekozen. Eigenlijk vnl omdat het 3/4 maanden is dus niet zo heel lang.. ik heb nl ook een paardje (al is ie niet van mij)
Ik ben nu voor Waldo aan het regelen dat een aantal mensen bij ons op stal hem gaan rijden of longeren. De stal eigenaar zal zorgen dat ie in de wei loopt iedere dag.
Tsja, het is een heel geregel en ik zal Wal ongelooflijk missen (hij is dan ook de eenige reden dat ik geen jaar weg ga) maar dit is DE kans om naar het buitenland te gaan... en die moet je niet laten liggen want anders heb je er later SPIJT! van hoor... sommige vrienden van me zeggen 'ik ga wel naar mn vervolgstudie naar het buitenland' ja das leuk en aardig, maar meestal wordt je dan via je stage adres aangenomen en dan heb je dus al een baan, of je hebt een vriend tegen die tijd, ik wil het liever nu doen... Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 22:01

Jammer dat je paard niet mee kon maar ik had precies dezelfde keuze gemaakt als jij hoor.
Volgende keer zou ik eens proberen of er in Nederland geen ruiter is die een paar maandne een groom kan gebruiken.
Let wel een beetje op welke voorwaarden je dat doet. Je schreef wel dat Leida je iedere dag zou helpen met rijden maar je weet niet welk paard je onder het zadel krijgt want je eigen paard mag niet mee. Bovendien worden op zulke stallen behoorlijk hoge eisen gesteld aan je rijkunst. Ook het aantal uren dat je moet werken en de beloning verschilt enorm, maak daar dus van te voren goede afspraken over.
Het lijkt mij in ieder geval super om voor een periode op een grote stal te werken Party!! *LOL* Party!! . Ik zit vast aan mijn huisje boompje paardje en kan zo'n keuze eigenlijk niet meer maken dus het blijft een beetje een droom Dromen voor mij Dromen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 22:35

Jippie: tuurlijk, en je moet inderdaad erg letten op allerlei voorwaarden. Maar als ik dat gedaan had, had ik daar heus eerst naar geïnformeerd. mijn ouders laten me niet zomaar ergens voor een jaar naartoe gaan Lachen
ook dat je een contarct hebt enz., Leida schijnt nogal een wispelturig persoon te zijn, dan zit ze in Nl, dan een halfjaar in belgië, dan in Engeland......
Met rijkunsteisen valt het gek genoeg wel mee volgens mij. Die vriendin van mij die er dus ok heen gaat rijdt M1 (pony's), ze kan wel meer, maar toch, ik bedoel maar.....

Ik ga inderdaad ook proberen aan (mail)adressen van bekende ruiters te komen, en hen gewoon aanschrijven na de examens, en dan met het doel volgend zomer iets van 3 maand ergens op een stal hier in Nederland, of in Duitsland, te werken.
Dan verwacht ik wel dat ik Z-dressuur ben(hoop ik...zoals heter nu uitziet ga ik als we weer van start mogen het laatste winstpuntje M2 halen en dan direct over.....) en dan heb je wel wat zeg maar. heb ik het idee dan.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 23:14

Als je eigen paard niet meemag zou ik het in jouw geval niet doen.
Ik geloof dat volgend jaar jouw laatste jaar bij de ponys is en om de kans om Z te worden weg te laten schieten?
Op een stal is het kei kei kei kei kei kei kei kei kei kei kei kei kei kei kei kei kei hard werken en vaak niet idioot veel rijden.
Dus ik zou het wel weten.
Ik zou gewoon op zoek gaan naar het telefoonnr van Anky Haha! . grapje. Nee maar iemand die ook goed is maar anders snap je?
Groetjes!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-01 11:35

Steef, dit jaar is m'n laatste ponyjaar (ik kan nog net mee bij de pony's met mijn paardje van 1.56)en volgend jaar start ik haar door bij de paarden.
Dus het leifst start ik haar natuurlijk bij de pony's nog Z, als dat niet lukt doe ik het gewoon bij de paarden volgend jaar.
En het einddoel is natuurlijk Z2.....als dat zou lukken...maar da weet ik nie hoor, hoewel...twee jaar geleden had ik ook niet kunnen dromen dat ik M2 zou rijden....... Lachen

Maar ik ga Anky ook gewoon schrijven hoor, als ik een (mail) adres van haar op kan snorren......ik kan het altijd proberen!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 11:56

c
Laatst bijgewerkt door janna op 14-02-22 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 22:03

Voor een korte tijd zou ik het zeker doen!
Als je met paard op een stal komt te staan krijg je in een! geval weet ik het geen vergoeding....

En Leida is streng dat is bekend,maar ze gaat ook trouwen dus das leuk(sept of aug)

Moet je niet eerst voorrijden ?

Heb je in de Hoefslag die advertentie gelezen voor groomen in de USA ook korte tijd ,maar ook oppassen op 10 jr kind...

Het mooiste is als je iemand kent die op dezelfde plek al gewerkt heeft ,zoals Adelinde die een jaar bij brabanders in Canada zat .Ze zou het iedereen aanraden.....

Ze hebben ook dit jaar weer iemand nodig die hun paarden KWPN uitbrengt op wedstrijden,dus....

Werk is er genoeg ,en wat is een tijd in het buitenland op de rest van je leven?
Een verrijking lijkt me .
Succes met je beslissing!