Hoe praten jullie tot je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Hoe praten jullie tot je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-02 08:12

Ik vraag me altijd af hoe meesten tot hun paard praten. Een voorbeeldje: Ik kom in de wei om DC te halen. Ik praat dus vaak tegen haar. Meestal zeg ik "Mommy this of Mommy that" Zoals " Mommy has to do your tail" Hoe zeggen jullie meesten dingen tegen het paard. Ik hoop dat ik het een beetje goed uitgelegd heb. Ik ben dus Mommy voor haar. Wat zijn jullie voor je paardje?

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:28

Ik meer in de zin van "stel je niet zo aan" of "goed gedaan meissie/jochie"
Voor mijn katten ben ik ook een mommy, maar in paarden zie ik meer een maatje, ik praat vrij normaal tegen ze, niet super betuttelend en altijd met rust en eerlijkheid in de stem...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:28

Moeke Haha!
En Milena heet meestal DikkieDik, Bolleke of Kleine Merrie Lovers

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:32

Ik noem hem altijd 'Mannetje' of 'Knurfje'. En als ik hem ophaal dan ga ik meestal vertellen wat we die dag gaan doen. Niet dat hij dat begrijpt, maarja Verward

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:32

Als ik de wei binnen kom "Zo Heks, wat ga je vandaag allemaal weer met me uithalen?" Haha!

Eigelijk praat ik niet zo bar veel. Geen echte zinnen in ieder geval. Meer zo van, Kom maar mee of Heb je dorst?
Wel heel veel woordjes, braaf, goed zo, keurig. (Of een reeks vloekwoorden, dat komt op het moment veel voor }> )

Marije_jiplover

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:18

Bij de friezen op stal praten er een heleboel in de trant van "poppetje braaf, goed zo poppetje, zo, poppetje, lekker weer een schone stal" Nou op die manier doe ik het niet. Tegne Tryntje zeg ik meestal mutsie of muppet ofzo en ik loop ook niet de hele tijd tegen haart te praten. Wel als ze iets echt goed doet, of juist iets flikt wat ze echt niet mag, maar niet bij alles wat ik doe. Wel bijvoorbeeld als ze in de stapmolen loopt na het rijden en zij hinnikt dan naar mij, dan zeg ik meestal iets van "ja meiske/muppet, je mag zo lekker eten en dan weet lekker de wei in naar je vriendjes!"
Als ik haar in de wei roep, dan noem ik haar wel gewoon bij haar naam, die heeft ze tenslotte niet voor niets gekregen he.
Tegen Duvel en Jip zeg ik jongen, lekker ding of grote knul. Of iets van superpaard ofzo. Maar ook nu weer, als ik net op stal aankom of bij de wei, dan roep ik ze gewoon bij hun eigen naam.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:21

Zeg niet zo heel veel, braaf, en goed zo, meer in die trant. Zeker niet iets van Mommy, want daar kan ik heel slecht tegen, veel mensen in de mama en papa trend tegenover dieren doen, daar krijg ik echt jeuk van. Maar iedereen moet het zelf weten.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:26

Ik zeg ook eigenlijk niet zo veel.

Wel als ik ze ga halen "kom maar, gaan jullie mee"

of "Kom we gaan"

En als ze weer eens een wondje hebben "' heb je weer lopen knokken?" Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:42

Hon is altijd Muppet.
Tot ik van de week op stal liep, en muppet tegen hon zij, en vervolgens kreeg: Muppet is toch vos?????
Blijkt dat de manege een vos shet heeft die Muppet (nouja, eigenlijk muppert) heet...
Ach ja

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:46

Ik begroet haar altijd: Heeeeeeej Jamey!
Ik praat ontzettend veel tegen haar,misschien dat het daardoor komt dat ze al supersnel aan mijn stem gewent was Verward Ook zeg ik heel vaak: Heej mooie meis! of: Heeeeeej lelijkerd van me! *LOL*

