Wees 'ns eerlijk....denken jullie ook wel 'ns.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Wees 'ns eerlijk....denken jullie ook wel 'ns.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 15:55

.............wat je allemaal zou kunnen doen en kopen als je geen eigen paard had???
Ik heb m'n eerste paard 1,5 jaar gehad en die raakte ik helaas kwijt.
Nu heb ik zondag Mirage alweer een jaar, maar zo heel af en toe denk ik wel 'ns: "wat zou ik toch veel kunnen doen en kopen als ik geen paard zou hebben" ......
Of: " ik stop met die hele paarden-oliebol en ga wormen kweken"
Of: " ik verkoop mirage en word bijrijdster van een ander paard, terwijl ik dat vaak zat ben geweest en toen juist weer de wens voor een eigen paard zo sterk werd, omdat je niet zelf kon beslissen hoe of wat met dat verzorgpaard, toen was ik juist heel erg onrustig.

Het komt gewoon wel 'ns op bij me. Kleding kopen wanneer ik dat wil (kan ik nu gewoon ECHT NOOIT) Vakanties, leuke dingen doen, ik ben gewoon altijd afhankelijk van m'n vriend.

En dan voel ik me toch gelijk schuldig over dit soort gevoelens, want ja, ik heb er toch zelf voor gekozen...........

Wie heeft dit ook wel 'ns???


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:59

Oh ja hoor..........absoluut komt dat wel eens in mijn hoofd op. Ik ben nu bijrijder, maar hoop op den duur echt wel weer een paard te kopen.

Het feit is en blijft dat al die dingen die je kan doen met dat geld niet opwegen tegen het plezier en ontspanning wat ik krijg als ik paardrij. KLinkt misschien heel raar, maar paardrijden werkt bij mij als soort van therapie. Verward

Ik vergeet alles als ik aan het rijden ben en daar kan zelfs de mooiste blouse of paar schoenen niet tegen op.

Maar ik snap goed wat je bedoelt. Zeker als ik weer een stuk maand overhoud aan het einde van mijn geld dan baal ik wel (en dat gebeud toch regelmatig.............wat doe ik toch fout Schijnheilig )

Op zoek naar de zon!!!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 16:01

Ik heb het er zeker allemaal voor over, en zou Tos geen moment willen missen.
Maar ik droom nog steeds dat ik de jackpot ergens win... Dromen

En ach, ik studeer (nouja, scholiertje) en hoop gewoon op een goede dikbetaalde baan...
en nu sponseren me ouders gelukkig veel.
Opgeven zou ik zeker nooit doen, maar af en toe als hij vervelend is, denk ik wel eens, Ik ga dat zadel inruilen... en het geld verbrassen!
haha Maar das dan maar een seconde! Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 16:12

Ik denk eigenlijk vaker dat ik zo ontzettend vel geluk heb dat ik mijn pony heb en dat ik ooit zonder heb gekund.

groetjes anique

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wees 'ns eerlijk....denken jullie ook wel 'ns.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 16:19

MirageGidran schreef:
.............wat je allemaal zou kunnen doen en kopen als je geen eigen paard had?????


Nee, totaal niet! Daar denk ik dus nooit aan! Ik heb Nappie vandaag precies 2 jaar (ook z'n verjaardag vandaag Haha! ) en ik wil hem voor geen goud meer missen Lovers

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 16:53

Nee, ik ook niet! Als klein meisje droomde ik altijd al van een eigen paard, dus nu ik er eindelijk een heb stop ik zonder ook maar een tweede keer na te denken alles (vooral ook geld, ja Haha! ) in mijn paard. Ze is het dubbel en dwars waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:06

Eigenlijk denk ik daar nooit serieus over na. Ik weet heus wel dat ik vrachten met geld in mijn paard 'investeer' Schijnheilig maar goed dat is mijn hobby en daar werk ik hard voor. Ik vind het het nog steeds waard om zoveel uit te geven aan mijn paard want anders zou ik het wel wat rustiger aan doen met de uitgaven Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:12

Nope, denk ik nooit aan, ik heb er ooit voor gekozen en dan zal ik die consequenties voor lief moeten nemen. Ik doe het graag hoor.
En ze horen nou eenmaal bij me, zonder mijn paarden ben ik Chantal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:29

Als ik geen paard had, reed ik zeker weten een grotere auto, die ik dan dus niet meer nodig zou hebben Haha!.
Nee hoor, het is mij iedere cent en iedere minuut dubbel en dwars waard en ik zou mijn paard voor geen goud willen missen.
Geld gaat voor voor mijn paard ook makkelijker de deur uit gevoelsmatig dan wanneer het gaat om rekening voor onzinnige dingen als auto's en telefoons enzo Haha! Haha!.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:31

