schrijven bij dressuur..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

schrijven bij dressuur..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 08:53

ik moet dit weekend schrijven bij dressuur..voor de eerste keer!!!
imadn tips.. ervaring..wat niet en wil te doen..
ik hoor het wel....
Doeg
(sorry als dit topic al bestaat maar ik kon hem net niet vinden bij de zoek functie Haha! )

Groetjes Nicole


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:00

Ach gewoon zeggen dat je voor het eerst schrijft dan houden ze er rekening mee.

Als je vragen hebt kan je die op zich best stellen maar dat ligt ook maar net aan de jury die je hebt altijd even aftasten.

Verder gewoon genieten ?

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 09:02

dan hoop ik dat mijn handshrift ook een beetje te lezen is Schijnheilig

Groetjes Nicole

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:03

Haha, ik schrijf dit weekend ook Haha!
Voor de 2de keer.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:08

Is niet zo moeilijk, gewoon proberen dan komt ales goed. Ik schreef mijn tweede keer al bij de AMEV Hippo Cup, en dat ging goed.
Meestal leer je wel veel, als je een jury hebt die veel uitlegt. En gewoon vragen.

Suc6!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:29

Ik laat het tellen altijd door de jury doen ook bij het springen. Het is hun verantwoordelijkheid niet de mijne. Ik neem daarin geen risico als het misgaat krijg ik de hele zooi over me heen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:37

Prisca schreef:
Ik laat het tellen altijd door de jury doen ook bij het springen. Het is hun verantwoordelijkheid niet de mijne. Ik neem daarin geen risico als het misgaat krijg ik de hele zooi over me heen.


Het secretariaat kijkt het nog na hoor, dus jouw probleem is het nooit in ieder geval. Bovendien is het een hele kleine moeite Verward

tip voor Nicolietje: ga uit van allemaal 6en = 156 punten. Je telt dus steeds de verschillen totaan de 6, dus 7 is +1, 8 is +2, een 4 is -2, etc.
Die verschillen tel je allemaal op, en het totaal tel je op bij 156. Of trek je er vanaf, afhankelijk of je positief of negatief uitkomt.

(of ga uit van 180 punten natuurlijk, als je Z schrijft)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-02 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:43

Klopt maar bij het springen bv wordt het niet gecontroleerd kan ook eigenlijk niet hihi. Ik heb me daar aangeleerd alleen te schrijven wat hun zeggen ook al zie ik die balk vallen eerst wachten op hun.

Tuurlijk is het tellen niet moeilijk maar het is hun taak niet de mijne. Gelukkig wilde de meeste jury´s die ik had het ook zelf doen Haha! ook als controle wat er allemaal stond.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:46

Zep schreef:
tip voor Nicolietje: ga uit van allemaal 6en = 156 punten. Je telt dus steeds de verschillen totaan de 6, dus 7 is +1, 8 is +2, een 4 is -2, etc.
Die verschillen tel je allemaal op, en het totaal tel je op bij 156. Of trek je er vanaf, afhankelijk of je positief of negatief uitkomt.

(of ga uit van 180 punten natuurlijk, als je Z schrijft)


Die truc heb ik ook geleerd. 't Is echt al heel lang geleden dat ik voor het laatst heb geschreven, was in m'n eigen ponytijd, toen je voor alle proeven nog 200 punten kon halen en 120 punten dus een winstpunt betekende.

Het secretariaat telt alles na, de eindverantwoordelijkheid ligt dus idd bij hen, maar ze verwachten wel dat jij als schrijver in ieder geval je best hebt gedaan om de boel op te tellen. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Marije_jiplover

Berichten: 25294
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:51

Ik tel altijd met de 5 als nulpunt. Dat vind ik makkelijker optellen (wat je overhoudt moet je optellen bij 130 (of ervan aftrekken, als er echt slecht gereden wordt Haha! )).

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:35

gewoon gaan zitten, toen ik voor de eerste keer moest schrijven dacht ik echt ow oliebol, wanneer ze zeggen grote volte te klein, hoe ik grote volte dan moest schrijven, zo grootte volte of groote volte of grote volte Schijnheilig Frusty Maar dat viel alles mee Lachen

Ik vind het schrijven echt geweldig en je leert er ontzettend veel van.
Gewoon gaan zitten, en op schrijven wat de juri zegt. Is makkelijker dan het er uit ziet, want jij hoeft alleen op dat papiertje te letten Lachen
En maak er een gezellige tijd van, want dat is het zeker *LOL*
ligt natuurlijk wel veel aan de juri, dus zeggen, ik heb dit nooit eerder gedaan, dan gaat het allemaal wat makkelijker.

Groetjes Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:19

Karin, misschien heb je zin om bij mij te schrijven in Almelo? Dan kun je weer jaaaren vooruit Haha!.

