In het circus mishandelt???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

In het circus mishandelt???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 11:23

Hallo,
Je hoort vaak dat er in het circus vaak paarden (en andere dieren) worden mishandelt!!!! Maar is dit wel waar???
Gr. Mar


collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 11:46

eerlijk gezegd
IK HOOP HET NIET Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!


Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 12:03

nee ik hoop het ook niet Boos!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:06

zou wel raar zijn dat we alleen dat over paarden zeggen ??? Denk dat de andere dieren het zwaarder hebben.

rest zie onderschrift (dieren zijngeen watjes zoals we ze nu maken Lips are sealed ).

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:14

Ook op professionele stallen wordt niet altijd even eerlijk met paarden omgegaan. Dus dat is niet alleen iets voor in het circus. Vertrouwen en respect staan voor mij bovenaan als het gaat om omgang met dieren.

Op zich kan een dier best wat hebben. Maar een dier moet wel met respect behandeld worden. Want hoe kan dat dier anders respect hebben voor de mens? Kunstjes afdraaien uit angst voor straf lijkt me nou niet echt een bewijs van vertrouwen en respect.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:15

Helaas worden er overal dieren mishandelt en dus ook in het circus. Alleen veel mensen vinden het fijn dat een paard moeilijke kunstjes moet doen al een vorm van mishandeling. Zelf denk ik dat het over het algemeen wel mee valt omdat de dieren hun broodwinning zijn. Als deze door mishandeling verwond zouden raken dan kost dat voor hun veel geld. helaas gaat het op dit moment slecht met de circussen en hebben veel circussen een geld te kort wat natuurlijk weer negatieve invloed heeft op de dieren.

je kan dus over het algeem niet zeggen of er wel of niet dieren in het circus mishandelt worden want dat is het zelfde als dat je zegt worden er dieren door mensen mishandelt? en helaas het antwoordt hier op is ...ja... Huilen

Gelukkig zijn er genoeg circussen waar het niet gebeurt! Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:40

nog erger vind ik de tijgers en de leeuwen. Die horen helemaal niet thuis in de circus. zitten ze de hele dag in een rothok en dan moeten ze er uit in een piste zitten zichzelf belachelijk maken door de pootjes in de lucht te doen en door een hoepeltje te springen. Ze verliezen heel hun waardigheid daarmee. Ik kan dat niet waarderen hoor. Die paarden hebben het niet slecht als ze een goede en eerlijke trainer hebben. En de trainers zijn meestal echte liefhebbers die hun paarden goed behandelen. Ik heb wel eens ooit een goedkoop en klein circusje gezien. Daar vond ik de paarden te mager uit zien. maar ja, dit kun je ook bij particulieren treffen of bij maneges.

De hond is de betere mens

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Re: In het circus mishandelt???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:43

Marieke_Brendie schreef:
Hallo,
Je hoort vaak dat er in het circus vaak paarden (en andere dieren) worden mishandelt!!!! Maar is dit wel waar???
Gr. Mar


paarden kunnen overal ter wereld mishandeld worden.

Maar dat het leven niet over rozen gaat voor een circus paard is wel logies.
Stel je voor een paar x per dag je kunsten vertonen, geen weide gang, steeds maar onder weg zijn in donkere vrachtwagens, geen buiten ritjes..
Stil moeten staan om zo min mogelijk besures op te lopen.

