Lovely , Jippie en co..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 16:10

Ik geloof dat steef jullie gekscherend 'de theoriemachine' noemde. Nou ik vraag me eigenlijk af; geven jullie zelf ook les?
Ik vind het namelijk zo knap hoe jullie die theorie weten duidelijk te maken, ben ik wel een beetje jaloers op Schijnheilig
(naja theoriekennis nog niet eens, rijkunst waarschijnlijk veel meer hihi)
Nouja mochten jullie ooit nog eens besluiten je ervaring uit te dragen, dan mag je me bellen hoor.. ben ik de eerste klant Party!!



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 17:07

Hoi Laura,
Zelf heb ik me altijd heel erg in de theorie verdiept. Toen ik nog op de manege reed en voor een privepaard zorgde kreeg ik heel veel theorie en uitleg van de eigenaar van dat paard. Die merrie was overigens de moeder van mijn Lab. Daardoor heb ik dus heel veel theoriedingen, er zijn erg veel dingen die ik bij de naam kan noemen, dat klopt.
Lesgeven doe ik ook inderdaad. Een van mijn leerlingen heeft een jong paard en daar rij ik ook op. Lesgeven is soms wat lastig, zeker als je de leerling nog veel moet vertellen voor ze het paard kunnen helpen.
De praktijk is een heel ander verhaal, zo'n geweldige ruiter ben ik niet. Als ik wat meer wedstrijden zou rijden, was ik wel wat verder dan M, maar het is niet anders.
Misschien kan ik wel aardig sturen en weet ik misschien een beetje waar ik mee bezig ben, maar een wonderruiter ben ik echt niet.
Een groot gedeelte van het leren rijden zit ook in het willen en volhouden. Ook tijdens het rijden, bijvoorbeeld als je iets wil van je paard, dat je zorgt dat het ook gebeurt. Is net zo simpel als het klinkt, want als jij wilt dat ie opzij gaat, moet ie dat ook doen en soms maakt het niet zo veel uit hoe dat gebeurt. het is gewoon het vragen om respect voor je hulp. Als ie bijvoorbeeld een stapje opzij gaat, maar hij doet zijn hoofd weer omhoog, dan is dat helemaal niet erg. Later komt het allemaal samen, maar je moet ergens beginnen.
Tijdens mijn lessen probeer ik aardig te blijven omdat ik denk dat zolang de ruiter zich nog goed voelt deze ook met gevoel kan rijden. Het aanpraten van een schuld gevoel vind ik uit den bozen. Tuurlijk zeg je soms wel eens dat iemand iets echt fout doet, maar ik wil de ruiter niet zomaar een verwijt maken, dan klappen de meesten wel dicht. Bij sommige mensen werkt het wel, maar niet bij mijn leerlingen.
Dank voor het compliment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 17:47

hahahaha *LOL* *LOL* , ik moet er wel om lachen hoor. Het is niet zo dat ik me heel erg in de theorie verdiep. Maar ik vraag me wel altijd af, waarom Verward doen we dat zo en zo Verward . Waarom galopperen we aan door het binnenbeen op de singel de leggen en het buitenbeen er achter? Zou het ook op een andere manier kunnen? Wat is het meest logische voor het paard?
De theorie vind ik eigenlijk nog niet eens het meest interessante maar wel de vraag hoe kan ik zo duidelijk, logisch, prettig, hamonieus mogelijk met mijn paard communiceren. Wat verteld m'n paard mij wanneer hij het gevraagde niet uitvoert. Wat doe IK fout Schijnheilig omdat hij niet naar mijn hulp luisterd. Hoe motiveer ik mijn paard zich voor me in te spannen. Hoe worden hulpen, omstandigheden etc. door een paard geinterpreteerd? Als ik het gedrag van mijn paard kan voorspellen kan ik ook met hem communiceren. Die dingen houden me echt bezig.
Soms snap ik er zelf ook helemaal niet meer van Verward . Bijna iedere keer sta ik er weer helemaal versteld van dat mijn paard zo goed het verschil tussen galop-draf kent en galop-verzamelde galop. Of het verschil tussen uitstrekken in draf en aangalopperen. Soms heb ik het idee dat ik helemaal geen hulp heb gegeven maar dat hij mijn gedachten leest. Helaas vind ik niet in iedere oefening die harmonie tussen ons beiden maar ik streef er wel naar!
Lesgeven is weer een heel vak apart. Daar komt meer bij kijken dat goede theorie kennis. Als docent moet je ook het vermogen hebben je verhaal over te brengen en je leerlingen daar mee te motiveren. Ik ben wel vaker gevraagd les te gaan geven maar het spreek me niet zo aan. Mijn man is zelf docent en haalt heel veel plezier uit het motiveren van zijn leerlingen. Ik sta daar wel eens met grote bewondering naar te kijken Lachen . Doceren is gewoon een vak apart Knipoog .

