wat vinden jullie van de nieuwe veiligheidscap??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

wat vinden jullie van de nieuwe veiligheidscap??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 15:45

hallo mensen!! Haha! Haha!

ik had een vraagje wat jullie van de nieuwe veiligheidscaps vinden??

nou als ik hem op heb voel ik me zelf net een calimero!!

daarom als ik op wedstrijd ga neem ik me normale en die veiligheidscap mee en als ik zie dat iedereen z'n normale op heb, dan doe ik hem ook op!! Haha!

ze zijn natuurlijk wel veiliger als die andere maar bij mij staat ie absoluut niet!!!! Scheve mond
ik moest er een kopen omdat ze bij mij in de les verplicht zijn en er werd mij ook verteld dat ze in de wedstrijden ook verplicht zijn...dus vandaar ik er zo een gekocht heb

haha nou wat vinden jullie ervan??

groetjes daniella
Laatst bijgewerkt door blondiedaan op 16-06-02 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

19 juli Kreta!!!!


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 15:49

Wat is voor jou de NIEUWE veiligheidscap??
Je hebt van die championdingen maar ook van die fietshelmen.
Die championdingen zitten helemaal niet lekker en zien er echt niet uit.
Die fietshelmen zien er niet uit, maar zitten naar mijn mening een stuk beter.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 15:57

Ik reed altijd zonder cap kreeg koppijn van die rotdingen etc.
een aantal weken geleden moest ik een weekend verplicht met een cap rijden en dus van iemand zo'n veiligheids ding geleend Ik heb nergens last van gehad en had amper het idee dat ik een cap op had. Vorige week heb ik er 1 gekocht en rijd nu steeds met cap.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 16:28

Nimber schreef:
Ik reed altijd zonder cap kreeg koppijn van die rotdingen etc.
een aantal weken geleden moest ik een weekend verplicht met een cap rijden en dus van iemand zo'n veiligheids ding geleend Ik heb nergens last van gehad en had amper het idee dat ik een cap op had. Vorige week heb ik er 1 gekocht en rijd nu steeds met cap.

go nimberrrr!! Haha!
sorry offtopic
ik heb een fiets helm en sinds ik die heb draag ik em altijd
veel beter dan zo'n champignon Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 16:30

Ik draag hem dus ook altijd. Heb zo'n ding die ik losser kan zetten als ik hem lastig ga vinden.
Ideaal!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 16:34

ik draag hem op mijn jonge fjord altijd.
En vanaf gister voortaan ook maar op mijn haflinger. (klapte nogal hard op de straat)
Ik krijg er nog wel een zweethoofd van maar geen hoofdpijn meer.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 16:47

ik rij altijd met champcap (alleen met de shows met 2 knotjes en zonder cap )
hij zit gewoon lekker
ik dacht trouwens dat jij niet zoveel eromgaf hoe je der uitzag, dat je t niet voor de show doet en toch wissel je van cap.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 16:56

zo'n veiligheidscap van casco zit super,maar dan wel met dat netje voor je hoofd,want al die andere drukken tegen je voorhoofd aan.

Wodan en ik onderweg in de M2

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 17:41

ik heb ook zo'n fietshelm, en ik vind hem heeeeel lekker zitten. Van die oude caps kreeg ik in de zomer altijd zo'n zweethoofd Haha! , maar daar heb ik nu geen las meer van. Ze zitten ook heel licht, en je merkt bijna niet dat je een cap ophebt

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:16

ik rij al 1,5 jaar met zo'n cap en ik vind ze stukken beter dan de oude, ze zijn ook een stuk veiliger en je hebt em op voor de veiligheid!!!! Misschien zijn ze wat minder mooi, maar dat boeit toch niet, bijna iedereen heeft zo'n ding op, dus je staat ook niet meer voor l*l als je zo'n ding op hebt!!!!!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:24

Nog nooit gezien volgens mij.
ik heb zo'n gewone zonder van die harde dingen voor onder je kin enzo.
heb ook nooit een cap op trouwens Schijnheilig

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 19:28

he hallo
ik heb gisteren zo'n casco ding gekocht
ik ga een zomerinstructie week doen en daar is een cap dus verplicht
ik wilde een pikeur maar die werd afgekeurd
nu heb ik een casco echt mooi vind ik hem niet, het staat niet hij is best wel groot voor mijn idee maar je hebt niet het gevoel dat je een cap op hebt
groetjes

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 19:28

Ik heb 2 gewone engelse caps en mn cascotje. met warm weer doe ik wel eens mn casco op, maar meestal heb ik toch die engelse op.. maar mocht ik nou op een pony gaan rijden die wat wild is (bliksem? Schijnheilig haha nee nu istie weer braaf.. Lovers ) maargoed, als k op een pony rijd die wild is, doe ik ook mn cascotje wel eens op.. en met springen ga ik hem ook op doen, afgelope springles had ik m niet op ( Schijnheilig Frusty ) omdat die in de kast van bliksem lag, maar voortaan doe ik netjes mn cascotje op met springen. met dressuur vind ik m er neit uit zien...

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 19:48

Het is wel erg warm hoor zo'n cap met 30 graden!! Maar ja, het moet he op concours enzo. In het begin toen mijn paard pas ingereden was reed ik altijd met cap en nu soms wel, soms niet. Op buitenritten altijd, maar ja, je moet hem altijd op eigenlijk Haha!
Ik heb een somerset veiligheids cap. Is niet zo'n space ding, maar is wel warm!! Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 21:03

Wat ik tegen heb op de veiligheidshelmen is ten eerste dat ze oerlelijk zijn. Die wielrendingen, brrrr en dan nog in flitsend paars of zo Misselijk Kunnen ze ze niet en veilig en een beetje stijlvol maken?? Die van Pikeur vind ik iets mooier, maar het blijft een Ludger Beerbaum behindertekappe...

