Jaarlijks keuren van trailer? BOVAG

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Jaarlijks keuren van trailer? BOVAG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 21:15

Wie doet dat hier?
Ik had laatst last met de klep,kreeg em bijna niet dicht Frusty
Zegt die man nadat ie er iets aan versteld had :maak volgende week maar een afspraak voor een beurt.
Ik denk nou vooruit dan maar ,ik had verder geen lastige dingen opgemerkt.
Kom ik em vandaag ophalen waren alle 4 de remschijven verroest Boos!
Had zo tot een vastloper kunen leiden brrrrrrrr ,moet er niet aan denken dat het zou gebeurd zijn met mijn paard erin!!!
Nu heb ik een mooie sticker erop Haha!
Weer veilig verder.
Laatst bijgewerkt door Gerrie op 15-06-02 20:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 22:08

Ik heb het idd ook nog nooit gedaan, maar als ik dat zo hoor is het denk ik wel verstandig om te doen.
Waar laat je dat doen? gewoon bij een auto-garage?

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 22:57

Ik laat het bij de trailerhandelaar(Sluis) doen.
Snel ,maar niet voordelig.....

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 20:45

Ik laat iedere 2 jaar mijn trailer nakijken. Eens per jaar vind ik weer net iets teveel en bij de trailerhandel hanteren ze ook een termijn van 2 jaar.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-02 22:46

De laatste keer dat ie gekeurd was ,was pas 4 jaar geleden ......
Maar hij staat wel altijd buiten.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Jet

Berichten: 11975
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 23:32

Ik heb een oudere trailer ( nu 10 jaar oud) en ik laat hem wel ieder jaar bij de dealer waar ik hem heb gekocht Bovag-keuren. Twee jaar geleden is het achterste gedeelte van de bodem vervangen en dit jaar was de rest ook niet meer zo goed en is er een speciale plaat over de bodem heen gegaan. Zo kan ie weer goed mee. Verder smeren ze alle smeerpunten, zodat alles echt soepel loopt en kijken ze het onderstel en natuurlijk de remmen en verlichting na. Ikzelf cind het een veilig gevoel. Ik heb geen verstand van trailers, dus ik vind dat ik zo iemand nodig heb om veilig op weg te kunnen. Ik moet steeds denken aan dat artikel op Voorpaginanieuws, ik moet daar niet aan denken dat dat met Marlou gebeurt.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 00:18

Het voordeel van een wrak is dat alles uit elkaar gaat en je dus alles kunt controleren en repareren. Verder, als je zelf een Land Rover op de weg kunt houden, dan mag dat voor een trailer natuurlijk helemaal geen probleem zijn. Ik doe het dus gewoon zelf, weet ik ook wat er precies wel en niet aan is gebeurt.
Trailers met schijfremmen? Die ben ik nog nooit tegen gekomen, hij zal dus wel iets anders bedoeld hebben, trommels uitgedraaid of de blokken gangbaar gemaakt. Vastlopers komen maar zelden voor, bovendien gebeurt er niet direkt iets ernstigs, trailer gaat hooguit wat zwaarder lopen en jij meer benzine verstoken.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 22:21

EUH het zal wel iets met de wielen te maken hebben Verward

Het kwam weleens voor dat een enkele wiel of meerdere niet rolde bij het wegrijden.Even achteruit dan schoot er iets los .Anders had ik een mooi spoor op het pad Frusty Boos!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 23:19

ikke schreef:
Vastlopers komen maar zelden voor, bovendien gebeurt er niet direkt iets ernstigs, trailer gaat hooguit wat zwaarder lopen en jij meer benzine verstoken.


Nou dan heb jij dus nog nooit een vastloper gehad!

Ik heb dus 2 keer met mijn oude trailer een vastloper gehad, 1 keer de oploopremmen vast en 1 keer de handrem vastgeslagen, tijdens het rijden! Gelukkig stonden er beide keren geen paarden in, want je staat echt in 1 klap stil. Had er niet aan moeten denken "als"...
Inmiddels heb ik een fonkelnieuwe trailer, omdat ik met goedkope tweedehandjes teveel ellende heb gehad, en om me heen zie.

Wat dat betreft kan ik jouw actie wel toejuichen Gerrie om je trailer te laten keuren, zouden meer mensen moeten doen.

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 14:05

Mijn trailer is net 2 jaar oud. hij moet in augustus weer voor de beurt. Hij staat meer stil dan dat hij loopt maar juist darom moet hij goed nagekeken worden. Van de winter was ook een van de wielen vastgeslagen. Daar ben je niet blij mee. Dan maar liever wat geld uitgeven en alles weer nagekeken en gesmeer den veilig. Ik heb wel met iemand anders gehad dat de remmen vastsloegen. Dat is niet leuk. Zeker niet als je alles moet overladen in een andere trailer, midden op de weg. Gelukkig reden we nog niet op de snelweg. Stonden net bij de stoplichten 400 meter voordat je de snelweg opgaat.
ik

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:41

ik heb een 2e hands
hij is gekeurd (bij de garage) voordat ik hem kocht onderstel was goed remmen en licht ook
dus 2e hands hoeft niet slecht te zijn!
de bodem was 2 jaar oud en in perfecte staat
dusss
maar idd elk jaar (of 2 jaar) laten keuren kan nooit kwaad (alleen aan je porto Haha! ) maar het kan je wel veel schade en verdried schelen!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-02 20:01

Sibold"]
[quote="ikke schreef:
Vastlopers komen maar zelden voor, bovendien gebeurt er niet direkt iets ernstigs, trailer gaat hooguit wat zwaarder lopen en jij meer benzine verstoken.


Nou dan heb jij dus nog nooit een vastloper gehad!

Ik heb dus 2 keer met mijn oude trailer een vastloper gehad, 1 keer de oploopremmen vast en 1 keer de handrem vastgeslagen, tijdens het rijden! Gelukkig stonden er beide keren geen paarden in, want je staat echt in 1 klap stil. Had er niet aan moeten denken "als"...
Inmiddels heb ik een fonkelnieuwe trailer, omdat ik met goedkope tweedehandjes teveel ellende heb gehad, en om me heen zie.

Wat dat betreft kan ik jouw actie wel toejuichen Gerrie om je trailer te laten keuren, zouden meer mensen moeten doen.
[/quote]



Dank je Sibold Bloos
Maar het was niet uit eigen beweging,dus toch maar regelmatig late ndoen!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123, Pony2024, Trendiction en 112 bezoekers