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 18:36

nu zeg, zie je wel jip en lov,

heb ik het niet gezegt.

zeker tegen jip maar tegen lov weet ik het niet zeker??

veel kennis, WIL ik ook WEL hihihi

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 18:47

Jippie geeft het al aan: een paard voelt alles. Zelfs de minimale verschillen. Het is aan ons om aan het paard uit te leggen wat ie ermee moet doen. Het paard voelt jou wel, op allerlei manieren. Leerlingen zeggen wel eens: 'hij voelt het niet'. Mijn antwoord is dan dat hij het wel degelijk voelt, maar of hij weet niet wat hij ermee moet, of hij vind het niet interessant. Hoe meer je inspeelt op je paard, hoe meer zijn aandacht bij jou blijft. Hoe prompter hij zal reageren dus. Dan ben je ook aan het communiceren met je paard. Voor dat stadium heb je nog veel ruis op de lijn.
Paarden zitten iets simpeler in elkaar dan wij mensen en daarom hoeven dingen niet zo moeilijk te zijn naar het paard toe. De moeilijkheid zit hem in het controleren van jezelf, de ruiter moet vaak op heel veel dingen tegelijk letten. Dat moet je ook leren beheersen.
Als intructrice doe ik er alles aan om mijn eigen training buiten de bak te houden. Mijn laatste instructrice nam haar frustratie mee naar de les, later hoorde ik hoe dat kwam (van anderen). Dat is dus de reden geweest dat ik niet meer met haar wil lessen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 21:16

Hoi,
Als ik weer een 'vaste' knol heb dan mogen jullie mij ook les komen geven Knipoog.
maar goed, ik moet zeggen dat ik jullie berichtjes (jullie zijn Jippie, Desiree, Rieja, Lovley, Zep en nog iemand waaar ik niet op kom) altijd heel goed lees omdat ik er wat van kan leren. En als ik iets graag wil met paarden is erbij leren. Het was een vaag grapje van die theoriemachine maar volgens mij echt zo. Ik heb echt bewondering voor jullie want bij jullie is het vast ook niet makkelijk gegaan. En de theorie is nog maar 1. De praktijk : Frusty . erg frustrerend en ik word er dagelijks mee gefrustreerd. Maar goed ik weet zeker dat ik ook ooit net zo ver als jullie kom. En ik hoop dta ik ooit nog eens echt goed word.
Groetjes!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 21:29

Ikke? Ik vind het gewoon allemaal interessant en ik lees ook wel heel veel, ik wil het gewoon allemaal weten.....bovendien, als je kennis wilt 'vergaren' helpt het heel goed om gewoon met mensen te parten. De discussies hier vind ik leuk en leerzaam, maar ook irl 'discussieer' ik (met bepaalde mensen).
Om theorie en praktijk te combineren moet je volgens mij gewoon willen, veel doorzettingsvermogen hebben.
Veel mensen hadden inderdaad nooit gedacht dat ik met dit paardje zo ver zou komen als nu. Ik heb ook moeilijke tijden gehad inderdaad, dat jaar in de L zonder 1 winstpunt was echt vreselijk.
En we zijn er nog lang niet.....hoewel het steeds dichterbij komt blijft 'Z met een hoedje' nog steeds een soort droom......

