waarom altijd zo'n saaie bruine?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

waarom altijd zo'n saaie bruine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 18:06

waarom vindt 99% dat een gewone,kastanje bruine met zo min mogelijk wit mooi?chique?
d'r is toch nix aan?d'r zijn 1000den bruine paarden...
tuurlijk kun je dezelfde vraag stellen over de schimmel,de vos,de zwarte etc.maar bruin is echt zooooooooo vaak te zien,niet normaal meer:)
of ben ik raar?{ik wil altijd een aparte kleur,veel wit,een maanoog of iets dergelijks}
mmm,enne,ik weet ook wel dat het om het karakter gaat,maar hebben enkel de effen gekleurde paarden een goed karakter?
graag alle reacties:)

my horse,my horse,my kingdom for my horse!


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:09

Tsja, ik hou niet van een paard zonder aftekeningen. Geef mij maar een beetje wit aan een knol, maar het moet ook weer niet te extreem zijn.
Bij ons op stal stond een merrie met een halve witte kop, dat vond ik dus ook weer te ver gaan. Bill heeft gewoon een bles en 2 witte voetjes, dat vind ik wel genoeg Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 18:12

ey billie,ja,ik hou wel van iets extreems,maar dat weet jij wel:)
welke merrie was dat?of is dat pas geleden?

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:13

Ik denk dat het ook aan de uitstraling van het paard zelf ligt. Ik hou zelf ook van apart, mijn pony heeft een brede bles die aan de linkerkant "uitzwaait" dus helemaal over zn neus heen gaat en aan de recherkant issie zeg maar gewoon recht.

Maar mijn oude verzorgpaard had maar een heel klein kolletje maar die had gewoon een ontzettend lief koppie... En die was ook bruin. En toevallig omdat ik net die foto's van Laiser heb gezien, die vind ik dus ook wel wat hebben maar die is ook "gewoon" bruin!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:14

Pas geleden, een paard van Isabella, zo gek als een deur. Is verkocht aan een handelaar. Paard heette P-rilonka geloof ik

Goedgekeurd onderschrift :)

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 18:19

ow,oke...
tjah,mij hoeven ze dus ECHT geen gewone bruine aan te bieden,hoe geweldig hij/zij ook loopt...
ik zou er zo op uitgekeken zijn
oke,nog meer reacties:)

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:23

Ik heb zelf een zwarte verzorgpony.
Ik vind ook dat de meeste op van die bruine vallen.
het liefst wil ik gewoon iets apparts... Haha!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:26

Helemaal mee eens.. Ik hou daar ook niet van..
Maar hou eigenlijk helemaal niet van dat standaard KWPN paardje..

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:36

tja.... dit is absoluut mijn topic *LOL*

Ten eerste vind een goed paard heeft natuurlijk geen kleur,
Maar ben altijd een beetje vos gek geweest met vier witte benen maar tot aan knie en sprong niet hoger hoor!!

en wat ik altijd vind dan heb je tien donkere voor je gehad en dan kom jij met je vos met heel veel wit om de hoek zeilen, of ze hem nu mooi vinden of niet ze kijken toch een keer extra!!

Hier een greep uit me collectie Schijnheilig
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:37

Geef mij maar iets met kleur.Je ziet veel bruin en vos maar daar hou ik dus echt niet van.Geef mij maar koeien vlekken dat brengt een beetje kleur in het leven.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:40

Zoals wouter al zei een goed paard heeft geen kleur.
Maar een vos is mijn favoriete kleur.

leef je droom, droom niet je leven.

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 18:41

ey wouter,ik vindt vooral die 2de vos errug mooi!
alleen,wat wordt ie vreselijk gereden{ik weet dat het iemand van bokt is,SORRY!}
en die derde,is idd ook wel aardig;)
ik ben het ook wel eens met jou,kwaliteit heeft geen kleur,maar toch...

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:51

Ik vind kleur wel wat hebben.
Maar als ik nu een simpele bruine met super beweging zie, begin ik toch wel te kwijlen.
Zelf heb ik eerst altijd geroepen dat ik geen schimmel wilde, en wat is men eerste eigen paard Haha!

Het was gewoonweg liefde op het eerste gezicht, ik vind donkerbruine tot zwarte paarden nu eenmaal heel mooi Knipoog Haha!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 19:01

d
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

-

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 19:03

heb nog nooit een bruine als lieveling gehad,maar dat heeft er denk ik niet zo erg mee te maken Haha!
val wel op kleine schimmeltjes,of valk
maar er zijn genoeg bruine die echt wel iets hebben soms, maar dan meer D-pony's ofzo,bij een paard vind ik dat meestal wel vrij saai, gewoon bruin.

Daihyo

Berichten: 88036
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 19:20

Ik heb ook altijd gezegd dat ik niet van bruin en vos hou. Raad eens wat mijn verzorgpaarden waren. juist, bruin en vos.
Noah is ook bruin. Maar hij heeft zo'n lief koppie en zulke aparte aftekeningen (maantje aan de zijkant van zijn hoofd), dat dat bruine geeneens meer opvalt. Het is gewoon z'n hele uitstraling.
En zijn karakter is gewoon niet te betalen. Zo lief en eerlijk. Hij is echt niet makkelijk hoor, maar absoluut niet gemeen en daar hou ik wel van.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 19:23

Ik heb 2 paarden een saai bruintje met een kol en 2 witte sokjes ik vind het een prachtig paard om naar te kijken.wbt bouw en kleur helemaal mijn type (of nee Bont vind ik helemaal geweldig bruin bont is nog mooier dan bruin)
en ik heb een vos.
denk dat wouter haar wbt kleur geweldig zal vinden 4 witte beentjes precies gelijk en een kaarsrechte bles.
ik zelf vind het vreselijk riep altijd dat ik nooit een schimmel of een vos zou kopen.. Schijnheilig maar het is zo'n mooi paard ze is net een tikkie zwaarder dan Lot maar misstaat haar niet dus ik laat een paard echt niet staan om z'n kleur

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 19:32

Ik heb zelf een kastanje bruine merrie met blesje en 3 witte sokjes. Niet echt iets heel aparts dus, maar ik vind het persoonlijk wel mooi. Schijnheilig *LOL*

Zwart bruin tot zwart vind ik ook erg mooi, maar wat ik heel erg chique vind is heel donker koffievos. Dat zie je niet veel.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 19:36

)Paarden die helemaal zonder aftekeningen zijn, geen spatje wit er op zie je ook niet vaak hoor! (En ik rij er toevallig op 1 Haha!

Nulla tenaci invia est via

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 19:46

Ik ben gek op mooie goude vosjes Cool Lovers

maar idd vind ik bruine paarden met zwarte manen en staart vrij saai, wij stikten er op de manege op een gegeven moment van... Scheve mond


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 19:52

Ik heb een bruine.
Ze werd in de winter, in december, geboren, is nu zes, een trakhener.
Ze heeft zwarte benen ook, en zwart op haar neus zeg maar.
Verder drie witte voetjes, waarvan achter eentje aan de voorkant oplopend.

Ze is echter niet zo 'gewoon' bruin, maar er zit een 'donkerrode gloed' doorheen.
Daardoor werd ze bij haar geboorte Cerise genoemd, dat is frans en betekent 'kers'... Knipoog

Wat ik bijv. ook wel mooi vind is een roodschimmel. Verder is het bij mij afhankelijk van het ras. Bij ons in de buurt is een shetlanderveulen geboren, die is vos-bont. En mooi!
Elke keer als ik er langs fiets
zoeken mijn ogen naar
dat stuk in de wei
tussen alle grassprietjes op een rij...
staat hij. Lovers

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 19:59

Tja ach...een paar jaar geleden dacht ik net als jij. Vond ik bruin ook saai. Maar nu vind ik een mooie bruine echt om te kwijlen. Het heeft toch iets chiques.
Later zou ik zelf heel graag een donker valkkleurig paard willen hebben, het is toch wat specialer. Of een zwarte, vind ik ook prachtig.
Vossen houd ik nooit zo van, en nu ga ik er zelf eentje rijden. En ach, dan heeft het ook ineens wel wat. Haha! 't Is maar net hoe de pet staat.
Mijn zus heeft een schimmel, vind ik ook wel apart hoewel het erg lastig is met schoonhouden. Ook als je op concoursen een schimmeltje ziet trekt dat toch wel de aandacht, gewoon omdat je het niet zo vaak ziet.
Zo heeft elke kleur wel wat.
Wat ik niet echt mooi vind is stekelharig of bruinschimmel.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 20:15

guido is helemaal zwart met alleen 2 witte voetjes achter, een daar zitten ook weer allemaal zwarte vlekjes in!!!! ik vind het wel grappig!!! *LOL* Party!!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

pmarena

Berichten: 48047
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 20:25

Ik zou een heel leuk paard ook zeker niet om de kleur laten staan !

Toen ik ging zoeken naar een paardje had ik een lijstje van wat ik precies
zocht .
Daarbij kwam dan ook als extraatje een aparte kleur , liefst bont (3-kleur Kwijl ) , zwart of palomino.

Nou ja toevallig was het paardje dat aan alles voldeed nog een palomino ook , dus dat durfde ik wel aan Knipoog

Ben superblij hoor met m'n palomino-meidje , is toch wel iets specialer dan die dressuur-bruintjes Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 20:29

Ik vind vos zelf helemaal geen mooie kleur.. zo saai, alles dezelfde kleur (bij bruinen heb je tenminste nog zwarte manen enz)

Maar goed, ik zag Fleur en was verliefd en nu heb ik dus een vosje Lachen


Kleur maakt me dus weinig uit, hou niet echt van veel wit aan benen en hoofd, maar goed, als een paard verder leuk is leer ik er best mee leven..

Schimmel vind ik daaraantegen erg mooi, en Fleur krijgt steeds meer wit..zou ze? Kwijl

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 92 bezoekers