Clinic van Chris Knol afgelopen weekend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dundee
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Leiden

Clinic van Chris Knol afgelopen weekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-02 20:46

Afgelopen weekend was er een clinicweekend van Chris in Lisse. Hierbij wil ik alle deelnemers, Chris en Dick de Vroomen bedanken. De deelnemers die ik heb gesproken en uiteraard ikzelf waren zeer tevreden over de clinics en de accomodatie. Het was alleen wel erg heet.... Cool Ik zal proberen om aan het eind van de week wat foto's te laten zien. In het naseizoen komt er nog een clinicweekend met waarschijnlijk Western Horsemanship, en/of Reining. Misschien ook nog wel Trail want helaas waren daar wat uitvallers die het toch wel heel graag wilde maar wegens omstandigheden (kreupele paarden/ ziekte en vakantie) niet mee konden doen. Party!! Party!! Party!!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

clinic C. Knol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 18:09

Hoi,

Kun je misschien iets meer vertellen, over hoe het was enzo????

Wij willen misschien Chris Knol naar ons toe laten komen, indien mogelijk, voor een clinic !

Graag hoor ik iets van je...

vr. groetjes Jolanda

Dundee
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 00:07

Ja hoor! Zaterdagochtend zijn we begonnen met theorie: basis (houding, gangen, hulpen enz.) wedstrijdaspecten (beoordeling, hoe bereid je jezelf en je paard voor op een wedstrijd, wat mag en wat moet enz.). Daarna hebben we een stuk praktijk gedaan en de theorie in praktijk gebracht. Om een uur of 1 hadden we een pauze en om 2 uur zijn we er weer eens op gaan zitten en nog een gedeelte praktijk gedaan. Hierna hebben we nog wat nagepraat en was er de gelegenheid om nog wat individuele vragen te stellen. Zondag was ongeveer net zo alleen dan gericht op de trail. Party!!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 15:56

hoi,

Dat klinkt goed !!! Cool
Ik was van plan om hem te bellen... maar nu ik dit zo lees, ga ik het zéker doen !! Haha!

Bedankt,

groetjes Jolanda

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 22:57

eej!
ik was degene die niet kon ivm vekantie Boos!(
hoop volgende keer erbij te zijn!

greets!

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Re: Clinic van Chris Knol afgelopen weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 10:22

Dundee schreef:
Afgelopen weekend was er een clinicweekend van Chris in Lisse. Hierbij wil ik alle deelnemers, Chris en Dick de Vroomen bedanken. De deelnemers die ik heb gesproken en uiteraard ikzelf waren zeer tevreden over de clinics en de accomodatie. Het was alleen wel erg heet.... Cool Ik zal proberen om aan het eind van de week wat foto's te laten zien. In het naseizoen komt er nog een clinicweekend met waarschijnlijk Western Horsemanship, en/of Reining. Misschien ook nog wel Trail want helaas waren daar wat uitvallers die het toch wel heel graag wilde maar wegens omstandigheden (kreupele paarden/ ziekte en vakantie) niet mee konden doen. Party!! Party!! Party!!


Hoi,

ik wilde graag weten wat er behandeld is tijdens de praktijk, waar legt hij de nadruk op?

Groetjes, Ran

Dundee
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-02 00:30

Hallo Ran,
Dat verschilde per ruiter en per paard. Iedereen werd op zijn eigen niveau en met zijn eigen "problemen" geholpen. Natuurlijk waren er ook dingen die voor iedereen hetzelfde waren. Bijvoorbeeld met de basis en pleasure clinic zijn we (na de theorie) eerst aan onze houding gaan werken. Daarna aan hoe we de snelheid controleren en hoe je dat je paard leert. Toen volgens mij de overgangen en verzamelen. Ik vind het moeilijk om te zeggen waar Chris nou speciaal op let. Ik vind zelf dat hij een hele preciese ruiter is en hij brengt met zijn lessen (bij mij dan) altijd netheid over. Zorgen dat je paard (en niet te vergeten jijzelf) in de goede houding is en daarna weer een stapje verder. En dit alles met respect voor het paard zijn kunnen en niveau. Met de trailclinic hebben we eerst de trailachterwaarts geoefend wat anders is als bv. een reiningachterwaarts. Daarna de voor en achterhand controle. Toen hebben we balkjes gedaan (normaal en zigzag). Daarna zijn per trailonderdeel elke keer een of twee ruiters een onderdeel gaan doen met hulp en uitleg van Chris terwijl de rest kon kijken. Na dit alles was iedereen wel uitgeput en hebben we nog wat nagepraat. Maar als je het een keer in het echt mee wilt maken moet je gewoon meedoen!
Groetjes Dundee Party!! Party!! Party!!