'Theoriemachine' vind ik wel gaaf gevonden......

Mocht je het van mij willen weten, ik geef in principe geen les, alleen 's zomers aan echte beginners, dus ze leren hoe ze moeten sturen en de jusite hulpen geven.....is trouwens ook wel weer leuk omdat je dan met de absolute basis bezig bent en gek genoeg vergeet ik nog weleens wat.......en het is leuk om dat dan weer eens mee te nemen.
Niet verkeerd bergijpen, in mijn gewone rijden besteed ik ook veel tijd aan de basis (ik vind het nog steeds moeilijk om een fatsoenlijke volte in draf te rijden...en dan heb ik les en dan is dat zo frustrerend...na een weekje letten op de juiste dingen gaat het vaak al een stuk beter Party!! )

Steef(ea natuurlijk): heb je 'Rijden met gevoel' van Mary Wanless al gelezen?
Ik ben echt lyrisch over dat boek. Meer mensen die het hebben gelezen?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 21:35

Ja steef, je begrijpt precies wat ik bedoel, en je noemt ook exact het rijtje mensen op aanm wie ik dacht toen ik dit schreef Lachen
Ik hoop ooit nog eens zo ver te komen met Iwaldo als jullie zijn met je paardje. Maar als ik zo terugkijk, ben ik iig al verder dan toen ik begon en daar ben ik wel trots op. Dus, we gaan gewoon door en gebruiken onze gratis Theorie machine (hahaha) altijd handig Knipoog

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 22:03

Idd theoriemachine is echt gaaf gevonden. NIet eens bewust gedaan. Maar ik ben gaaf Pling Haha! Schijnheilig .
Rijden met gevoel, nog nooit gelezen maar wil het wel doen.
Wat ik wel hele goede boeken zijn is die van Jennie Lorisstone. Echt eenheel goed boek.
Basisboek dressuur heb ik ook maar daar vind ik niet heel veel praktische dingen voor het rijden bij. De JL boeken en een paar andere dressuurmiepboeken vind ik beter.
En idd. De simpelste dingen zijn het moeilijkste. Moet je nagaan een overgang. Eigenlijk is het nix maar om hem perfect te doen....
Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 22:16

Ik vind het erg leuk de rijtechnische- en de vraag-maar-raak-vragen te lezen en zo goed mogelijk te beantwoorden. Het dwingt mezelf iedere keer weer kritisch over alles na te denken. Ik leer er zelf ook weer van *LOL*

*LOL* Kom maar op met jullie vragen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 22:17

Steef (en anderen) troost je dat de praktijk voor iedereen elke dag weer moeilijk is. Daarom durf ik ook niet te beweren dat ik 'al ergens ben', bij lange na niet. Leren paardrijden duurt een heel leven.
Door met elkaar te praten leer je steeds weer bij, 2 weten meer dan 1 en we zitten hier met 400 gebruikers, dusse.....
Die opmerking over de theoriemachine staat bij LRD rijden.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 22:21

Ik vind het leuk om te denken en te 'praten' over de ideeen achter het paard rijden, en de manier waarop je samen met je paard iets probeert te bereiken. De discussies hier ben ik helaas nog te weinig tegen gekomen op de stallen waar ik gereden heb. En in tegenstellling tot wat je vaak ziet kunnen Lov, Jippie en co. ook beargumenteren waarom ze iets doen. Leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 22:46

Oef ik voelde me even erg gevleid toen ik mezelf in het lijstje van Steef zag staan Schijnheilig

