lelijke paarden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

lelijke paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 15:08

Ik hoorde gister zoiets belachelijks. Mijn verzorgpaard staat te koop en er waren kijkers geweest. Nou wilde dat meisje Jason niet kopen omdat ze hem niet mooi vond! Dat slaat toch nergens op (kben niet gekwetst dat ze dat zei hoor, want ik weet wel dat hij nooit de schoonheidsprijs kan winnen), hij kan juist heel leuk lopen (vorige eigenaresse reed Z-dressuur op wedstrijden met m).
Ik vind t echt raar dat mensen daarop hun oordeel geven (en ze had m ook niet eens gereden of zo). Hebben jullie ook soortgelijke ervaringen met "lelijke" paarden???????????

Ps. Hij is wel hartstikke lief en eerlijk en dat kan ik niet van haar oude verzorgpaard zeggen.

De geest is geen vat die gevuld moet worden, maar een vuur dat je moet ontsteken.
-Plutarchus-



XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:11

Ik heb het geluk dat ik een supermooi paard heb *trots*, maar ik ken ook een aantal lelijke paarden. Ik knap daar zelf niet op af...ik hoef er tenslotte niet mee te trouwen ofzo. Zolang het beestje een superkarakter heeft (wat de mijne dus OOK heeft *again trots*), en goed kan lopen (ik kan het niet genoeg blijven zeggen *trots*), heb ik een superpaard. Lelijk, mooi, of de guldenmiddenweg...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:12

Ik heb ook wel eens een lelijk paard gezien ja Schijnheilig
En een heleboel andere bokkers ook. Een bokker heeft er zelfs op gereden Haha! Haha! Haha!
Ach ja, het gaat uiteindelijk om het innerlijk maar als ik een paard zou kopen dan wil ik er ook een die me qua uiterlijk aanspreekt.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:26

Toen ik Nappie voor het eerst zag vond ik hem niet alleen lelijk, nee ik vond hem echt spuuglelijk Haha! Hij zag er niet uit, heel groot hoofd zoniet nog grotere oren, klein ielig halsje en een verschrikkelijke ronde buik op veels te dunne pootjes. Hij was overigens daar al 3 jaar oud maar het leek wel een veulen. Kortom hij was echt niet moeders mooiste ( is ie nog steeds niet trouwens) maar wel verschrikkelijk lief en hij kan leuk lopen en hij zit hemels, nou wat wil ik nog meer Verward Lovers Geef mij maar een minder mooi of zelfs lelijk paard waar ik mee kan lezen en schrijven dan een beauty waar ik ogen en oren van achter en van voren bij moet hebben en misschien niet eens lekker rijdt!

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:54

ik heb het liefst een minder mooi paard die goed kan lopen,waar iemand anders zijn neus voor ophaalt{bijv.met heel veel wit}waar ik wel iets in zie,en mijn ma ook.
meestal kunnen we er dan echt een leuk dier van maken,en eventueel houden

btw:ik ben op zoek naar een{nu 2 jarige}paard,liefst aparte kleur en/of veel wit,min.nu al 1.65 hoog,hoeft niet mooi te zijn,liefst wel gelders{of half gelders}
weinig geld,krijgt goed tehuis.
geen spoed!

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 16:22

Bij ons op de manege is zo'n 4 of 5 weken geleden een veulentje geboren en dat is dus echt spuuglelijk maar toch oohh zo leuk.
Mooi van lelijkheid zeggen ze.
Ach wat maakt het eigenlijk uit hoe een paard eruit ziet?
Als het maar lief is en een beetje redelijk kan lopen toch?
Ik zou er een moord voor doen om dat spuuglelijke beestje te hebben(een moord is een beetje overdreven maar goed) ik kijk niet naar het uiterlijk(ook niet van mensen) maar naar het innerlijk.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 16:23

Persoonlijk:

Als ik een paard ga kopen en ik vind hem niet mooi, dan koop ik hem niet.
Ik moet wel zeggen, Peru zag er niet uit, en nu is het een mooi paard.
Dat was gewoon een gok van me, maar het was meer die blik in zijn ogen die me heeft doen smelten. Maar als ik een paard lelijk vind en geen uitstraling heeft.... nee, sorry, al loopt hij nog zo leuk.....

