zucht ligt het aan mij?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

zucht ligt het aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-02 09:08

Zoals jullie misschien weten heb ik geen eigen paard maar rij ik een merrie van iemand anders. Een geweldig paard ze staat bij haar huis en ik rij haar 3 tot 4 keer per week. Nu het probleem.
Ze laat me maar weinig mijn eigen gang gaan meestal staat ze naast de bak dat is erg gezellig en ze geeft ook vaak tips dus dat is eigenlijk geen probleem het probleem is dat ik me dus steeds naar haar hand moet zetten omdat ik niet kan rijden als ze thuis is.
Zaterdag zou ik gaan rijden we hadden na 4 uur afgesproken maar een vriendin van mijn belde of ik zin had om te bbq dus ik dacht euk das gezellig Lachen .....ik bel het rijden wel af en dan ga ik zondag wel rijden....
dus ik bellen was me van geen kwaad bewust kreeg ik een preek Lips are sealed dat dat niet kon en als ik zo besloot om te gaan bbqen dat ik dan beter na moest denken dat zei ook wel eens weg was (zondag was ze dus de hele dag weg) en bla bla bla oke ze was boos en ik klapte dicht. de rest van de dag heb ik zitten piekerenen Gaaaap ik was down licht het nu aan mij of was zij onredelijk?
dit is dus echt een nadell van bijrijdster zijn mijn vriend en ik zijn nu aan het kijken of we geen paard kunnen kopen dus dat is dan het goeie nieuws.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 09:14

Ik zou het eerlijk gezegd ook vervelend vinden als een bijrijden plotesling afbelt om te gaan bbq-en. Je rekent er toch op dat je bijrijder komt en dan moet je opeens je plannen wijzigen.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 09:19

ja maar toch
ik vind het al heel netjes dat je belt!
mijn verzorgster die ook rijd
komt gewoon niet, dus ik vind het al netjes
en tja dat ze naast de bak staat
het is wel haar paard en ze wil weten wat er mee gebeurd (maar of het haar dan tijd scheelt dat je komt Verward )

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-02 09:28

Dat is ook vervelend als iemand afbelt maar ik was voornemens om dan 1 dag later te komen. Normaal gesproken is dat namelijk geen probleem. De paarden lopen de hele dag in het land. Op de dagen dat ik niet kom staat ze vaak ook stil of de eigenaresse longeert haar.
Ik vond dat ze erg fel reageerde ik ben er best van onderste boven ik kan daar helemaal niet tegen als iemand boos op me is.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:14

Ik zou gewoon haar nog een keertje opbellen en iig even met haar praten waarom ze zo reageert... Dan even alles uitpraten? Het kan ook gewoon zo zijn dat ze even een slechte dag had ofzo Haha! Heeft ieder mens toch wel eens!

Als het normaal gesproken nooit een probleem is geweest, dan zal er wel iets anders zijn denk ik. En wat My dominique zegt, het is toch wel heel netjes dat je belt! Ik verzorgde eerst een Haflinger en dan mocht ik altijd zaterdags met hem naar het bos en ik kwam altijd netjes op tijd, maar dan was de eigenaresse er de helft van de tijd niet (ik had geen sleutel van de zadelkamer) Dat was ook altijd wel heel banketstaaf.

En ik kan me ook heel goed voorstellen dat je er een beetje ondersteboven van bent, zou ik ook zijn hoor (kan er helemaaaal niet tegen als er mensen boos op me zijn!)

Maar ik zou dus gewoon even om uitleg vragen.

Liefs, Renée

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:30

Ik vind dat je maar een beetje als slaaf wordt behandeld.
Het lijkt mij dat als je een goede verstandhouding hebt met de eigenaar dit soort dingen absoluut geen probleem moeten zijn zeker niet voor een keer.
Sorry hoor. Is het zo moeite dan om een dagje te ruilen.