Om dan de eerste vraag te beantwoorden: ik heb wel wat les gegeven aan mensen op B/L-niveau. Ik vond dat verschrikkelijk leuk en zou er graag meer werk van maken (=een diploma voor gaan halen) maar dat komt er steeds nog niet van. Wat Jip omschrijft wat haar man betreft heb ik dus ook een beetje. Ik vond het geweldig om te zien hoe dingen op een gegeven moment vanzelfsprekend worden als je een poosje met een combinatie werkt, en ben heeeel trots op een ex-leerlinge die onder begeleiding van een betere trainer nu naar de Z toewerkt. Ik heb dat overigens ook met andere dingen, op school heb ik bijvoorbeeld veel bijlessen gegeven en dat vond ik op dezelfde manier leuk.

Het leuke aan lesgeven is voor mij hetzelfde als het leuke aan discussieren hier op het forum. Het dwingt je, zoals Jip al zei (jeetje wij hebben echt dezelfde manier van denken in bepaalde dingen!!) om kritisch te blijven. Je zoekt naar oplossingen, maar die kun je pas vinden als je geleerd heb problemen te ontleden. (wat doet je paard en waarom en hoe reageer jij daar weer op?) Ik ben altijd gewend geweest heel veel op gevoel te doen, en als je dan aan een andere ruiter moet uitleggen wat jij bedoelt, dan moet je dat gevoel onder woorden brengen. Dat is voor die ander mooi meegenomen als dat lukt, maar je hebt er zelf ook weer van geleerd. Ik had wel eens dat ik iemand iets stond uit te leggen en dan ineens dacht "waarom heb je dit bij je eigen paard niet geprobeerd?".

Het komt bij mij ook door de trainer bij wie ik nu rijdt. Vroeger reed ik maar wat en dat ging dan wel aardig, maar vaak had ik amper het idee waarom ik iets deed. Door de andere manier van werken van mijn trainer ben ik veel meer over m'n rijden na gaan denken en zie de dingen in een veel groter verband Vroeger reed ik van klasse naar klasse, nu doe ik m'n best om echt met opleiden bezig te zijn, en alles wat er in dat boekje staat kom je dan vanzelf weer tegen. Heel veel rijden en heel veel nadenken over dat rijden. En heeeel vaak op je bek gaan, dat helpt ook. Ik heb zulke stomme dingen gedaan, en vraag me wel eens af waarom niemand me dat ooit verteld heeft. Alles staat en valt met goed onderwijs, ook in de paardensport.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 23:55

Mary Wanless is idd goed, boek nog niet aangeschaft maar Rieja...dan kan ik Centered Riding van Sally Swift ook zeker aan bevelen...en mijn jarenlange favoriet is 'Dressuur met Kyra' zonder voorwoord van Ymke want ik heb dat boek al veeeeeeeeel langer dan die versie en toch steeds overnieuw lezen!! Lachen
Video van Mark Rashid is ook aanrader.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 05:19