Ik ga ook altijd uit van een wp met tellen en dan plussen en minnen. De een telt eerst alle plussen en trekt de minnen er vanaf, anderen doen het direkt per onderdeel.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:27

Fitzroy schreef:
Karin, misschien heb je zin om bij mij te schrijven in Almelo? Dan kun je weer jaaaren vooruit Haha!.


Weet je, ik vind dat niet eens zo'n gek idee. Ik zag op de begeleidende brief bij de dressuurtijden al dat ze nog schrijvers zochten. Zal ff kijken op welke tijden mijn 'groomslachtoffers' rijden en wat jouw jureertijden precies zijn, ik laat je snel weten of het gaat lukken! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:28

Zep schreef:
tip voor Nicolietje: ga uit van allemaal 6en = 156 punten. Je telt dus steeds de verschillen totaan de 6, dus 7 is +1, 8 is +2, een 4 is -2, etc.
Die verschillen tel je allemaal op, en het totaal tel je op bij 156. Of trek je er vanaf, afhankelijk of je positief of negatief uitkomt.

(of ga uit van 180 punten natuurlijk, als je Z schrijft)


Dat klopt helemaal Lachen . Veel succes ermee!
Ik vind schrijven bij het springen overigens leuker

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:09

Ik vind schrijven bij de dressuur leuker daar zie je net iets meer dan bij het springen ... je kan er ook veel van leren (bijvoorbeeld hoe het niet moet) en het is eigenlijk gewoon echt leuk behalve dat rekenen...

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 14:55

heej!!
allemaal bedankt oor de leuek reacties en tips Haha! !!
ik zal er zeker wel wat een hebben!!! (vooral aan die 5= 1 punt eraf enzo..)
jullie horen het wel!!
als jullei nog meer tips hebben laten jullie het horen , toch??
doeg groetjes Nicole

Groetjes Nicole

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 20:17

Nog een tip, leidt de jury niet af! Haha!
Moest dit weekend voor het eerst schrijven en de jury vroeg me wat ik een lastig onderdeel vond om zelf te rijden. In mijn geval is dit het wijken voor het linkerbeen. Ging ze me bij elke proef laten zien hoe het wel/niet moest. Hartstikke lief natuurlijk maar daardoor had ze totaal gemist dat iemand een heel onderdeel vergat...Ik zat inmiddels met het zweet in mijn handen omdat ik al bang was dat er iets dergelijks ging gebeuren Bloos
Maar ik vond het verder een hele leuke ervaring, helemaal omdat zij zelf tellen wilde aangezien ze het weekend erna bijscholing zou hebben en dan ook zelf tellen moest (en dat vond ze lastig).

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 22:47

nog 1 hele elangrijke tip:

Af en toe vragen bij welk nummer de jury is. Stel dat de jury, of jezelf, per ongeluk 1 onderdeel overslaat. Dan kan het gebeuren dat alles opgeschoven moet worden, met alle irritaties van dien.

Ik vroeg het eerst nooit, en toen was er eens een jury die heel erg achter was, en de nummer 3 vergat. Ik schreef door, en toen waren we bij 25, en toen klopte er iets niet. Dus sindsdien vraag ik om de 5 punten bij welk punt zij zijn, ter vergelijking Verward

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 23:40

ik vind schrijven altijd heel leuk om te doen en de meeste jury's zijn ook wel blij met me *LOL* Ik vind het ook altijd wel leuk om mee te kijken en als ik merk dat ze een nummer over slaan dan zeg ik het altijd meteen, het is eigenlijk nog nooit verkeerd gegaan Haha!
En dat tellen stelt niet zoveel voor, gewoon even op blijven letten en oefenen *LOL* De rekenkamer is met indoor nooit zo blij als ik schrijf, dan vervelen ze zich zo Party!!


Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 21:26

Het is een kwestie van aftrekken en optellen,zo is mij geleerd.
Ging ik de eerste keer uit van de positieve punten zegt de jury ,nee eerst aftrekken en dan de cijfers boven de 6 erbij optellen ! Klaar is kees.
En idd het werkte heel snel.
Succes.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 21:44

Je kunt ook vaak woorden afkorten. scheelt schrijven.
bv:

voorwaarts- neerwaarts = vw-nw
halthouden = HH
Achterwaarts = AW
vierkant = 4-kant
Vrije Stap = VS
Middendraf = MD
Uitgestrekt stap= US
etc.

ook als je al hetzelfde commentaar opgeschreven hebt bij een eerdere onderdeel zet je gewoon zie... (onderdeel Blauw oog

Success!
ik doe het al zo'n 6 jaar geloof ik (of langer) en vind het elke keer weer leuk!

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-02 19:53

nou ik heb ut gehad..ging heel goed..morgen wéér.heb er zin in!!! Haha!

Groetjes Nicole

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 21:21

goh toevallig, ik ga zondag schrijven op een onderlinge wedstrijd van mijn club. dit is de eerste keer sinds dat ik lid ben dat ik niet mee doe, Stacy is drachtig.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Doedatje, Kirsha, Rubi_ en 45 bezoekers