Verslag/rapport inbinden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Verslag/rapport inbinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 12:26

Weet iemand waar en hoe je dat een beetje professioneel kunt (laten) doen? Het is ongeveer 50 kantjes A4.

Ik bezig met de afronding van mijn stageverslag (deadline over een week) en het is de bedoeling dat daar meer mee gaat gebeuren dan alleen een beoordeling en dan opslaan op de afdeling en een exemplaar voor mezelf. Dus ik wil graag dat het er een beetje gelikt uit ziet, dus geen snelhechtertje...
Het is best wel een indrukwekkend document geworden vind ik zelf en iedereen die er tot nu toe dingen van gelezen heeft is erg enthousiast, heb ook al wat aanvragen van geïnteresseerden van buitenaf, heel misschien de vermelding van mijn naam in een wetenschappelijk artikel etc. Best wel heftig voor een "snuffelstage" van maar 3 maanden!
Mijn stagebegeleidster heeft het inmiddels ook al over een rapport ipv een verslag Haha!

Nulla tenaci invia est via


* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:29

ik zou naar een copieerwinkel gaan. daar heben ze vast wel van die ringbandjes die ze er omheen kunnen doen. of andere mogelijkheden
Succes Knipoog

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:31

Copieshop in Hilversum vlakbij de inrit van de V&D garage Knipoog en hoe wil je het inbinden Verward Ik kan er namelijk wel een ringband omheen zetten met transparante kaft Cool

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:32

En veel kantoren hebben wel een themische inbinder, dan krijg je een kaftje tegen de documenten aangelijmd. Kan heel mooi zijn...als je gewoon aan de balie van een bedrijf vraagt of dat even kan, vinden ze vaak nog wel leuk ook.... Haha!

Ik vind zelf een mooi rvs-kleurig ringetje door de blaadjes, plastic voor en plastic achter, erg professioneel staan.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:40

Op dit moment zit ik met hetzelfde 'probleempje'. Mijn afstudeerverslag (115 bladzijden + ong. 50 blz. aan bijlagen) moet ook nog een kaftje hebben.

In laten lijmen lijkt mij niet zo geschikt met een verslag van dat formaat.
Het leek mij zelf wel leuk om het op één of andere manier met een harde kaft in te laten binden. Geen idee wat de kosten daarvan (3-voud naar school, tweevoud naar werk en een eigen exemplaar) zijn en of het überhaupt mogelijk is.

Misschien is zo'n harde kaft ook leuk voor jouw verslag.


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 12:40

En iemand ideeën voor een mooi titelblad? Ik ben echt heel slecht in dat soort creatieve dingen!
Het volgende moet er op staan:


Patiëntenparticipatie via internet:

De bruikbaarheid van patiëntenfora op internet voor het vormgeven van patiëntenparticipatie in wetenschappelijk onderzoek.

Een korte stage bij de afdeling Biologie en Samenleving van de Vrije Universiteit

A.M. op ’t Hof
margreet@....

juni 2002

Begeleider: drs. J. Francisca Caron-Flinterman
Vrije Universiteit, Faculteit Aard- en Levenswetenschappen,
Afdeling Biologie en Samenleving, De Boelelaan 1085, 1081 HV Amsterdam
Telefoon: 020 44 47031 Internet: www.bio.vu.nl/vakgroepen/bens/

En misschien ergens dit logo erbij:
Afbeelding

Ik kom dus niet verder dan gewoon alle gegevens in een mooi lettertype, ruim opgezet en dan het logo onderaan (bovenaan?). Is misschien nog niet eens zo gek, maar ik vind het zo saai. Misschien een mooie kleur op de achtergrond?

Nulla tenaci invia est via

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:42

Dees schreef:
Ik vind zelf een mooi rvs-kleurig ringetje door de blaadjes, plastic voor en plastic achter, erg professioneel staan.


RVS kleurige ringbandjes heb ik niet, wel goede kwaliteit plastic bandjes 3 verschillende maten 6,8 12 mm, in het bordeaux rood, fel rood, zwart, blauw, wit en groen en transparante kaft voor de voor en achterkant! Trouwens, de boekhandel naast Wester en van der Bijl makelaars in Laren heeft verschillende kleuren ringbanden en kaften liggen, dus als je wilt kan ik het wel voor je inbinden.......maar dan moet je wel even langskomen op kantoor.....

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 12:44

Ik hou het zeker in gedachten Napoleon!
Zal hier op de afdeling ook wel eens rondvragen wat gebruikelijk is voor zoiets, maar de meeste mensen die ik ken moesten het gewoon zelf regelen en verzinnen, dus dat zal bij mij wel niet anders zijn.

Nulla tenaci invia est via

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:45

Margreet wanneer moet het af zijn??? Misschien heb ik nog een goed idee Haha! Mijn vader heeft een drukkerij, wellicht kan hij wat voor je regelen (kosteloos) met inbinden of mooi logo afdrukken via een bestandje op mooi papier! Laat het me even weten!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:48

Die RVS ringbandjes zijn echt heel mooi, ik heb ze ook gebruikt voor mijn scriptie. Ziet er echt goed afgewerkt uit! Voor het titelblad heb ik iets dikker papier genomen, lichtblauw gemarmerd. En plastic voor en achter, eigenlijk precies zoals Dees het beschrijft.

