na de wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

na de wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-02 00:17

he hallo
ik vraag me af wat jullie doen met jullie paard als jullie terug komen van wedstrijd.
ik zie zo vaak mensen die hun paard op stal smijten en er dus niet meer naar omkijken, en dat ze vaak niet eens de benen afspuiten
ik zal het wel een beetje TE doen
ik spuit zijn benen lekker af, spons hem af indien nodig, zet hem onder het solarium, en smeer hem in met spierenspul
groetjes

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 00:26

Ehm, vandaag, over het harde terug uit gestapt, paard laten rollen....
op de weide gezet, prijsuitreiking gegaan daarna vlechtjes eruit gehaald.
Hoe ik het straks ga doen op grotere afstand weet ik nog niet, misschien dat ie na een lange trailer rit wel wat meer vertroeteld wordt.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 10:37

Meestal breng ik Imker meteen naar huis, beentjes afspuiten en als het warm is de rest van Im ook. Dan huphup de stal in om op te drogen. Plakje hooi erbij, muziekje aan en dan ga ik naar de prijsuitreiking. Als ik dan terugkom, mag hij als het goed weer is de wei in.

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

lekker verwennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:02

hoi als ze gezweet hebben en ik kan ze niet afspuiten op concours dan thuis onder de lauwe straal. na een cross of zwaar springparcours altijd wat cole's erop. bij redelijk weer de wei in en anders even in de paddock en daarna met hooi en wortels op stal. mijn merrie krijgt na de wedstrijd altijd een bak slobber zij wint zich nogal op. dit is goed voor de darmen en herstel de ruin mag dan de emmer uitlebberen. de dag erna doe ik altijd lekker in het bos rustig rijden en de wei op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:20

Ik spons ze op concours al af met water met spierspul, en maak dan ook de benen schoon. Thuis is het dus een kwestie van poetsen en dekens wisselen. Ik vlecht meestal met touw, en het is een beetje een gepriegel om dat er weer uit te halen. Dat blijft dus wel eens een dagje liggen. Er ligt namelijk ook nog een berg harnachement dat schoon gemaakt moet, en een heleboel was...