Op Stal Penny geweest! Nieuwe uitdaging: Mexx!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Op Stal Penny geweest! Nieuwe uitdaging: Mexx!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-02 15:41

Ik ben van de week gebeld door mensen die een vakantieboerderij hebben en ruiterkampen organiseren hier in de buurt die een pony hebben staan waar ze geen raad mee weten.
Het is een 3,5 jarige D-pony die 2 maanden geleden gecastreerd is en zadelmak gemaakt is. Er is een aantal keren op gereden maar verder wordt er nu niks mee gedaan omdat niemand er meer op durft.
Als je wilt opstijgen gaat hij er vandoor en ook tijdens het rijden is hij behoorlijk dwars wat betreft omhoog komen en bokken.
Ze hebben hem gekocht voor de ruiterkampen maar deze pony zetten ze dus niet in omdat het veel te gevaarlijk is. Nu wil die vrouw graag kijken of er toch nog wat van deze pony te maken is. Desnoods wordt hij uiteindelijk aan een pittig ruitertje verkocht als hij wel leuk loopt maar toch niet geschikt blijkt voor de kampen. Als ze hem nu weer verkoopt moet ze hem als groene pony verkopen en dat vind ze ook zonde.
Of ik deze uitdaging aan wil gaan.

Nou ja, vandaag dus geweest, ze hebben een leuke vakantieboerderij in een mooie omgeving, 16 pony's en een fijne 20x40 bak.
Toen ik aan kwam fietsen zag ik al een heel brutaal vosje met een leuke uitstraling en dat bleek hem dan ook te zijn: Mexx. Hij is dus net ruin, leuk gebouwd en 1.47 hoog. Er zitten geen papieren bij maar ik denk dat er wat New Forest in zit en ook zeker arabisch bloed.

Ze hebben nog allerlei andere pony's: een Haflinger, een Tinker, wat Welshjes en een aantal vuilnisbakken. Mocht het met Mexx niet lukken dan mag ik ook op de andere pony's rijden. Deze pony's worden ook verzorgd door allerlei meiden van een jaar of 14 dus het is net Stal Penny vertelde die vrouw Haha! maar ze wil dus absoluut niet dat deze meisjes ook met Mexx aan de slag gaan.

Nog 2 weekjes dan heb ik vakantie dus ik blijf Aldira ook doen. Omdat ik bij deze pony ook geen zekerheid heb ondanks dat ik de andere pony's wel mag blijven rijden want daar liggen mijn prioriteiten niet.
Ik vind het leuk om met dit beestje aan de slag te gaan omdat het wel een uitdaging is, dinsdag ga ik heen om hem wat te longeren en misschien klim ik er ook wel eventjes op, maar even kijken hoe het loopt.

Nou ja een leuk (tijdelijk) extraatje dus om het allemaal lekker afwisselend te houden. *LOL*
Laatst bijgewerkt door Cody op 16-06-02 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 15:46

klinkt leuk. Nu maar hopen dat je mexx wat kunt bijbrengen komende tijd.

veel succes hoor!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:24

jeetje zeg, jij krijgt echt een hoop aanbiedeingen om paarden en pony's e rijden
echt hartstikke leuk voor je!
ben benieuwd naar Mexx foto's Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 21:33

Ook ik ben zeer benieuwd naar Mexx foto's en wil natuurlijk graag eens met je mee. Maar is dit wat je wilt? Aangezien het wederom tijdelijk is? Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg hiervan.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-02 21:39

Honeybee schreef:
Maar is dit wat je wilt? Aangezien het wederom tijdelijk is?

Ja hoor, ik probeer hem er gewoon bij te doen dus wat heb ik te verliezen? Het is bijna vakantie en ik rijd Dira nu maar 3x per week en ik kan wel even wat afwisseling gebruiken Haha!
Aldira heb ik nu zover dat ze braaf haar rondjes loopt, van buitenrijden komt even niet zoveel omdat mijn zus het erg druk heeft en ik niet alleen met haar op pad mag. Dus ja ik heb niet echt een doel voor ogen bij haar momenteel. Ik blijf haar wel gewoon rijden en Mexx is dus een welkome afwisseling. En wat er daarna op mijn pad komt...ik zie het wel!
Mocht het met Mexx toch lukken om hem braaf te krijgen dan kan ik er ook mee buitenrijden in een super natuur en aangezien ze nog 15 andere pony's hebben kunnen we misschien eens samen buitenrijden tegen die tijd!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 21:45

Cody schreef:
en aangezien ze nog 15 andere pony's hebben kunnen we misschien eens samen buitenrijden tegen die tijd!


Als dit voor mij bedoeld is..... Heeeeeel erg graag.. Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 09:49

Spannend joh! Doe je wel voorzichtig met zo'n dondersteen...

Geen botten breken hoor met Mexx! Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 11:55

Succes Marije! Idd leuke uitdaging! Lachen We willen natuurlijk wel verslagjes!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:06

Leuk leuk!
Lekker he vakantie Haha!
enne de (zandhap) Tong uitsteken verslagjes vinden we idd erg leuk Lips are sealed

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 00:21

Hee, leuk voor je zeg!

Ik ben toch wel heel benieuwd welke vakantieboerderij het is.....ik schat De Gele Broek? (dat is het enieg wat me zo te binnen wil schieten nu)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-02 07:27

Stuur je wel even een PB Lachen