* Alleen in draf onregelmatig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

* Alleen in draf onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-02 17:49

Hallo,
Ik heb en haflinger 2 jaar oud, die af en toe eens een stukje in de berm aan de hand stap en verder in het weiland (van bijna 1 km lang) staat.
Ongeveer 4 weken geleden liep ze ineens in draf behoorlijk kreupel. DA langs geweest, na buigproeven ed. kon hij niet zeggen waar het zat, maar met betasten vond hij dat ze op de heup gevoelig was en ook wat warmer, uitslag: lichte ontsteken en flinke kneuzing, ws door geweld van buitenaf, antibiotica gehad en ik moest met antiflogistische zalf iedere dag, 2 wkn lang inmasseren en ze moest gewoon in de wei blijven zodat ze toch nog wat beweging kreeg. Ze knapte daarna echt goed op, 2 wkn geleden was het bijna weg maar nu is het nog niet veel beter als 2 wkn geleden (ik ben op vakantie geweest). In rust, stap en galop zie je niets aan haar en soms als je een beetje met haar doordraaft ook niet en zet ze haar volle gewicht er gewoon op, zowel linker als rechtergalop. Ik bel de DA volgende week nog wel op, maar ik ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen.
Groeten Judith


pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 18:23

als je doordraaft zie je het niet?
dan is het waarschijnlijk stijfheid{en "angst"voor de pijn}
en,in galop zetten ze nooit hun volle gewicht op hun achterbenen!
in stap moet een paard wel ZO gigantisch pijn hebben,wil het echt kreupel zijn.
ik zou idd wel ff de DA bellen,maar grote kans dat het enkel stijfheid is

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 19:51

mijn paardje loopt soms ook onregelmatig, en dan allee in draf. En het is altijd als hij niet doordraaft. Als hij wat actiever loopt, is het weg.
Waarschijnlijk dus wel een beetje stijf jouw paard. Gewoon veel oefeningen doen om hem soepeler te maken in heel zijn lichaam.
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 02:05

misschien een fysio?
dat iets vast zit wat haar irriteert en dat ze daarom niet goed loopt?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djinnie, Googlebot, LiannePuthzy, MarjanB, SabrinaB en 79 bezoekers