Bij veel mensen passen die helmen ook niet zoals zou moeten, en dan zijn ze maar half zo veilig. Je kunt ze alleen kleiner maken door ze korter te maken ahw, maar als je een langwerpig hoofd hebt (zoals ik) dan kun je ze bijna niet op maat krijgen.

Ten slotte hebben ze een harde klep. Die helm die dus toch al niet helemaal mooi paste, klapt bij een val een keer naar voren en dan heb je een gebroken neus. Zit je ook niet echt op te wachten.

Kortom, die dingen zijn natuurlijk veiliger dan een gewoon fiberglas eierdopje met zwart fluweel, maar er zijn wel een paar punten waar je op moet letten bij aanschaf, anders heb je er nog weinig aan. Ik vind dat er in de campagne te weinig aandacht wordt gegeven aan de minpunten. Er wordt een beetje een beeld geschetst alsof je met zo'n ding op je kop van alle problemen af bent, maar daar zitten dus nog wat haken en ogen aan.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 21:25

ik heb zo'n veiligheidsvap, dressuur achtig...
Echt zo;n waterhoofd-geval...

Ach, ik loop er mee voorl*l, maar wel zo veilig!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 21:46

Marjolein schreef:
ik rij altijd met champcap (alleen met de shows met 2 knotjes en zonder cap )
hij zit gewoon lekker
ik dacht trouwens dat jij niet zoveel eromgaf hoe je der uitzag, dat je t niet voor de show doet en toch wissel je van cap.


ja dat klopt ja maar ja als zo'n cap verplicht wordt voor de wedstrijden dan moet het wel he??!! Haha!
anders had ik gewoon met me 'normale' cap gereden!!

19 juli Kreta!!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 21:47

Ik heb ook een Calimero, lelijk ding maar ik wen er al een beetje aan, hoewel ik er alleen buiten mee rijd en op vreemde paarden.

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 21:52

bedankt van jullie reactie's. Haha!

maar ik bedoelde die cap die soort van fietshelm ja die van f120,-.
bij mij op de oude manege ( ik rijd nu ergens anders) daar zouden ze verplicht worden in de les en ook voor de wedstrijden werd mij verteld dus vandaar ik zo'n cap had gekocht.
en hij zit zeker wel lekkerder dan die oude cap, bij mij in de les is die nieuwe cap verplicht, je voelt hem haast niet zitten, en zweet ook minder!
maar ik moet niet in de spiegel gaan kijken!!! Haha!

19 juli Kreta!!!!

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 22:17

Ik heb dus zo'n CASCO cap! gewoon verschrikkelijk!!!!! dommer kan niet! echt o zooo lelijk! Ik voel me echt een champignon! Boos! én ik vind hem ook nog eens wat weg hebben van zo'n fiets-helm. Gewoon afschuwelijk!
Ik zet de cap met foto's meestal af, en vandaag bij yentl had ik yentl's oude cap opgedaan (nog zo'n dunne...heerlijk) en af en toe afgedaan met de foto's. Knipoog
Ik vind die cap echt een ramp! maar ja...ik praat het altijd goed door te zeggen....beter dan een hersenschudding enzo..maar dan moet ik me ook echt dwingen.
ik moet wel zeggen dat die cap niet bij iedereen lelijk staat. bij ons in de les ben ik de enige met zo'n ding....maar toen laatst met de buitenrit zag ik dat mijn instructeur er ook uit zag als een champignon Haha! phew...scheelt weer *LOL*

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 08:13

Ik heb gisteren net een nieuw helmpje gekocht! Eigenlijk een endurance helm van 't merk Las. Superlicht (250 g) volop luchtgaten en met een stelknop aan de achterkant. Wel duur (EUR 123.14). Maar hij zit super! Je voelt nauwelijks dat je wat op je hoofd hebt. Mijn oude helmpje begon toch wel wat aftands te worden en ik liep al een tijdje te kijken naar de Horka's en de Casco's etc. maar kon daar nooit wat vinden dat goed zat. Deze dus wel! Ik ben d'r helemaal blij mee Haha! en ga 'm vanavond meteen uitproberen in de les Knipoog

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 13:15

ik heb zo'n veiligheidscap van horka. Ik vind het veel fijner zitten als de oude caps. Alleen ziet het er niet uit..........

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 13:18

ik vind die fietshelmen juist voor geen meter zitten, die gaan helemaal schuiven (en ik heb er echt heeeel veel verschillende gepast) en ze zitten zo hard tegen de voorkant van je hoofd, maar ik za wel een rare vorm hoofd hebben Haha! nou heb ik echt zo'n hele lompe, veels te dure, maar hij zit wel lekker

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 16:00

ik heb zon swing cap Verward hij zit wel fijn
ik vin die caps van pikeur het mooiste maar die zijn ook zeer prijzig Haha!
ben blij met die paddestoel die ik nou heb
die casco's vind ik echt super lelijk (sorry voor de mensen met een casco cap Lips are sealed ) maar ieder zn eigen smaak
xx jen

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123, Googlebot, Pony2024 en 104 bezoekers