moet ik hiermee doorgaan; het is voorbij...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

moet ik hiermee doorgaan; het is voorbij...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 11:45

Ik weet dat het mij eigen keus is maar ik wil graag meningen..

Mijn ratje Midas is al vanaf dat hij nog geen jaar is niet helemaal goed. Hij werdt ineens vreselijk mager, heeft hij pilen voor gehad en toen ging het eigenlijk wer iets beter, nu heeft hij homeopatische medicijnen erbij.

Maar nu concludeerde ik vanmorgen dat hij uitdrogingsverschijnselen heeft (stukje huid optillen, los laten en het blijft eventjes staan).
Dierenarts gebeld en de enige remedie is een infuus, in het ergste geval moet hij dagelijks ingespoten worden.

Nu begin ik me toch een beetje af te vragen of dit allemaal wel prettig voor hem is, de lieve schat is nog geen 1.5 jaar maar toch, al zoveel medicijnen (neemt ze dapper in) maar ik weet het niet hoor.
Ik wil vanavond sowieso naar de dierenarts of voor het infuus of het laatste spuitje (de tranen biggelen weer over mijn wangen Verdrietig )

Ik weet het echt niet meer. Een ander moeilijk punt is is dat Daantje dan helemaal alleen achterblijft, mijn ouders willen er geen jonge rat meer bij, maar omhem nu helemala alleen te laten zitten, ik weet het niet hoor.

MIsschien moet ik dan maar gaan rondvragen of iemand tijdelijk een ratje kan missen maar dan ga ik me daarook weer aan hechten, oh ik weet het echt even niet meer.

Bedankt voor het lezen...

Renee
Laatst bijgewerkt door Polly op 15-06-02 09:45, in het totaal 2 keer bewerkt

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:10

Ben je al weer bij de DA geweest? Het lijkt mij idd ook niet leuk voor het beestje als ´ie steeds behandelt moet worden, maar misschien is je DA daar wat objectiever en zegt dat dat niet zo´n groot probleem is Verward .
Zulke beslissingen zijn echt zo rot Verdrietig ! Als je ziet dat ´ie van zo´n infuus opknapt, ben je al gauw geneigd om te denken: "ha ... gelukkig, het gaat weer" terwijl dat eigenlijk niet echt zo is Scheve mond .
Iig sterkte ermee! Volg je hart, je zal denk ik binnenkort wel weten wat "het beste" voor hem is!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:28

ja ik denk ook dat je zelf wel weet wat het beste voor hem is.
en luister hierbij ook goed naar de dierenarts.
Sterkte Scheve mond

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 15:25

De tranen staan alweer in mijn ogen net was hij weer blij maar als ik hem dan zo zie liggen breekt mijn hart, jullie zullen het vanavond wel horen.
Meer reacties zijn overigens welkom hoor

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 16:40

vanavond om 18.15 gaan we met mijn kleine manneke naar de dokter.
arm beessie.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 16:48

Succes vanavond, ik hoop dat je de juiste beslissing kan maken voor jullie alletwee! Ik zelf zou hem denk ik toch laten inslapen, hoe erg ik het zou vinden maar ik heb geleerd dat je een beestje niet ondanks alles bij je moet willen houden, in de natuur zoeken ze een stil donker plekje op en wachten ze totdat het afgelopen is Huilen Nogmaals ik weet hoe moeilijk het is zo'n beslissing te nemen maar ik denk dat je er wel uit komt, veel sterkte Knipoog

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 17:54

we gaan er ook heen om hem te laten inslapen, ik vind het niet eerlijk als ik hem koste wat kost bij me wil houden tot ik afscheid kan nemen, het si alleen zo verdomde oneerlijk, nog geen 3 weken geleden zijn broertje heel onverwacht en nu hij weer.
Maar ik hoop dat ik de goede keus maak....

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 21:46

het is voorbij, midas is niet meer....

Gelukkig voor mijn kleine dappere ventje is het heel snel gegaan, de dierenarts heeft in de lever of de milt geprikt (onbewust) en dan zijn ze meteen in een diepe coma. Ben heel blij dat het zo gegaan is, hij is nu bij zijn broertje en al zijn andere vriendjes. Ik mocht van de dierenarts ook even luisteren, best mooi, heb niet gehoord toen zijn hartje stopte.
Ben blij voor hem dat hij zo is ingeslapen.

Lieve Midas waar je ook bent rust zacht mijn maatje, ik zal goed op kleine Daan letten, liefs je baasje.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 00:02

He balen polly. Ik ben super blij dat je dit gedaan hebt ik hou er niet van om dieren onnodig lang in leven ye houden omdat we ZELF geen afscheid kunnen nemen.

Je hebt de dingen goed op een rijtje gezet en de diervriendelijke manier gekozen. Gelukkig kan hij niet weer spelen met zijn broertje Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 01:01

Och jeetje.... ook al weet je dat je de juiste keute gemaakt hebt, het verdriet is er niet minder om Verdrietig ! Ik wens je veel sterkte!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-02 09:50

nee inderdaad het verdriet is er niet minder om, helemaal niet zelfs Huilen het is vannacht een paar keer gebeurd dat ik huilend wakker werdt, maar ik weet dat dat alleen maar helpt, dat duurt even. Het verschil is dat ik het met Midas heb zien aankomen en met Igor (bijna 3 weken geleden) helemaal niet, maar ik blijf het vreselijk vinden. Waar hij nu is heeft hij hopelijk geen pijn meer en kan weer een beetje eten en drinken.
Ik heb even met de dierenarts staan praten gisteravond en hij zei ook dat het voor een beestje geen leven was geweest dat hij nu nog aan een infuus moest, hij kreeg al 4x per dag medicijnen (die hij zonder sjorren en trekken naar binnen werkte). Ik zal hem heel erg gaan missen en ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt kan als ik het eventjes moeilijk hebt, dat zal ongetwijfeld komen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 17:45

He wat rot zeg!
Maar je hebt idd echt de beste beslissing genomen.
Je hebt hem uit zijn lijden verlost, op die manier leven is echt niets voor zo'n jong diertje.
Nu heeft hij rust.
Veel sterkte Renee.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 18:44

He renee, wat ontzettend stinkmodder Verdrietig ! Eerst Igor en nu Midas ook nog. Ik denk dat je wel de juiste beslissing hebt gemaakt. En waar hij nu ook is, hij is bij al zijn vriendjes en heeft geen pijn meer Lovers Daar zal hij je dankbaar voor zijn Lachen

Ontzettend veel sterkte en geef Daantje ook een knuf Lovers

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 18:45

oh wat rot zeg! raar is dat he.. als het zo onverwacht komt. nog heel veel sterkte enz.. denk maar aan alle lieve schattige dingen aan m..

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Jonnekee, lastig, Lottexxx, OmgiliBot, Xyris en 111 bezoekers