Ik hoop voor je dat je instaat bent om en dier voor jezelf te kopen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-02 18:24

Ik ben het allemaal aan het uitzoeken wat het kost enzo en ik hou stiekem al de paarden advertenties in de gaten.

ik ga haar zo bellen maar zie er best wel tegen op krijg er buikpijn van maar misschien valt het allemaal wel mee en leggen we het weer bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 18:39

Ik zou het ook uit proberen te praten.
Als het anders ook geen probleem is, rageert ze nu idd wel heel heftig.
Misschien was er thuis iets gebeurt?
Niet dat je dan iemand af hoeft te bekken, maar kan me er dan iets bij voorstellen.

En verder eigen paard is goud waard (mits je een fijne pensionstal hebt Knipoog Haha! )

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-02 09:51

Gisteren heb ik gebeld en ben gaan rijden. We hebben het er niet meer over gehad en alles was weer koek en ei.
Gelukkig maar.

Een eigen paard is zeker goud waard maar mijn auto is stuk en het is heel duur om hem te maken dus daar gaat mijn spaargeld.
Het zal dus nog wel even duren eer dat ik een eigen paard heb Huilen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 10:00

Rijd die eigenaresse zelf helemaal niet dan?

Wel een overdreven reactie van haar, en waarom moet ze er eigenlijk altijd bij zijn? Dan kan ze toch net zo goed zelf rijden?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 10:14

Ik vind ook dat de eigenaresse een beetje zit te zeiken. Joh, er gaat echt niets boven een eigen paard hoor. Ik kan het je aanraden.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 10:20

Desiree schreef:
Ik vind ook dat de eigenaresse een beetje zit te zeiken. Joh, er gaat echt niets boven een eigen paard hoor. Ik kan het je aanraden.


Eigen paard is goud waard !!

Gewoon even uitpraten, en zeggen dat je het niet echt redelijk vond van haar. En dat het je echt even dwars heeft gezeten. Ik weet niet hoe oud ze is, maar volgens mij moet er wel mee te praten zijn, toch ?

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 00:37

flair schreef:
Rijd die eigenaresse zelf helemaal niet dan?

Wel een overdreven reactie van haar, en waarom moet ze er eigenlijk altijd bij zijn? Dan kan ze toch net zo goed zelf rijden?


Bovenstaande vind ik dus ook!!!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 11:07

Je weet niet wat er aan de hand is. Misschien was zij ook wel uitgenodigd voor een bbq ofzo, maar heeft ze nee gezegd omdat ze een afspraak met jou had. Kan me best voorstellen dat ze in zo'n geval geirriteerd reageerd.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 12:07

Ze mag voorlopig niet rijden ze kan het lichamelijk niet aan. Heel jammer voor haar. Tegen dokters advies in rijd ze toch namelijk haar ruintje maar 2 paarden dat zou te veel zijn.

De storm is weer overgewaaid maar ik snap haar nog niet helemaal. Gisteren bijvoorbeeld was ze er niet en heb ik zelf gereden.(ging erg goed trouwens) Ik doe maar net of er niets gebeurt is en bel niet meer op zo'n korte termijn af.

En misschien heb ik wel sneller een eigen paard dan ik denk Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 09:42

Jeetje, als die meiden bij ons een keer niet komen maak ik me er echt niet druk om hoor, dan staan ze maar een dagje stil, krijgen ze niets van.
Dat gezeik altijd met die eigenaren, ik rijd ook voor een eigenaar, nu doe ik naast rijden ook de verkoop, nou ja eigenlijk alles wat er te regelen is. Maar hij weet donders goed dat ie niet onredelijk moet gaan zeuren. Doet ie ook niet. Als het met bakken uit de lucht komt, rijden we allemaal niet, helaas, wil niet ziek worden. Dan gaat ie echt niet zeuren hoor, als je wel gaat rijden zegt ie wel of je een paar steekjes los hebt. Dit is waarschijnlijk een andere situatie. Maar ik ben blij met de meiden die bij ons rijden, en als ze echt 1 x per zoveel dagen komen, en dat structueel word, dan zeg ik er wat van. ( tenzij ze natuurlijk priveproblemen of iets dergelijks hebben) Maar anders..............het is hobby!!!