Er zijn inderdaad een aantal mensen op bokt die meer kaas hebben gegeten van paardrijden dan de rest (hee, "de rest" vat dit niet op als een belediging hoor!). Ik lees ook altijd graag de berichtjes van de "Lovely, Jippie en Co". Zij weten duidelijk waar ze over praten en kunnen dat ook heel goed uitleggen zodat de leken het ook kunnen volgen. Je hebt instructeurs die fantastisch kunnen paardrijden maar dit totaal niet kunnen overbrengen op anderen, maar je hebt ook mensen die mischien niet een topruiter zijn maar wel heel goed weten hoe een paard moet gaan en dat ook heel goed kunnen overbrengen op leerlingen. Ik had vroeger een hele goede instructeur, die wist altijd precies wat ik voelde op dat paard en hoe ik dat moest oplossen. Maar je hebt ook van die instructeurs die teveel uit het boekje lesgeven en zich niet echt inleven in het individu van ieder paard (jee wat zit ik hier weer te brabbelen, volgen jullie het nog? Haha! ) Voorbeeld: je paard slingert over de A-C en wat je ook doet, je krijgt maar geen mooie rechte lijn. Dan krijg je als aanwijzing "Probeer je paard rechter te houden". Ja hehe, leuk advies maar daar was je zelf natuurlijk ook al lang achter, alleen HOE? Een "echte" instructeur zou dan gaan werken aan de balans en tips geven wat te doen met je benen en zit etc. om wel een mooie rechte lijn te krijgen. Of bijvoorbeeld: je paard komt van het bit. Aanwijzing: "rijdt hem ronder" (ja erg leuk maar je bent een beginner en zou niet weten hoe) of je paard stort in iedere bocht door je binnenbeen heen. Aanwijzing: rijdt de hoeken in en meer buiging. Dat zijn dus echt van die instructeurs die op zich wel weten hoe het plaatje er uit hoort te zien maar dat niet kunnen uitleggen aan de leerling. Deze instructeurs proberen ook voor ieder paard dezelfde methode terwijl ieder paard anders is en de een een beetje meer been nodig heeft en de ander een beetje meer stelling (om maar wat op te noemen).

Maar zoals altijd, ik zit hier maar achter mijn computerschermpje dus ik kan onmogelijk beoordelen hoe iedereen hier rijdt en wie er hier wel goed kan rijden en wie niet. Uit de berichtjes krijg je een beetje een idee, maar het hoeft helemaal niets te zeggen. Zo haal ik uit de berichtjes dat inderdaad Lovely en Jippie er veel vanaf lijken te weten. Maar ook Nimber heeft vaak "zinnige" berichtjes op rijkunstig gebied. En ik geloof verder Desiree ook. En er zullen er vast wel meer zijn.

Maar in ieder geval wel hartsikke toppie dat deze "kenners" hun ervaringen en adviezen met de andere bokkers delen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 08:21

Aiai, ik moest al blozen toen Laura er over begon, maar nu moet ik echt blozen Hyper!.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 12:04

hihi ikke ook thanx pril
Ik vind het een eer om genoemd te worden bij Jip,lov en desiree al kan ik nog een boel van deze dames leren!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 12:08

Jongens, nog ff en ik durf niet meer over straat.
Zo kannie wel weer he??
Strakies krijg ik nog kapsones.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 12:20

Dat zou helemaal niet erg zijn.. als je ons maar blijft helpen. *LOL*

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 12:22

Ik leer erg veel van jullie wijze (en deze keer meen ik het!) praat.
Ik reageer wel niet zoveel, maar vindt het errug interessant.
Groetjes petra

:evaw:

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 12:44

Wat Pril bedoelt komt vaak voor, dat instructeurs alleen raad weten met paarden die volgens de boekjes reageren.

Alleen zijn er helaas heel veel paarden die niet volgens de boekjes zijn ingereden (heb er zelf twee) en ook nog eens nergens van onder de indruk zijn en dan weten deze instructeurs echt geen oplossingen te bedenken.

Valt-ie naar binnen in een wending? Binnenbeen eraan. Ja, logisch, maar als je paard slecht aan het been is gebeurt er niets. Oké, dan even een prikje met je spoor. Doet hem helemaal niets. Dan maar een tik met je zweep. Maakt hem helemaal geen bal uit, klappen heeft hij in zijn leven al zovaak gehad (niet van mij!!!), daar wordt hij niet warm of koud van.
En dan weet zo'n instructeur echt niet meer wat hij nou moet.

Ik weet ondertussen ook wel hoe het volgens de theorie allemaal moet, maar helaas, gaat dat niet altijd voor mijn paarden op en moet ik creatief wezen in het vinden van oplossingen om toch te komen waar ik wezen wil.

Uiteindelijk staat en valt alles met de basis, maar het is wel handig als je een instructeur hebt die met heel veel soorten paarden gewerkt heeft en zich goed in kan leven in bepaalde problemen.