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 16:35

Als een paard zijn exterieur mij niet aanstaat koop ik hem ook niet!!
Lijkt me vrij logisch, vooral als je wilt fokken. Maar sowieso, ik wil een paard met uitstraling, 1 waar mensen nog een keer achterom kijken als ze hem voorbij zien komen!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 16:56

ja, je hebt idd leuke paarden die zijn mooi van lelijkheid, maar dat wil niet zeggen dat ik hem zelf zou kopen. Bij ons op stal staat iemand met een paard... A: Oerlelijk en B: loopt zo slecht....
Dan vraag ik me af:" Waarom koop je een paard dat er zo uitziet en zo lelijk loopt"

Ik heb aan die persoon gevraagd" Hoe komt het dat het paard zo loopt"
Zegt die persoon" weet ik niet, dat deed ie al toe ik hem kocht "

Ik snap dat dan niet, het paard is overigens wel heel erg lief....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:03

Je hebt gewoon bepaalde types die je juist wel of juist niet aanspreken. Zo zwijmel ik weg bij een chique zwarte of donkerbruine KWPN-er Lovers , terwijl een ander dat juist heeft bij een tinker of Fjord.
Iedereen moet kopen wat hij mooi vind.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:20

Tja, smaken verschillen en dat zal ik iemand echt niet kwalijk nemen. Een goed paard is een goed paard, wil nog niet zeggen dat een bepaald persoon die zal kopen omdat het gewoon zijn haar smaak niet is en ik ben iemand die voor zich zelf maar in weinig paarden wat ziet.

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:33

Tja niet iedereen vind natuurlijk hetzelfde mooi, das maar goed ook anders hadden we met z'n allen moeten vechten om 1 paard Haha!

Persoonlijk zou ik ook geen paard kopen wat me qua uiterlijk niet aan staat.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:36

Ach, als een paard in het werk maar mooi wordt, mag 'ie van mij op stal wel een ezeltje zijn.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:41

Ik hou b.v. niet van tinkers, fjorden enz.
Maar ook niet van die grovere gelderse paarden.
Ik geef de voorkeur aan wpn-ers die fijn gebouwd zijn, en een wat zenuwachtig/fel karkater. Dus een flinke scheut volbloed erin.

Maar ik ken dus genoeg mensen die weg kwijlen bij een fjord of tinker.
Perfect toch, zo zitten we tenminste niet allemaal achter hetzelfde paard aan, en vind iedereen een geschikt paardje wat bij zich past.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:47

Heb zoveel lelijke paarden gezien koppen als grafkisten, exterieur van een koe, paarden die verdacht veel op een duikboot leken moet ik doorgaan?? ik hoop het niet stop deze trauma`s liever weg *LOL*

kan bv een arabier echt niet mooi vinden net een hert zonder gewei maar ja das mijn mening en het is maar goed dat smaken verschillen!!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:48

Iedereen heeft toch z'n eigen smaak? En het merendeel van de paarden is wel lief hoor, dus daar zou ik het persoonlijk echt niet voor doen. Ik kan snappen dat jij misschien beledigd bent ofzo, maar het is toch niet meer dan logisch dat iemand alleen een paard wil hebben die diegene dan ook mooi vind?
Of zie ik dat nou zo krom in?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 18:15

ik heb bij het kopen van mijn paard niet naar zijn uiterlijk gekeken; mijn vriendin moest em verkopen ivm emigreren en ik vroeg of ik hem mocht kopen. ik mocht ook nog die andere pony van hun kopen maar ik heb voor expensive gekozen Lovers

ik vind heel veel rassen wel mooi maar sommige (geef f een voorbeeld) haflingers (lompe) vind ik zoo lelijk Misselijk

ik zeg dan ook niet dat mijn paard super mooi is maar daar gaat het mij niet om Lovers

maar ik kan begrijpen dat diegene dat paard niet heeft gekocht je moet er toch een goed gevoel bij hebben Lachen