De mensen van het circus leven van hun act, geen goede act geen brood!
Dus ikkan me voorstellen als ze wel eens hun geduld verliezen als een paard niet luisterd en of als het fout gaat.
Uiteraard ben je dan verkeerd bezig..maar ja ik kan er heel sterk in komen dat dat gebeurt.
Kijk wij vragen onze paarden wil je dat doen, oke doe je het vandaag niet gaan we trainen en misschien morgen dan, helaas werkt dat in een circus niet zo.....
Nou geloof ik toch ook wel dat als je iedere dag met die paarden optrekt dat ze ook wel van de paarden zullen houden op hun manier.
Maar is een paard onbruikbaar gaat hij zonder pardon naar de slager(deze paarden kunnen namelijk niet verkocht worden(gevaarlijk)..om door een nieuw paard vervangen te worden...ook weer begrijpelijk, een man die die act doet kan niet een vrachtwagen vol kreupele paarden vervoeren en ziek of oud.."the show most go one".......
Want het plubliek(wij) willen dar zo graag zien........
Het is een kaharde bisnizz

Gelukkig kan het ook anders,,,en worden de meeste show paardjes in de watjes gelegt en hebben een bijzonder goed leven..
Zo bv bij show stal Penthesileia worden de paarden bijzonder goed onderhouden.
Ook weet ik dat in het land van ooit de shires een heerlijk leven hebben.
Voor iedere act van 1 paard hebben ze 4 paarden! Dus de meeste dagen lopen de paardjes in de wei..

Ik heb ooit een vrijheid dressuur act gezien bij paard en koets met een grote fries(waren duitsers)
ze zagen er prachtig uit ik dacht wowwwwwwww wat goed, maar ze kwam achter mijn act aan, en toen ik uit de ring kwam was ze buiten haar paard aan het afslaan zodat hij zich hoger mooier toont..
Eenmaal in de ring wilde het paard niet gaan liggen, met de voorbenen niet op de koude harde zandbak, ze sloeg werkelijk zijn benen onder hem vandaag, hij bleef weigeren, en het licht was gedimt en je hoorde dus kei hard de slagen van de zweep. ik heb hier dus werkelijk op afgekanpt,en werd er misselijk van. Ik dacht nou ja VRIJHEID dressur kun je dit niet noemen!!!!!!!!!!!

Monique

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 16:48

Ik was ook een keer in het circus en toen waren er kamelen en opeens werden de lichten ook gedimpt. En die man had een stok bij zich en je hoorde dus ook dat hij die kameel ging slaan. Echt zielig!!

sonjas
Berichten: 154
Geregistreerd: 24-03-02
Woonplaats: andel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 20:42

ik denk dat het bij de betere circussen wel meevalt hoor de mensen die met de training van die paarden bezig zijn weten heus ook wel dat een dier het beste presteert als hij het goed heeft


circus paarden komen ook wel op de wei hoor wij hebben hier wel eens een circus gehad en die zette de dieren die op de wei zouden kunnen op het land (hadden ze van tevoren geregeld)


de medische begeleiding bij circussen is meestal heel goed want een geblesseerd dier kan niet werken dus wil je ze gezond houden


er zullen ook echt wel circussen zijn die het niet zo goed voor elkaar hebben maar dat is met iedere bedrijfstak in de paarden buisseniss
kijk naar maneges en handelsstallen etc
daar zitten hele goede tussen maar ook stallen die niet zo goed zijn voor hun paarden
maar volgens mij valt het bij de meeste circussen wel mee hoor met dierenmishandeling
over het algemeen weten die echt wel waar ze mee bezig zijn veel beter dan sommige particulieren met een paard
groetjes sonja

dromen is leuk, doen is leuker

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 21:36

Mensen vinden vaak iets al snel zielig, en al snel wordt er verteld: die pony is mishandeld geweest...

Ik noem mishandelen, een beest onrechtvaardig behandelen, niet eerlijk en geen goede verzorging. Expres pijnigen enzovoort...
En keer een terechte klap met de zweep dus absoluut niet! (en als je dan meteen dierenbeul naar je kop krijgt Frusty )

En ik vind niet dat je algemeen circus kunt zeggen, er zijn zat circussen waar de dieren er slecht verzorgt eruit zien, maar er zijn ook circussen waar ze wel goed voor de dieren zorgen.

dus ik denk dat er wel een deel van dat mishandelen waar is...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GrapeshotBot en 80 bezoekers