Boktmeet in Friesland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Boktmeet in Friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-02 11:07

Dit is de laatste keer dat ik op Bokt komt, want mijn school is bijna afgelopen Huilen . Tuurlijk kan ik jullie allemaal niet missen ( Schijnheilig ), dus misschien heb ik er DE oplossing voor bedacht...

In 28 juni tot .... (3 weken verder, weet niet precies welk datum) ga ik in Friesland bij een handelsstal werken. Hij heeft daar veel paarden en een camping. Hij heeft daar ook paarden tussen zitten die hij gebruikt voor de les, en het zijn niet zulkse paarden als een van de boktmeeting paarden in Gasselte namelijk Jack.
Ik weet niet hoeveel lespaarden hij heeft, maar ik neem ook een aantal paarden mee, die ook redelijk rustig zijn.

Mijn idee is misschien om daar een Boktmeeting te houden. De natuur daar is hartstikke mooi en erg rustig. Voor degenen onderons die te ver weg wonen, er is daar een camping aan verbonden, dus overnachten is mogelijk.

Is er animo???

[edit:BartVB]Titel[/edit]

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 12:01

Uiteraard, maar dat wist je al Haha!
Reserveer je een leuk paardje voor me als het door kan gaan?
GEEN 'pittige' Knipoog Knipoog Knipoog
Laatst bijgewerkt door Cody op 31-05-02 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 12:05

Zekers is er Animo! Lachen Heb geen paard om mee te nemen helaas.. Verdrietig

En kan ook bij voorbaat zeggen dat ik alleen op vrijdag, zaterdag en zondag beschikbaar ben, ivm mijn nieuwe baan bij Divoza.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 14:09

[naam verwijderd] is ook altijd wel in voor een buitenrit Haha!
Kan ook eigen beestje mee nemen....

Liefst niet op korte termijn, maar ik verwacht vanaf zeg 15 juli weer goed in staat te zijn om te kunnen paardrijden (begin 3 juli weer, na herstel van operatie).

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 15:31

Een nieuwe boktrit dus? Ik heb beloofd dat ik dan mee zou gaan dus: ja, er is animo Knipoog !

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 16:30

Kreeg gister een SMS-je van Kimmy dat die man maar 5 paarden heeft.
Nu gaf ze me drie opties:
1 bokkers moeten eigen paarden meenemen
2 klein groepje deelnemers
3 hele plan uit ons hoofd zetten

Ik vind een combinatie van 1 en 2 wel goed eigenlijk, zoveel mogelijk eigen paarden mee dus het groepje deelnemers die een paard willen lenen zo klein mogelijk houden.
Toch?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 21:31

bokkers zijn allemaal (nou ja, bijna allemaal) erg luek, en boktmeetings zijn daarom ook geweldig...maar voor een buitenrit is het eigenlijk wel zo fijn als het een klein groepje betreft....
Dus eh...sssstttt, niet te veel over vertellen! Knipoog
Zolang ik maar wel mee mag...Heb wel eigen paard, scheelt weer....
Ik wil wel mee hoor! Kwijl

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 18:45

Ik heb wel een eigen natuurlijk, maar het hangt er een beetje vanaf waar in Friesland dat is dan of ik haar mee kan nemen. Ben nl. wat vervoer betreft afhankelijk van m'n ouders (hmmm...bedenk me net dat die in die periode op vakantie zijn......misschien kan ik dan zelf niet eens weg......)
Either way, Miga meenemen zal warschijnlijk niet lukken. Maar de animo blijft wat mij betreft Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:16

Krijg net een SMS van Kimmy. Hoeveel animo er is voor de rit en of ze al dingen met die man moet regelen.
Zoals het er nu uitziet gaan we dus met z'n 5-en.
Kimmy, Honeybee, Dees, Rieja en ik.
Lijkt me een prima plan, ook wel eens gezellig een klein groepje.
Ik wacht ff op een berichtje terug en ik hou jullie op de hoogte.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:38

Okee SMS terug

Lijkt me wel leuk toe ( Verward Haha! )
Gaat er nog interesse uit naar een bepaalde datum?
Hoeveel eigen paarden?
Blijven mensen slapen?


Dit was dus Kimmy *LOL*

Het gaat dus om de periode 28 juni - 19 juli
Misschien dat het dus het makkelijkst is ivm herstel Dees en werk Honeybee dat we
vrijdag 12 juli
zaterdag 13
zondag 14 juli

of vrijdag 19 juli pakken als we dan allemaal kunnen.

