Dode baby in auto.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Dode baby in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-02 18:45

Baby ligt wekenlang dood in auto

HILVERSUM - De politie heeft zondagavond rond acht uur het stoffelijk overschot van een pasgeboren baby aangetroffen in een geparkeerde auto op het Lavendelplein in Hilversum. De personenauto stond daar al enkele weken geparkeerd. De identiteit van de moeder is bekend, zij wordt al een paar weken vermist, aldus de politie maandag.

Het babylijkje zat verpakt in een plastic tas in een rugzak en moet volgens de politie al geruime tijd in de auto hebben gelegen. Het is nog onbekend of de baby een natuurlijke dood is gestorven of door geweld om het leven is gekomen. Het lichaampje is voor nader onderzoek overgebracht naar het Forensisch Laboratorium.

Bewoners hadden de politie getipt over de geparkeerde auto. De moeder, die in de provincie Noord-Brabant woont, wordt nog gezocht

Bron: www.nu.nl



Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:06

He bah wat vreselijk! Verdrietig Zoiets doe je toch niet?? Wat ontzettend naar zeg...

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:08

getverderrie zeg... je moet er toch niet aan denken om zoiets tegen te komen... En wie doet nou zoiets

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:11

Tja.. ik hoorde het net op de radio. Ontzettend luguber en onvoorstelbaar. Ik hoorde net dat er wel bekend is wie de moeder is en dat het gaat om een 25 jarige vrouw zonder vaste woon of verblijfplaats. Het gebeurde terug draaien gaat helaas niet meer, maar ik hoop dan wel dat ze die moeder zeer snel vinden.

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:15

bahh Misselijk zielig Verdrietig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:20

Jakkes wat een verhaal zeg. Zag het net op het nieuws.
Hoop dat ze snel die moeder vinden, raar verhaal.
Zulke mensen verdienen geen kinderen Boos! Ook al heeft ze het kindje niet zelf om het leven gebracht dan is het nog een vreemd verhaal. Waarom ligt zo'n kindje in een plastic zak verpakt en in een rugzak gestopt achter in een auto WEKENLANG

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:46

Cody schreef:
Zulke mensen verdienen geen kinderen Boos!


Die wilde ze waarschijnlijk ook niet.
Ik praat het niet goed, maar doe even je best je in de moeder te verplaatsen.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:48

Ik ben ook bang dat hier een groot menselijk drama achter schuil gaat.
Laatst bijgewerkt door greetje op 18-06-02 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 20:05

Tuurlijk kunnen er altijd verzachtende omstandigheden zijn maar er zijn bijna altijd oplossingen waar het kind niet zo de dupe hoeft te worden.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 20:11

Ik hoorde het ja..

Misschien heeft de (tiener) moeder wel onverwachts een kindje gekregen en wist niet wat ze ermee moest... Frusty

Maar alsnog,zoiets doe je niet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 20:18

nee Cody, heeft niets met verzachtende omstandigheden te maken.

wel met menselijk drama.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 20:35

Tuurlijk is het een menselijk drama. De moeder is niet voor niets vermist. Ik neem ook niet aan dat zij onderuitgezakt met een lekkere cocktail ergens vakantie zit te vieren.
Maar dan nog vind ik het vreselijk dat er dan geen andere oplossing voor zo'n kindje lijkt te zijn. Maar ja dat ben je denk ik wel met me eens.
Ik denk dat we niet zo veel van mening verschillen, alleen knalde ik er even wat uit zonder de achtergronden te kennen. Maar het blijft een heel triest verhaal.
Je hoort nl vaker verhalen van ouders die hun kinderen vermoorden omdat ze er geen raad meer mee weten. Er zijn vast genoeg mensen die willen helpen alleen zijn ze voor de persoon in kwestie niet zo makkelijk te vinden.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 20:54

Ik hoorde het vandaag ook.
Zoiets doe je toch niet? Oke misschien was het een tienermoeder die niet wist wat ze er mee aanmoest (wat me sterk lijkt want ze heeft dus wel een auto, neem ik aan), maar dan kan je toch wel wat anders verzinnen dan dat kindje in een rugtas in een auto laten zitten?
Leg dat kindje dan van mij 'n part in een mand voor iemands deur en dan aanbellen en wegrennen. Ook niet je van het, maar beter dan wat ze nu gedaan heeft...
Er zijn zat mensen die jaren op een wachtlijst staan voor een adoptiekindje!!

Lavendelplein is hier trouwens nieteens zo heel ver vandaan...