Ik heb dat soort gedachten nooit...gelukkig niet!! Ik droom er ook weleens van om de jackpot te winnen, maar vooral omdat ik dan meer paarden kan kopen en een mooie vrachtwagen }> ....dan denk ik echt niet aan nieuwe kleding ofzo, dat boeit me helemaal niet.
Bovendien is mijn paardrijuitrusting vaak een stuk duurder dan mijn gewone kloffie...
Vriendinnen snappen af en toe niet dat ik niet eens een paar maanden naar Australie ofzo wil....nou ik wil het wel, maar kan het door de paarden niet betalen! Vind ik helemaal niet erg! (bovendien zou ik mijn paarden niet een paar maanden stil willen zetten, net nu het zo lekker gaat Haha! Haha! )

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 18:26

mijn paard verkopen daar denk ik nooit aan, maar wel eens denk ik wat ik zou kunnen, maar het duurt niet lang en dan denk ik wat ik wel niet zou missen. Ik zie veel mensen om me heen die werken of naar school gaan en verder niets doen of 1 a 2x in de week sporten.
Ik zou me dood vervelen en denk dus ook vaak wat hebben zij nou voor leven?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 18:32

phoenix4ever schreef:
mijn paard verkopen daar denk ik nooit aan, maar wel eens denk ik wat ik zou kunnen,


Dat is eigenlijk ook wat ik bedoel hoor!
Ik heb nog nooit serieus erover nagedacht om d'r te verkopen, maar het schiet gewoon zo af en toe door m'n hoofd, helemaal als ik me rot voel omdat m'n vriend gewoon van alles 8/10e deel betaalt......

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 18:51

Gelukkig heb ik op het moment centjes zat , maar dat duurt niet lang meer en dan zal ik ook meer moeten gaan kiezen ....

Ik heb een vrij goedkope stalling dus eigenlijk praat ik mijn uitgaven voor Rena goed met , oooh dit kost bv. 100 euro , nou dan heb ik deze maand nog minder geld aan m'n peerd uitgegeven dan de mensen die hun paard hiernaast op de manege hebben ... Haha! !
En ik heb nu een mooie ...deken ofzo !

Ik heb een jaar of 5 niet gereden en verlangde naar een eigen paardje om vanalles mee te kunnen doen dus heb ik Reen gekocht.
Ik weet wat het is om geen paardje te hebben en ik heb er bewust voor gekozen.
Dit is mijn hobby en dit paardje verdient een goed thuis met fijne spullen waardoor ze steeds lekkerder in haar vel gaat zitten.
Ik ben al haar zeker haar vijfde eigenaar (voor een beestje van 7!)
en zou het heel erg vinden om haar weer nar iemand anders te moeten sturen.

Ze is nu al zo onzeker en lijkt bang zich echt te hechten , waarschijnlijk denkt ze dat ze over een tijdje toch weer weggaat .... Verdrietig
Arm ding !

Nee ik stop het geld graag in m'n knollemeid hoor ! Lovers
Heb er zelf ook plezier van Party!!

En ach ik heb een hele kast vol met mooie leuke kleren ,
maar draag ik ze ooit ?

Nee dus... Bloos

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 19:14

NOPE denk daar nooit aan, voel me juist rijk met mijn eigen stalletje en paardjes. Dat weegt meer op tegen nieuwe kleren en vakantie. Daarnaast koop ik voor mijn paard liever een extra mooi dek dan voor mij zelf een jas oid. maar het scheelt, ik verdien gewoon heel erg leuk en kan het dan ook lekker uitgeven, maar mijn paardjes eerst, dan ergens een heeeel eind verderop ikke..

Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 19:51

'k Heb nooit spijt van het geld dat ik in m'n paardje steek.
Maar natuurlijk denk je weleens iets in de geest van "nu geef ik hier zoveel voor uit, daar had ik ook ...... mee kunnen doen".
Niets geen spijtgevoel of twijfel, zelfs geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om dit geld niet uit te geven, maar meer gewoon als gedachte.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 20:04

hmm ik denk daar wel ns aan
nu moet je wel weten dat ik de reuze uitzondering ben die nooit heeft lopen zeuren voor een eigen pony
ik kon namelijk rijden bij een tante en vond dat ik er niet genoeg tijd zou kunnen aan besteden als ik een eigen paard zou hebben
maar ja dan hebben ze me zowat voor het blok gezet en nee hoor, niet denken dat ik me dat beklaag, ik wil mijn jessie nooit of te nooit kwijt, ze is mijn beste vriendin Lachen Lachen en ik zou echt niet meer zonder haar kunnen/willen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

