wit paard op wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

wit paard op wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 08:41

ik ga mijn wedstrijd doen ope een witte pony
hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn paard net iets witter is want nu heeft hij altijd gele vlekken
en je mag alleen de benen van het paard wassen

please geef eenreactie als je weet hoe ik hem it krijg zonder helemaal te wassen


Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:00

1 manier kan zijn: toch wel helemaal wassen. Wel lekker warm water gebruiken en meteen goed afdrogen en/of goede zweetdeken erop.

andere manieren: daar moet je de schimmel eigenaren voor hebben Haha!
Laatst bijgewerkt door Noukie op 28-05-02 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:01

hmmm... als je de staart wast net eventjes uitschieten Haha!

babydoekjes wil ook wel helpen en houtkools erop smeren en daarna eraf borstelen schijnt ook te helpen..

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:10

Helemaal wassen mag wel. En dat moet je dan doen met zilvershampoo van het kruidvat!
Dat is zon supermiddel! Het is eigenlijk voor grijze mannetjes en vrouwtjes maar het werkt extra op een schimmel!
Ik was obsess zn voeten er altijd mee en dan zijn ze echt superwit. Ik was trouwens zn hele lijf er altijd mee gaat ie van glimmen ( hij is geen schimmel maar dat maakt niet uit)

ow jah thanx voor doree die me ooit een flesje zilvershampoo gegeven heeft!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:20

Ik ben dus een schimmeleigenaar Haha!

Ik was voeten en staart altijd met - ja idd - zilvershampoo Knipoog Werkt super. Zijn hoofd wil ook nog wel eens vies zijn: schimmelreiniger van Equistar. Even op een washandje sprayen en koppie insmeren. Laten drogen en uitborstelen. Dat geldt trouwens ook voor de eventuele vlekken op zijn lijf. Ik heb mijn paard nog nooit helemaal hoeven wassen; hij is meestal redelijk schoon.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 13:07

ze mag dus niet wassen van de manege denk ik?? Verward Tong uitsteken

je hebt een soort gel-spray die je op t paard moet spuiten, op de vlekken dus.. en dan 20 sec. ofzo in moet laten trekken en dan uitborstelen. dan issie weer spierwit. Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 13:48

Ik heb een wit krijtblok. Over de gele vlekker wrijven en je hebt weer een wit paard.

Die krijtblokken kun je kopen bij Harols zoet in Wezep.(bij zwolle) Ik heb de mijne gekocht op een welsh keuring. Als ik er nog eens naar toe ga dan sla ik er wel een paar in en kun je ze bij mij kopen. Ze zijn maar 7 gulden.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 15:25

Je hebt ook speciale shampooborstels waar je shampoo en water in kunt doen en daarmee over de vieze vlekken kan poetsen. Hoef je hem toch niet helemaal te wassen, maar je vieze vlekken zijn wel weg.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 16:32

Manon? Hoe spoel je dat dan uit vraag ik me dan af. Haha! als de vlek bovenop de kont zit word toch echt de hele kont nat bij het uitspoelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 17:02

De staart was ik altijd met bio-tex, 10 min in laten trekken.
En daarna met zilvershampoo, ook 10 min. in laten trekken en beide uiteraard goed uit spoelen.

in de winter was ik Kawa dus ook niet helemaal en dan ga ik flink in de weer met borstelen. Je krijgt er met een harde borstel best veel uit.

De baby doekjes vind ik helemaal neit werken, je smeert de vlek naar mijn idee alleen wat uit.
En tegen die equistar voor schimmels kon kawa niet tegen, gelukkig maar op een klein plekje uitgeprobeerd, en daar leek het net of hij door een zwerm bijen was aangevallen Huilen

Maar het blijft moeilijk, als je geen binnen spuitplaats hebt met warm water. Dus als het koud weer is, is mijn schimmel niet vies, maar ook niet brandschoon Haha!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 21:31

nou ik heb de wedstrijd gehad en hij was wit!!!!!!
's ochtends toen ik aan kwam was hij geel
toen ff snel in de souitplaats gezet en staart en benen gewassen had toen geen zin meer
was namelijk helemaal nat de kraan lekte
du sik was aan de slag met mijn schuurblok en je raad het na ongeveer 3 uur was hij wit


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 10:47

er bestaat speciale zilvershampoo voor paarden en ik neem aan dat die wel net iets beter is voor de vacht en het vetlaagje dan mensenzilvershampoo
voor de staart kan je in het spoelwater een klein beetje bleekwater doen
en verder natuurlijk de spuitbussen (is trouwens gewoon een soort verdunde zilvershampoo) en het krijt

en nog iets: volgende keer dat je een paard koopt, geen schimmel meer

(zeg ik ook altijd maar ik zou de mijne eigenlijk toch voor geen goud van de wereld willen missen, ook al is ze in theorie wit; nou, in de praktijk ook hoor, als ze net gewassen is tenminste...Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, Noukie en 60 bezoekers