Vrij gesprongen ... suf beest!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 12:07

Eerder liet ik Muzefee vaak vrij springen, maar de laatste maanden heb ik dat eigenlijk niet meer gedaan. Afgelopen woensdag moest het er maar weer eens van komen. Ik had een laag kruisje opgezet (midden: 50cm) en liet haar daarover draven. Na de sprong galoppeerde mevrouw door, zo op het hek naar de wei af en... zomaar als een veertje erover. Dat hek is dus 1,25 m. hoog. Ze stond rustig in het weiland rond te kijken en toen ik het hek open had gedaan en haar riep, kwam ze er meteen weer aan. Ze had de hele middag al in de wei gestaan, dus het ging haar niet eens om het gras. Daarna heb ik de hindernis maar meteen hoog gezet (metertje). Het was net alsof ze wilde laten zien dat dat kruisje beneden haar niveau was en dat ze veel beter kan.
Ik ben er enorm van geschrokken, maar achteraf kon ik er wel om lachen. Maar ik weet niet of ik haar nu nog zo snel vrij laat springen. Dat vind ik nu wel een beetje eng. Wat nou als ze blijft haken achter het hek?
Toen ze later op stal stond heb ik het hek nagemeten. Was dus 1,25 m.
Wat een clown is Muuz toch! Clown


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 12:11

jeetje wat een springtalent.
Maar wat stout..



Tja volgende keer iets bij het hek zeten waar ze niet vlug over heen gaat/ Leg er een paraplu op ofzo. Misschien dat ze daar meer respect voor heeft. ik weet het niet.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 14:43

waar ken ik dit toch van??? Marjon (mijn vz pony, mamma van Pinky, mijn pony) springt ook niet over lage hindernisjes heen. daar loopt ze naar toe en net zo langs van? ach je denkt toch niet dat ik me DAAR voor in ga spannen? Pas zodra het 50 cm is ofzo (ze is maar een welsh 1 dus voor haar is dat redelijk wat) springt ze. en bij bijna een meter slooft ze zich pas uit!

Tja dan maar niet over Pinky te beginnen... 2 weken geleden waren we hem aan het vrij srpingen. klein hindernisje 20/25 cm maar. Oppeens haddie niet meer zo'n zin (of wou ons laten schrikken?) en hij neemt me een aanloop en springt zo over de omheining heen! Die is zeker 1.05 cm! en pinky is maar 1.11! whahaha maf geval... Gelukkig is het maar stroomdraad en geen prikkeldraad, maar dan nog! het had totaal fout af kunnen lopen! Rare beessies die paarden he! Lachen

Liefs, Kim en dr maffe knollies!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: funnypony11, Jane808, Rubio, Speirs en 6 bezoekers