pff. wil heel graag fysiotherapie studeren maar...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

pff. wil heel graag fysiotherapie studeren maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-02 18:16

verwijdert
Laatst bijgewerkt door Ireen_ op 10-08-02 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:37

Een vriendin van mij studeert ook fysiotherapie (is nu eerstejaars) en die rijdt een fries bij ons op stal. De friezen zijn van één eigenaar en heeft ze bij hem thuis staan, meer voor de heb, dan voor wat anders. Voor elke fries heeft hij een verzorger en die mag dat paard behandelen als zijn eigen paard zo'n beetje. Zij verzorgt Treesje ook helemaal alleen en komt gewoon iedere dag rijden en verzorgen etc. Voorlopig redt ze dat prima naast haar studie. En als ze een keer echt niet kan, dan is er altijd wel iemand anders op stal die het van haar kan overnemen.
Dus als je gaat studeren is het wel fijn als je iemand hebt die bij kan springen, maar als je je tijd goed kunt verdelen is het best mogelijk hoor.
Ikzelf studeer diergeneeskunde en heb naast mijn studie tijd om ook te rijden. Ik verzorg samen met een ander Tryntje en doe haar 3 dagen en 1x per twee weken nog een dag erbij (dus 7 keer in 2 weken)
Verder rij ik in het weekend ook nog op Jip en Duvel, van de ouders van mijn vriend en met Duvel rijd ik ook wedstrijden.
Het ligt er natuurlijk wel aan of je je tijd een beetje kunt indelen en hoeveel tijd je wilt besteden aan bijbaantjes en uitgaan etc. Als je nu al weinig tijd over houdt, heb je dat probleem dan ook, maar als je nu goed kunt plannen en daardoor voldoende tijd over houdt, moet dat straks ook wel lukken hoor.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 20:02

Hoi

wat verstandig van je dat je daar nu al over nadenkt.
Maar je hebt het over een verzorgster. Is misshcien niet het leukste wat je je kunt bedenken, maar dat kan bv. toch ook voor 2 of 3 dagen, dat hoeven er niet gelijk 5 te zijn.
Het voordeel van een verzorgster is wel dat die ook kan als jij ziek bent of op vakantie ofzo.

EN het is -als je denkt het in je uppie niet te redden qua tijd etc- de manier om d'r wel bij jou te houden!!!!!
Wat is de kans uberhaupt dat ze bij jou blijft? Want als ze naar dat andere meisje gaat, speelt dit helemaal niet........hoe rot ook.
succes, Ingrid

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-02 20:10

...
Laatst bijgewerkt door Ireen_ op 25-12-02 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 20:46

Laat je niet bangmaken. Ik weet dat ze van sommige studies zeggen dat het zwaar is, maar het blijkt soms best mee te vallen. Het ligt ook een beetje aan jezelf natuurlijK!

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 22:10

Zelf heb ik 2 jaar fysiotherapie gestudeerd en ik kan je vertellen dat het inderdaad een zware studie is. Helaas vond ik dat ik het drukker moest hebben met andere dingen en ben daarom op de theorie blijven hangen, de praktijk was juist heel goed.
Als jij je studie netjes bijhoudt (dan ga ik er wel vanuit dat het leren je redelijk afgaat) en dingen niet laat versloffen heb je nog tijd genoeg om je pony lekker te verzorgen en te rijden hoor!!!!
Kies in ieder geval een studie die je leuk lijkt, een vak wat je de rest van je leven zou willen doen. Verstandig om daar goed over na te denken (misschien als afgestudeerd fysiotherapeute straks fysio voor paarden gaan doen??????? was destijds mijn plan, maar ja, ik vond lol maken belangrijker dan studeren)(ben overigens nu ook goed terecht gekomen hoor)
Veel succes met het maken van je beslissing!!!!!