Voordeel van een ringbandje boven lijmen is dat het met geen mogelijkheid meer uit elkaar kan vallen, en het leest gewoon veel handiger omdat je de pagina's helemaal rondom kunt omslaan.

Ik heb mijn scriptie laten inbinden bij de copyshop op de Lange Smeestraat in Utrecht, misschien voor jou een beetje uit de buurt, maar ik was er heel tevreden over. Is inmiddels alweer een tijdje geleden, maar een vriendin van mij die volgende week afstudeert heeft daar laatst exact hetzelfde ringbandje gescoord.

Maar goed, kan me eigenlijk niet voorstellen dat die zaak de enige in de omgeving zou zijn met van die RVS bandjes, gewoon ff hier en daar rondbellen. Succes! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 12:53

napoleon schreef:
Margreet wanneer moet het af zijn??? Misschien heb ik nog een goed idee Haha! Mijn vader heeft een drukkerij, wellicht kan hij wat voor je regelen (kosteloos) met inbinden of mooi logo afdrukken via een bestandje op mooi papier! Laat het me even weten!


Volgende week vrijdag moet ik het inleveren. Absolute deadline.

Nulla tenaci invia est via

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 13:01

Margreet schreef:
Volgende week vrijdag moet ik het inleveren. Absolute deadline.


Nog redelijk op tijd dus Knipoog Ik hoor het wel als ik je kan helpen......a.s. dinsdag ben ik weer op kantoor dus als je wat wil dan pb je me maar!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 13:14

Ik zou die plastic ringbandjes niet nemen, die maken het doorbladeren van het rapport erg lastig, het voelt niet goe dind e handen voor een lezer...het gewicht van die dingen maakt eveneens dat het gewoon niet lekker in de hand ligt...
Ik vind het er bovendien erg goedkoop uitzien.

Mijn mening: Voor intern gebruik zijn die plastic dingen prima, maar als representatief document, commercieel gezien absoluut onwenselijk..
(zei ze, als ondernemer en belast met de schriftelijke presentatie naar de klanten toe)

vind het wel heel lief van Napoleon dat ze het aanbiedt overigens, dat is grote klasse!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 13:15

Maar... als Napoleons vader nou van die RVS ringbandjes kan regelen... dan heb je het helemaal mooi voor elkaar! Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 13:38

Dees schreef:
Ik zou die plastic ringbandjes niet nemen, die maken het doorbladeren van het rapport erg lastig, het voelt niet goe dind e handen voor een lezer...het gewicht van die dingen maakt eveneens dat het gewoon niet lekker in de hand ligt...
Ik vind het er bovendien erg goedkoop uitzien.

Mijn mening: Voor intern gebruik zijn die plastic dingen prima, maar als representatief document, commercieel gezien absoluut onwenselijk..
(zei ze, als ondernemer en belast met de schriftelijke presentatie naar de klanten toe)

vind het wel heel lief van Napoleon dat ze het aanbiedt overigens, dat is grote klasse!


He he, ik zal het tegen mijn baas zeggen }> Haha! ik maak namelijk met deze goedkoop uitziende lelijke plastic dingen koopaktes van huizen (sommige over de € 3 miljoen) en notariele aktes........ die als officiele documenten worden gezien! Deze documenten zijn dus bedoeld om naar klanten, notarissen en andere instellingen te sturen Haha!

(ik kan er overigens heel hard om lachen hoor Dees *LOL* vindt het wel grappig dat je het zo zegt *LOL* ennehhhh...........ik ben ook af en toe wel lief Schijnheilig )

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:39

Kitty schreef:
Op dit moment zit ik met hetzelfde 'probleempje'. Mijn afstudeerverslag (115 bladzijden + ong. 50 blz. aan bijlagen) moet ook nog een kaftje hebben.


Bij mij is de verhouding bijlagen/verslag ongeveer andersom: zo'n 50 blz verslag en 138 blz bijlagen (zijn héél veel scans).....
Ben momenteel al sinds 11 uur bezig met het printen van de bijlagen en hoop/denk om 3 uur klaar te zijn. Gaaaap

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:40

Hmmm, bij ons gaan alleen voor intern bedoelde documenten en presentaties (concepten) in plastic ringbandjes. Als het naar buiten gaat dan komt er een metalen ringbandje doorheen of we laten het bij de copyshop thermisch inbinden. Dan ziet het eruit als of het met linnen is ingebonden maar zit het in feite strak ingeklemd in een metalen U profieltje.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:52

ik zou ook niet die plastice nemen die zijn wel zo slap helemaal met een groot verslag...mijn vader bind zijn boeken zelf dus altijd handig voor mij ik doe altijd een plastic doorschijnend voorkantje en dan een voorblad met metalen ringen... Haha!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 16:38

Ik weet niet hoe groot de VU is maar hebben ze daar geen drukkerij? Op de TU/e kan je je verslag/scriptie/etc laten drukken, kosten hangen af van de oplage. Informeer ff hoe dit gaat met afstudeerverslagen..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie