longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-02 21:20

Als ik ga longeren (en het lukt een keertje goed Knipoog ) en ik doe gewoon de lijn aan het bit, dan loopt Tos leuk rondjes...
Nou zei iemand me dat ik hem beter met het zadel op kan longeren, longeerlijn aan het zadel vastmaken (zitten ringetjes) en dan door de bitring, naar mij.
Zo zou je meer stelling krijgen.

Wie van jullie doet dit wel eens?
Zijn er nog andere manieren om hem stelling te vragen en na te laten geven?
Want dat is juist wat er getraint moet worden.
Onder het zadel gaat ht goed, maar meneer luisterd natuurlijk niet op commando.
Hoe zetten jullie eventueel bij?

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 21:32

Ik heb vorige week een cursusavond gehad van Frits Nijskens. Die had touwtjes met katrolletjes aan een dubbele longe. Het paard liep netjes in buiging.
Zelf longeer ik altijd met een longeersingel. (eentje die niet schijft maar heel goed blijft liggen en met veel ringetjes.) Ik heb een heel lang elastiek (niet in een ruitershop gekocht, maar eigen fabrikaat) Nadat ik mijn paard heb losgewerkt, zet ik het elastiek zo dat wanneer het paard goed loopt het geen druk op zijn mond heeft. En dan met de dubbele longe hulpen geven. Dat kan bijvoorbeeld ook door de binnenlonge op een soort gelijke manier te bevestigen zoals jij het hierboven verteld.
Kijk anders eens in het boekje van lammert Haanstra, of andere boekjes over longeren. Haal eruit wat je kan gebruiken en kijk waar je paard het beste op reageert.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 23:52

Ik heb ooit eens geleerd om je longeerlijn van buiten naar binnen door het bit te halen en dan vast te klippen aan een ringetje onder de buik aan je longeersingel. Zo kan je ook meer stelling en buiging vragen door een enkele ophouding. Deze truuk kan je alleen doen in een omheinde longeerbak, want als ze uitbreken heb je weinig meer te vertellen..... Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 96 bezoekers