Kimmy neemt dan een eigen paard mee en Dees ook.
Honeybee, Rieja en ik op paarden van daar?
(ik ga er vanuit dat Rieja ook komt, accepteer geen smoesjes van 'ik kan niet weg' dus die komt ook gewoon Schijnheilig)

Ik ben zelf niet van plan om te blijven slapen eigenlijk, vind het altijd wel lekker om in mijn eigen bedje te slapen en ik kan makkelijk weer naar Assen komen, zo ver is Friesland nou ook weer niet. Dromen

What about the rest? Lachen

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:45

Waar in Friesland is het eigenlijk? En wat zijn de kosten? En wat is exact de bedoeling? Heb net even gekeken.. als ik niet op een zaterdag hoef te werken, dan kan ik al die dagen wel die je net hebt opgegeven.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:48

Ik zal morgen even SMS-en met deze vragen en de vragen die er misschien nog van Dees en Rieja komen.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 17:54

[naam verwijderd] kan eigenlijk wel op elk van de genoemde data...geen probleem,
en eh...sinds eergisteren rijd ik al voorzichtig weer eventjes...over twee weken ben ik weer helemaal erbij hoor! het gaat zo goed, BLIJ!!!

Waar is het in Friesland? Maw, als ik met paard, trailer en auto het erf afrijdt, welke kant moet ik op? Ben niet bang voor wat kilometertjes hoor, kom maar op!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 23:26

Mijn voorkeur gaat uit naar de vrijdag, liever niet op zondag (ivm werk), zaterdag is te overleggen, misschien is een zaterdag eigenlijk wel zo handig ivm m'n andere baantje......(ik weet het, ik ben vermoeiend en veeleisend Haha! Haha! )
Mijn ouders zijn alleen in die periode wel op vakantie dus ik draag zorg en verantwoordelijkheid over de paarden. Ik kan dus niet te vroeg weg en te laat terug komen (ben echt helemaal alleen thuis - heerlijk).
Verder stem ik overal mee in!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 11:34

Zaterdag 13 juli dan??

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 11:24

hallo,

Ik ben weer eventjes op Bokt, dus zal even wat meer info geven. Leuk dat jullie allemaal meegaan.
Die handelsstal staat in Rohel. Het is een superklein dorpje, en ik geloof dat het in Lemmer of omstreken in de buurt ligt (weet het eerlijk gezegd niet meer Haha!, ben niet zo topografisch ingesteld).

Helaas kan ik geen eigen paarden meer meenemen Huilen .

De kosten zijn niet hoog, tot niks. Ik moet nog even bij die man informeren.
Nog steeds intresse? Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 11:26

Tuurlijk!!
Kan jij ook 13 juli?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 11:28

Ja hoor!

Rohel ligt vlakbij Heerenveen, even achter Sint Johannesga, richting Lemmer, vlakbij het Tjeukermeer...
Heb gehoord dat je heel leuk een (half?) rondje Tjeukermeer kunt doen van daar uit...

Wordt het zaterdag de 13e?

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 11:40

ik vind het goed. Al moet ik nog wel met die eigenaar over hebben.

Eh, Dees, ben nog niet echt bekend op dat terrein Haha! , dus kan maar zo dat je een half rondje Tjeukemeer kan doen. Maar ik zit daar al een aantal dagen, dusse, tijd zat om wat uit te zoeken.

Trouwens, een vriendin van mij gaat ook helpen in die weken, dusse zij gaat ook mee met die rit.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 11:43

Dan komt het ook precies uit met die 5 paarden, moet er niet net eentje kreupel zijn anders moet 1 van ons een half rondje Tjeukermeer lopen Haha! Cool

Wat voor paarden heeft hij Kimmy of weet je dat nog niet?

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 11:48

Die vriendin van mij neemt wel een eigen paard mee. Dus...

Hij heeft daar voornamelijk KWPN'ers, maar ik denk dat de meesten ietsje te wild is voor een 'ontspannen' ritje. Die vijf paarden die meegaan zijn makke beesten. Ik geloof dat er 1 pony bij zit. Er zijn twee friezen en ik denk dat de rest kwpn'ers zijn.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 12:47

oja, is het nog de bedoeling dat jullie blijven eten? Dan moet ik ff een bbq lenen }>

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 13:10

OOk nog bbq? Waus...dat zou wel heel tof zijn, maar dan moet ik wel wat extra dingen meenemen voor de merrie....(hooi voornamelijk)

Misschien is er dan wel een boxje een uurtje vrij voor [naam verwijderd] (vind op de trailer niet zo leuk voor haar, na een buitenrit), of een paddock-achtig iets...

Goh, wie is die handelaar/manegehouder/campingbeheerder eigenlijk ook alweer...ik heb wel van hem gehoord, maar ik kan niet op de naam komen..

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 14:55

Haha!

Als er nog plek over is.... Haha!

Ik heb helaas geen vervoer voor Muzefee, dus als er nog een paardje over is, dan zou ik ook graag mee gaan.
Als er geen paardje over is, is het helaas... Huilen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 15:04

Nou er zijn er 5 waarvan
Kimmy een moet reserveren
Honeybee een moet reserveren
Rieja een moet reserveren
Ik een moet reserveren

dus ja dan is er in principe nog 1 over, hoewel dan wel 1 van ons op een pony moet. Maar volgens mij kan het dus wel. Gezellig!