maar buiten voer,stro en hooi betaal ik wel alles zelf en dat is een zware last voor een scholier/student
ik geef gewoon niet zoveel geld uit aan kleren (heb ik ook niet echt behoefte aan), koop zelden cd's, ga niet zoveel uit en als ik uitga, kom ik soms met minder dan €10 toe voor een hele avond/nacht

ik ben wel iemand die absoluut niet graag profiteert van anderen en vind het dus helemaal niet aangenaam als mensen me willen trakteren of iets voor me willen betalen
ik dop graag mijn eigen boontjes en als ik dan ns iets moet laten omdat ik er simpelweg het geld niet voor heb, dan moet dat maar en bijt ik wel op mn tandjes

het geld gaat in de eerste plaats naar mijn lieve vierbenige schat en de rest komt pas op de tweede plaats

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 20:31

Ik ben eerlijk,en nee...dat denk ik nooit.Een paard voor mij heeft mij goedgedaan,ik heb een missie,een doel...En een hele leuke,lieve hartsvriendin erbij.Ik denk dat als ik niet met paarden om was gegaan dat ik nu een rokende hangjongere was geweest (denk ik niet,weet ik wel zeker!) of een internetjunk...Nee ik denk dat nou nooit Ik heb leuke kleding,deel het met mijn moeder.En ik zou GEEN paard nemen,als ik er alle dubbeltjes voor om moest draaien.Nee dat zou ik nooit doen (najah,me moeder tenminste niet Knipoog ) Al mijn verjaardagsgeld is aan mijn paard opgegaan,en ik krijg van mijn moeder leuke kleding.Dus nee,nogmaals,zoiets is nog nooit bij me opgekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 20:45



Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 21:05

Daar heb ik nog nooit over na gedacht.. Ook niet iets in die richting. Wel dat ik gewoon geluk heb met mn pony's, er zijn zoveel meisjes van mijn leeftijd die 1 x in de week knolhobbelen op de manege, die graag een eigen pony willen.. En dan heb ik er zelfs 2.. Ik heb super geluk!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 21:50

Misschien als er iets zou gebeuren met mijn pony dat ik eerst een poosje bij zou willen rijden. Een bijdrage is dan geen probleem, want nu ben ik zoveel geld kwijt...
Maar ik zou mijn pony er niet voor weg doen. Gelukkig heb ik een leuke baan die genoeg verdient, en houd ik genoeg over voor kleding en andere zaken.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 21:52

Dat was een leuk topic Zep, nooit gezien geloof ik.
Nu moeten jullie me niet verkeerd begrijpen hoor; ik zit er ECHT NIET over te denken, omdat ik gewoon niet meer zonder m'n doosje wil.......
ook al was ze vandaag VRESELIJK en hebben we een klein ongelukje gehad waarbij ik op de weg terechtkwam (auw blauw been)
Op dat moment dacht ik :GRRRR Boos!
maar nu als ik dan eraan denk dat ze weg zou zijn.................NEEEEEEE
Tis toch mijn liefde hoor Lovers

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 22:45

Grappig, ik dacht ook meteen aan dat topic Zep *LOL*

En mijn mening is nog steeds hetzelfde. Al gaat het nu allemaal zo waardeloos dat dammen me ook wel een heel aantrekkelijke hobby lijkt Tong uitsteken }>

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 22:59

Gomir: ik ook Haha!

Maar eh...neej zo denk ik niet. Bij mij wordt bijna alles door mijn ouders betaald, en ik ben afgelopen nacht nog uitgeweest. Kleding koop ik sowiezo bijna nooit, dus dat maakt me ook niet uit.
Ben gewoon superblij met mijn paardje, en daar kan geen broek tegenop Lovers

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:05

nee nooit eigenlijk
ik denk altijd als ik meer geld zou hebben wat ik voor magned nog meer zou kunnen kopen Haha!
ik heb wat ik wil.

Magned Lovers

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:16

Ja , en daar ben ik op dit moment heel serieus in.
Het zal gerust niet morgen worden, maar ik sluit niet uit dat ik er misschien binnekort wel helemaal mee ophoud.
Ik denk niet dat ik Felix zal verkopen, maar hij zal dan lekker dichtbij huis op de wei gaan en dan zal ik een paar maanden op reis willen(australie begint steeds meer te kriebelen).


zie ook topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=61175

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Iris94 en 37 bezoekers