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 21:28

ohhh ik kan hier wel om huilen. zoveel mensen zijn ongewild kinderloos. ik kan me op dit moment niet voorstellen wat iemand ertoe zou kunnen brengen om een kind iets aan te doen. Ze moet wel erg in de put hebben gezeten. ik hoop dat ze haar vinden want hier moet toch een rede voor zijn. je legt je kind toch niet zomaar in een plastick tas in een auto.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 21:31

vreselijk maar de moeder is ook vermist wie zegt dat niet ook zij door een misdrijf oid om het leven is gebracht?
eerst maar zien of zij nog in leven is...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 21:49

Honeybee schreef:
een 25 jarige vrouw zonder vaste woon of verblijfplaats.


Mensen, leer lezen.. Een 25 jarige vrouw is heus geen tiener meer. Dit was een vrouw zonder vaste woon of verblijfplaats. In mijn woordenboek heet dat dus een zwerfster (wel een redelijk gefortuneerde met auto, maar toch).

Ook belangrijk: het is heel gemakkelijk om te (ver)oordelen. Dit is heel erg, en zeker niet in het minst voor de moeder. Ik heb iets te veel van dit soort verhalen gehoord om gelijk met een oordeel klaar te staan.

Zo zijn er veel omgekeerde situaties: alleenstaande ouders die plotsklaps overlijden. Peuter woont dan weken bij overleden ouder, niemand neemt kontakt op, dus alles lijkt goed. Peuter doet nog net of mama of papa nog in leven is. Dat is dus ook heel erg, want zo'n kind kan daar zijn leven lang van doorgedraaid zijn.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 23:12

Dit is echt vreselijk, leefde ze in haar auto?
Er zal vast wel een drama achter zitten, het drama dat gaat volgen zal ook niet het minste zijn.

Overigens wil ik wel even melden dat er bij mijn moeder in het trappenhuis een 'gelukkig' gezinnetje woonachtig is met baby, drugspuit en al Frusty dat trappenhuis werd al bewoond toen ik nog thuis woonde....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 23:41

De moeder wordt al veroordeeld terwijl de baby misschien wel aan een natuurlijke dood is gestorven, dat is toch nog niet bekend?

Oke, dan nog, als dat zo is, hoor je je baby niet in een tas in de auto te laten.....
Erg triest, ik denk idd ook dat hier meer schuil achter gaat dan wie dan ook kan denken....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 23:45

wie zegt dat de moeder van deze baby niet ook ergens al weken in plastic gewikkeld ligt? of wie weet heeft ze wel zelfmoord gepleegd. Waarschijnlijk gaat er heel veel menselijk leed achter dit verhaal. er kunnen echt vreselijke dingen gebeuren.

De hond is de betere mens

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 08:25

Buitenzorg schreef:
De moeder wordt al veroordeeld terwijl de baby misschien wel aan een natuurlijke dood is gestorven, dat is toch nog niet bekend?


Ja, misschien wist de moeder er zich toen geen raad mee. Je weet het niet.
Laatst bijgewerkt door Yootha op 19-06-02 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 09:18

Misschien generaliseer ik het nu te veel, maar de meeste zwervende mensen zijn sowieso al een beetje in de war.
Ik vind het hoe dan ook gewoon vreselijk. Je kunt wel zeggen dat sommige mensen geen kinderen verdienen, maar het gebeurt nu eenmaal te vaak dat er tóch kinderen komen. Ik hoop maar dat zoiets mij nooit zal overkomen!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 09:30

Ik las het gisteren in de krant, echt afschuwelijk. Begrijp niet hoe zoiets is kunnen gebeuren, was het kind al dood, of is het gestikt in de auto??
Heel zielig.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 10:04

Heel triest dit soort dingen...
Vorig jaar is er in Groningen net zoiets gebeurd, een baby die driekwart jaar in een doosje op een balkon had gelegen... Heb dit enigszins van dichtbij meegemaakt aangezien een vriendin van mij in hetzelfde appartement in die flat woonde.... En de moeder van deze baby was iig aardig in de war kan ik je vertellen.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 10:32

en toch snap ik het niet wie vermoordt er nou een baby Verward
dat doe je toch niet. ik hoop voor dat dat babytje aan een natuurlijke dood is overleden maar dat zal wel niet, anders doe je toch zon kindje niet in een zak en wekenlang in een auto leggen. dan ben je toch zieling


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, corinec, Facebook, GoogleAdsense, GrapeshotBot, kaatje89, Lugea, Tigerboy en 174 bezoekers