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 18:55

Mij maakt het niet zo heel veel uit of een paard geweldig mooi of lelijk is...het gaat mij om het karakter. Het is mooi meegenomen als je paard dan ook nog eens mooi gebouwd is.
ikzelf hou wel veel van haflingers en Fjorden ze mogen dan wel soms erg groot en dik gebouwd zijn...maar ze hebben vaak zo'n fijn karakter en je kunt er mooi oprijden. Sommige haffies zijn dan heel mooi...vrij smal gebouwd en dan van die mooie lange lichtblonde manen!
Ook fjorden vind ik erg leuk...die manen...maar om een 1 of andere reden trekt mijn aandacht meer naar de haflinger.
ik hou ook van welshjes want die verzorg ik. Zijn ook vaak heel mooi zo'n klein elegant hoofdje. Maar bij mij gaat dus echt karkakter voor alles!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 18:58

Jullie zeggen wel 'als ie maar goed kan lopen' maar een paard dat niet correct gebouwd is, loopt vaak tegen veel meer beperkingen aan om goed te kunnen lopen dan een correct paard. Een dikke onderhals (hertenhals) werkt niet echt in je voordeel met de dressuur en een overbouwd paard is ook niet echt handig. Petje af als je het voor elkaar kunt rijden, maar waarom moeilijk doen als het ook makkelijker kan? Als het je overkomt dat je zo'n paard te rijden krijgt, prima, niet erg, maar ik ga het niet zelf bewust opzoeken als ik een paard voor mezelf ga kopen. (ooit... Haha! ) Het exterieur hoeft niet perfect te zijn voor mij, maar wel functioneel en in proporties. Als een paard door lichamelijke "gebreken" niet goed zou kunnen uitvoeren wat ik van 'm wil vragen, dan laat ik 'm staan, al is 'ie nog zo lief. Scheelt mij een hoop ergernis en is ook eerlijker tegenover het paard.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 20:29

Ik heb eens een paard laten staan o.a. omdat ik hem te lelijk vond. Was een 11-jarige zonder papier, had ZZ-licht gelopen (en er punten in gescoord) en ik kon er prima mee overweg. Hij kon netjes bewegen, niet apart maar goed genoeg. Mijn moeder was er best gek mee, maar het was echt gewoon mijn paard niet. En als ik heel eerlijk ben, was dat voornamelijk omdat hij te lelijk was. Hij was lelijk en bleef dat ook in het werk. Ik heb me nog nooit zo'n ontzettende snob gevoeld toen ik dat dier afwees.

Ik begrijp je verontwaardiging wel, maar als je een paard gaat kopen is voor de meeste mensen iet zomaar ieder paard goed genoeg. Wees blij dat ze meteen eerlijk is dat het gewoon haar paard niet is.

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 20:31

Wat mij opvalt is dat de paarden die onder het zadel hardstikke mooi zijn en zich goed tonen vaak de paarden zijn waar je op stal zo voorbij zou lopen omdat ze dan zo lelijk lijken.
Heb het gehad toen ik op zoek was naar een paard. Liepen 2 driejarigen in de wei, toen ze aan het grazen waren vielen we voor de 1, toen ze aan het lopen waren toonde de ander zich super en was de ander maar gewoontjes.
Ik heb toen mijn verzorgpaard gekocht, ondanks dat ik hem hardstikke lelijk vond. Toen die goed in zijn vel zat zei iedereen dat ik zo'n mooi paard had. Verward

Sprakeloos

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 20:33

Nou, ik snap dat best hoor.
ik koop ook niet een paard dat ik 'lelijk' vind.. Want dat betekend dat je hem niet super vind! En dan zal ik toch verder gaan kijken.. En niet dat paard kopen wat ik lelijk vind, ik moet er een hele tijd van genieten, dus heb geen zin om naar een lelijk paard te kijken en ermee te werken. iedereen heeft een andere smaak, dus er zijn vast ook wel mensen die hem wel mooi vinden.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 21:10

ik koop ook niet een paard dat ik lelijk vind.
hij hoeft niet de supermooiste bouw te hebben maar gewoon een leuke uistraling. zo houd ik bv. wel van die lieve Welshhoofdjes Lovers

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 21:14

Mijn paardjes zijn in mijn ogen heel mooi. Ik wil ook mooie paarden, ik moet er tenslotte tegenaan kijken, verlieft op zijn als het ware.

Ik hou bijvoorbeeld niet van een ramsneus. Ook al zou het een superpaard zijn, met ramsneus zou ik hem/haar niet kopen.

Maar anderen houden weer niet van een 'dish' bij een arabier.... Dus, zoals al veel gezegd, smaken verschillen!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark0919, sterregoud, tjee en 27 bezoekers