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:47

Nou ik moet eerlijk bekennen dat ik hele verhalen aan die Lange vertel. Ik vraag hem ook altijd van alles en ik zie ook dat hij er op reageert en dat ik hem er mee gerust stel. Als ik echt boos ben hoort hij het ook direct aan mijn stem en komt hij gelijk verhaal halen....haha!!!
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die praat tegen zijn paard.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:47

Ik zeg altijd dingen als 'grote vriend', 'kanjerpaard' en 'vriendin' tegen mijn paarden. Haha!
Verder gewoon duidelijke dingen als 'braaf', 'goedzo', 'juist', 'denk erom', etc. En soms zeg ik ook weleens: 'ga je met vrouwtje mee blabla..' Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:55

Alvaron is altijd kereltje of vent of bolle (niet dat ie dik is maar hij is gewoon rond van bouw *LOL*).

Als ik wat stoms heb gedaan en hij kijkt naar mij dan is 't meer in de trant van: wat heeft dat mens van jou nou weer uitgespookt hè?

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 10:02

jamylover schreef:
Ik begroet haar altijd: Heeeeeeej Jamey!...
Ook zeg ik heel vaak: Heej mooie meis! ... *LOL*


Zo doe ik dat ook! Herkenning! Ik zeg dan wel HEEE NEFFFIIIEEEE!!! en HAAI PAULUSSSS!!! maar de strekking is hetzelfde....

Ik doe dat ook tegen mijn katten overigens, zo heb ik eentje die heel verleidelijk op de liefde ligt te wachten, dat is mijn sexy kater (HEEE SEXY!!!), en ik heb een hele stoere adhd-kater heel snel afgeleidt en soms explosief druk, maar net zo vaak erg aanhalig (HEE STOERE STOERE...)

Ik doe niet 'mamma-pappa' stijl (bleh, ik krijg ook jeuk!), dan eerder de 'tante [naam verwijderd]'! Dit bij gebrek aan neefjes en nichtjes (welke ik al tijden geleden heb besteld overigens Haha! )

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 10:22

Ik zeg nooit zulke vriendelijke dingen tegen haar maar wel op een lieve manier Haha!
Dus staat ze helemaal blij te kijken als ik haar begroet met:"Haaaaai stinkmerrie, gaan we vandaag weer een beetje crossen?"
Ook is het vaak, dikkie (maar dat zeg ik werkelijk tegen alle beesten) of aapje, en vooral vaak monstertje. Tijdens het rijden zeg ik nooit zo veel, maar daarna wel,op allerlei rare maniere. "gaat die aap lekker eties krijgen, ja dan toch zeker wel, gekke knollie bollie, "
Ze heet Jarpstjarna, en dat hebben we al afgekort naar Jara, maar ik maak er meestal weer Jari Kanari van. Lachen
Ja ze kijkt me vaak aan van mens ben je niet goed of zo, maar zo lang het lief klinkt vind ze alles best.

Ervaren Bijrijder/Grondwerker gezocht voor Arabische Diva: https://horsify.com/nl/26048-arabische- ... rondwerker

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 10:25

Shico is altijd mn vriendje. En een knapperd Lovers Lovers Lovers Tegen Sabina zeggen we altijd oude tante of muts. Is ook al weer 22 dus mag wel Haha! En de veulens zijn ukkies.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 10:48

Toscar wordt Tos, Aad, Oed ... mmm... sukkel of blonTje genoemd... Haha!
En ik ben Bitchie }>

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 11:14

Ik praat altijd best veel tegen de paarden.
Als ik aan kom op stal is het 'dag dames' en dan hoor je muhuhuhuhuh Lovers
Ik praat gewoon tegen ze alsof we een gesprek hebben alleen is het vaak een beetje eenzijdig

