Iemand ideeën om mijn paardje wat op te vrolijken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Iemand ideeën om mijn paardje wat op te vrolijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 21:09

Ze is namelijk vreselijk sip, echt heel sneu.

Ik heb al bedacht dat ik haar zaterdag een vitaminestootje ga geven.

Verder ben ik haar aan het verwennen met lekkere hapjes (appels, wortels, brood) en veel bezig met poetsen en "keutelen". Ze kan de hele dag in wei staan en als het warmer wordt ook 's nachts.

Ik kan op dit moment niet rijden, omdat ze kreupel is, het moeten dus dingen zijn die ik ernaast kan doen.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 21:13

Ik ken het,ik zit nml met hetzelfde probleem.Mijn paard heeft 2 weken stalrust en verveeld zich ter pletter.
Ik probeer toch een beetje afwisselend te doen,dan daar weer stappen dan weer een paar straten verder,dan weer eens grezen,even laten rollen enz.
Ik heb vandaag ook een soort dropliksteen gekocht zodat ze wat te doen heeft.

Succes!!

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 23:15

Grondwerk uit Tteam, PNH, western trail aan de hand.
Zomaar wat ideeen hoor, maar daar kun je wel een hele tijd mee zoet zijn, zeker als je gaat varieren op het themea, eindeloze mogelijkheden.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 09:40

Doe een spelletje appelhappen Haha! Paar kleine appeltjes (of een grote appel in vieren) in een speciekuip of grote bak, lekker veel water erin en happen maar Haha! Nappie van mij vindt het inmiddels een erg leuk spelletje.......

Ik heb hem in de periode dat hij moest stil staan op stal ook lekker een voerbal gegeven is ie dan een tijdje mee bezig om hem leeg te krijgen, in iedergeval succes met haar, ik hoop dat ze gauw weer wat vrolijker wordt! Knipoog

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 10:13

ga wandelen ofzo buiten.

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 10:25

als ik jou was zou ik haar geen vitamine shot geven nu ze kreupel is! daar krijgt ze in een keer heel veel energie van en dat is misschien op dit moment niet helemaal handig.
ga leuke spelletjes met haar doen. geef haar een lekkere liksteen en doe een bal in een hooinet zodat z daar mee kan spelen.
verder vaak poetsen en haar verder lekker op het land paard laten zijn. Verder goed in de gaten houden dat het geen lichamelijke kwestie is.
gr musje

Qiana

Berichten: 63
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Pellenberg (Leuven, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 10:35

Helemaal akkoord met Musje dat dit niet het geschilte moment is om een vitaminestoot te geven. Dat was ook het eerste dat ik dacht toen ik je berichtje las.
Aan de hand wat wandelen, grazen etc. en veel poetsen lijkt mij het beste dat je kan doen. Bv. eens van de tijd die je nu hebt gebruik maken om haar manen eens bij te werken of om haar eens een wasbeurt te geven (ze voorspellen mooi weer voor het week-end!).
Veel beterschap voor je paardje!
Joke

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 11:00

Ik heb mijn paard tijdens een blessure geleerd om een handdoek uit zijn stal te apporteren, om zijn voeten op te tillen op commando, om zijn hoofd laag te houden, ja schudden, nee knikken. Zeer leuk om te doen en je paard vindt het ook vaak leuk.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 11:16

Freestyle?!
Dat heb ik ook met mijn verzorgpaard gedaan toen ze 2 mnd. kreupel was. Ze is nu gelijk minder bang en luisterd beter naar je.

SWELLINK

Berichten: 123
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: WIERINGERWERF

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 00:11

Jenna schreef:
Ik ken het,ik zit nml met hetzelfde probleem.Mijn paard heeft 2 weken stalrust en verveeld zich ter pletter.
Ik probeer toch een beetje afwisselend te doen,dan daar weer stappen dan weer een paar straten verder,dan weer eens grezen,even laten rollen enz.
Ik heb vandaag ook een soort dropliksteen gekocht zodat ze wat te doen heeft.

Succes!!

weet je wat bij mijn pony helpt????? EEN SKIPPYBAL!!!!eentje voor in de wei en eentje aan een touwtje aan t plafond in de stal.ze duwt nu de hele dag die bal kris-kras door de wei en heeft enorm veel lol.misschien een tip?!?

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 07:09

napoleon schreef:
Ik heb hem in de periode dat hij moest stil staan op stal ook lekker een voerbal gegeven is ie dan een tijdje mee bezig om hem leeg te krijgen, in iedergeval succes met haar, ik hoop dat ze gauw weer wat vrolijker wordt! Knipoog


dat met die voerbal zou ik ook ns willen proberen, maar ik weet niet of jessie het systeem gaat doorhebben en of ze er plezier gaat aan hebben
ze is namelijk helemaal niet erg nieuwsgierig of ontdekkerig ofzo
ze speelt ook nooit met r hooinet ofzo
ik zou die voerbal willen gebruiken omdat ze nu erg weinig voer krijgt omdat ze hoefbevangen is geweest en omdat haar eten dan altijd in no time op is en dan staat ze zich te vervelen

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 11:05

Ik heb in de dierenwinkel een wat kleinere honden voerbal gekocht, je kan het biks er makkelijk in doen en de paarden hebben er grote lol mee ! Kost ook niet zoveel.

Je kunt ook een leeg equishine flesje vullen met biks, is ook erg leuk.