Het is niet zo simpel en al helemaal niet op een verreden paard.... Frusty

Groetjes Mieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 13:34

Om even buiten het 'boekje' te gaan: heb je voldoende gewicht op de buitenkant, de buitenbeugel. Heb je stelling naar binnen? Want anders doet je binnenbeen niets.
Rijd de hoek zo ver mogelijk in en blijf daarbij recht vooruit kijken totdat je de wending (hoek = wending) wilt rijden.
Oefen dit door de korte zijdes voor het eind van de lange zijde te rijden. Wendingen dus bij H,K,F of M ipv de hoefslag. Hiermee oefen je jezelf de hoeken te rijden. Bovendien verras je het paard en zal zijn aandacht voor het door de hoek hangen wat vervagen.
Het is maar een voorbeeld.
Het staat niet in een boekje, maar is er wel een afgeleide van. Paardrijden doe je met je hersens.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 13:45

Is een goede tip Lovely, ik oefen het ook veel op deze manier.

Het was van mij ook maar een voorbeeld van hoe star sommige instructeurs omgaan met problemen, waar Pril het ook al over had. Die weten dan de theorie, maar kunnen er verder niets mee.

Na bijna een jaar reageert Toon al stukken beter op mijn hulpen, maar valt gewoon nog af en toe door mijn binnenbeen heen, vooral op de linkerhand. Hij pakt het bit niet vast aan 1 kant, deed hij in het begin wel, dus dat is in ieder geval wel opgelost. En stelling vragen doe ik inderdaad.

Maar, ik mag best tevreden zijn over Toontje, zeker gezien zijn verleden, hij doet braaf zijn best.

En paardrijden doe je met je hersens, daar heb je gelijk in, maar ook op en met je gevoel!

Alles staat en valt met de basis, die kan niet belangrijk genoeg zijn.

Groetjes Mieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 13:49

Wat ook een goede is is om heel iets terug te rijden in het tempo voor je de hoek omgaat. Op de lange zijde rijd je dan weer aan. Het vereist best wat buiging en balans om correct door de hoek te rijden, daar moet je je ook niet in vergissen. Voor de meeste paarden is het in een net iets lager tempo iets gemakkelijker.

Over dat "buiten het boekje": ik ben het daar niet helemaal mee eens. Basis is basis en blijft dat ook. Welke weg je ook volgt, het principe is gelijk. Met "truukjes" los je geen problemen op, je verdoezelt ze alleen maar. Op de duur kom je jezelf ontzettend tegen.
Ik denk dat jij het register standaard-oplossingen van de meeste instructeurs bedoelt, daar sluit ik me bij aan. Ik heb nooit begrepen waarom je 5 mensen op hetzelfde moment dezelfde oefening kunt laten doen. Iedere combinatie heeft andere aandachtspunten en werkt dan ook aan andere dingen. Het is wel een stuk moeilijker lesgeven, maar geeft wel eer kwaliteit aan je lessen lijkt me. Wij hadden iemand die dat kon op de rijvereniging, en dan kwam er wel eens gezeur "hij heeft bijna niks tegen me gezegd". Dat het draait om wàt er gezegd wordt wordt dan maar graag vergeten Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 13:50

Klopt, hersens en gevoel. Soms moet je het even tactisch aanpassen en je hersens gebruiken om gewoontes uit de weg te gaan.
Die van mij valt ook wel eens door mijn been. Als ie dat doet dan volgen er een paar oefeningetjes om hem weer aan het been te brengen. Vooral veel wijken, ook op de volte. Tussendoor check ik mijn eigen zit en probeer ik mijn binnenbeen weer los te krijgen.
Als ie dan toch nog door dat been blijft vallen, krijgt ie een schopje. Hij is wel eens wat boevig, vandaar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, judithje, pillow, Purkii, XladyX en 41 bezoekers