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 11:43

Ik praat ook redelijk veel tegen me paarden. Gewoon als maatje bijv. Pregini, ga je ff mee wandelen, of als ik haar borstel en ik kom op een plekje wat ze heerlijk vind: Dit vind je wel lekker he! etc. etc.
Verder zijn de roepnamen voor de 2 dames: Wijfie of wijfies, Doosje of stelletje doosjes dat jullie zijn. Verder gewoon bij naam Haha!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 11:46

Eej beste merrie...
en dan even een verhaaltje en een beetje kroelen...

en onder het rijden praat ik soms heel veel, soms nooit...
Ho poppie, rustig maar...
Och, je bent toch wel een beste merrie he...

Nooit hele lange verhalen ofzo... gewoon wat korte zinnetjes en heel vaak beste merrie, zo is ze braaf dat soort dingen

Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:19

Sheril noem ik meestal meisje of dame, een enkele keer krieltje (als verbastering van haar naam). Verder wat korte zinnen, maar geen hele verhalen.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:38

Lois spreek ik meestal aan met mafkees omdat het echt een clown is. Als hij een lompe streek uithaalt "kun je niet uitkijken domme koe!". En als ie braaf is "goed gedaan manneke".

Niets zo charmant als een paard in her land.

Cer

Berichten: 30122
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:45

Hm, hele verhalen vertel ik ook niet nee... hoewel, soms wel als ze ergens last van heeft, maar dat is dan meer omdat ik toch niet weet wat er aan de hand is, en dat staat dan wel aardig als je interesse toont Haha!

Verder is het inderdaad meestal 'dame' of 'oma' en tegenwoordig 'spekkie' of 'mamma' ivm met hoogdrachtig... Lachen (de spanning stijgt met de dag!!)

verder korte stukkies: "doe niet zo saggerijnig, oud wijf" Lachen
De meest voorkomende is 'stel je niet aan' en verder blijf af, blijf staan, niet doen etc etc. Gelukkig is ze altijd vrij braaf. Haha!

Als anderen het inderdaad over 'hun kind' beginnen haak ik af...brrrr...
Offe 'voel je je al een beetje moeder?' Scheve mond Neuuhhhh niet echt nee...

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:50

Pompidou is echt mijn 'wijffie'.
Als ik haar begroet, zeg ik altijd 'hey wijffie'
Of mooie meid. Lachen
Tegen Tamaartje is het vaak: hey omaatje, of hey meissie. Lovers
Als ik de stal binnenkom, is het altijd: 'goeidemorgen lieverds' of 'hai meiden'!
En krijg dan meteen zacht gehinnik terug. Lovers

Ik ben echt hun vrouwtje. 'ga je lekker met vrouwtje mee'?
etc. etc.
Lovers

Verder tijdens 'het werk'praat ik veel met: 'goed zo' 'braaf' 'keurig' 'denk terom' 'ga door' enz. (vaak nog met wijffie erachteraan' Knipoog

Ik praat niet kinderachtig tegen ze, gewoon normale toon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 13:15

in 3 talen Haha!

Ik scheld in het Fins, beloon in het Nederlands, en spreek hem onder het rijden af en toe toe in het Engels. Mijn paarden kennen ook "walk on" als commando om uit stilstand weg te stappen aan de longe, ik kon daar geen goed NL woord voor vinden en dit bekt lekker.

Ik heb eens met Nescio in de hoek gestaan terwijl hij alleen nog maar omhoog wilde komen. Ik was zijn gestaak helemaal zat en stond op het punt om af te stappen, toen mijn trainer ineens heel fanatiek werd en riep dat ik maar moest schelden of whatever, maar gewoon doordouwen. Dus ik dacht nog leuk te zijn en vroeg "what's asshole in Swedish" maar in plaats van een leuk knäckebröd-achtig woord kwam er alleen "O, we have a lot of words for that..." Ja laat maar dan Haha! *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Chicken01, nijnthju en 111 bezoekers