Wanneer blijf je ziek thuis?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Wanneer blijf je ziek thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 07:57

Ik voel me echt zo beroerd! Ik heb slecht geslapen en ik ben hardstikke verkouden. De hele tijd hoesten en mn neus snuiten...het loopt gewoon mn neus uit, zeg maar.
Ik werk nu voor in de vakantie als postbode bij de TGP Post. Ik moet zo ook werken, maar ik voel me echt niet lekker.

Toch denk ik dat ik maar moet gaan, ik heb geen koorts of griep ofzo. En anders gaat me dat weer een dag loon kosten en dat is ook zonde. En thuis verveel ik me toch maar.

Blijven jullie snel thuis van werk of school, of blijf je doorwerken tot je echt niet meer kan?


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 08:04

Ik ben nu voort zover dat ik thuis blijf. Ik ga me niet meer op mijn werk beroerd zitten voelen en chagrijnig te wezen. Thuis kan ik een dutje doen als ik me heel moe voel maar op mijn werk zit ik maar achter dat scherm en krijg ik er hoofdpijn bij (als ik dat niet al heb).

De hond is de betere mens

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 08:12

Ik ben ook al de hele week thuis. Griep gehad, overal spierpijn, stem kwijt, afwisselend warm en koud, en aan een stuk door snotteren. Net een vaatdoek. Ik ben dus ook thuisgebleven van school al had ik gelukkig weinig les deze week.
Werken voor mijn bijbaan kan ik gelukkig thuis achter de pc dus dat lukt me nog wel in m'n pyjamaatje met een deken om, en dan af en toe lekker weer op de bank kruipen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 08:57

Ik ben onlangs veel te lang doorhgelopen, omdat ik ook nog niet echt ziek was. (geen koorts = werken, was mijn stelling) en ik het gewoon hartstikke druk had op kantoor. Daardoor ben ik dus hartstikke ziek geworden en heb ik bijna een week ziek thuis gezeten. Er zat een weekend tussen, maar ik ben 4 en een halve dag thuis geweest en ben nog niet 100% beter. Dus dat ik ook geen oplossing. Dan kun je beter een keer een dagje thuis blijven.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 08:59

ssssst , ik begin me niet lekker te voelen sinds gisteren.
Eergisteren al echt heeeeeel erg aan de diarree maar toen toch doorgewerkt *bikkel*.... Knipoog
Gisteren bijna niks gegeten ivm diarree en een collega tegenover me is snot verkouden en nu heb ik dat dus ook....
Maar ik zit wel op mijn werk.
Desnoods ga ik wat eerder naar huus... Lachen

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 09:26

Ik loop in principe zo lang mogelijk door, want ik ga vanuit dat ik me thuis net zo belabberd voel als op kantoor. Bovendien zit ik thuis dan in m'n eentje op de bank, terwijl ik op m'n werk nog wat afleiding heb.

Pas als ik dusdanig ziek ben dat ik echt de hele dag kan slapen, blijf ik thuis.

Ik ga mezelf altijd vreselijk zielig vinden als ik thuisblijf, dus dat probeer ik te voorkomen. Ben ook niet vaak ziek trouwens. Eerder gewoon flink verkouden ofzo. Ik werk dan overigens wel back-office; ik ga geen sollicitatiegesprekken doen als ik me beroerd voel.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 10:12

Nou het heerst wel blijkbaar!
Ik zit ook al vanaf maandag thuis!

Heb me net beter gemeld, maar ik had vandaag toch al vrij.
Ik hoef zondag pas weer te werken maar anders had ik me ook nog niet beter gemeld vandaag.

Reden dat ik thuisbleef: ik kreeg koorts.
Daarnaast blijf ik thuis als ik erg misselijk ben of erge buikpijn heb. Voor zwaar verkouden en hoofdpijn blijf ik alleen thuis als ik koorts heb of mijn werk niet kan doen. Nou ja aangezien ik aan de telefoon zit is dat al heel gauw. In dat geval bel ik eerst of er vervangend werk voor mij is dat ik niet voor niets kom.
Deze week had ik alleen nachtdienst en dan wordt het wat moeilijker om vervangend werk te vinden. Plus dat ik ook echt koorts had dus thuisblijven dan maar.

Ik werk hier sinds juli vorig jaar en dit is de eerste keer dat ik me ziekgemeld heb!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 11:08

Ik meld me alleen ziek als ik echt niet meer kan en het snot uit mijn oren spuit en ik van de koorts niet meer uit mijn ogen kan kijken of als ik migraine heb. Gelukkig komt dat laatst niet zo vaak voor.

Een flinke buikgriep vind ik wel een hele goede reden om thuis te blijven trouwens, maar ook dat heb ik bijna nooit.

Als ik me zo beroerd voel ga ik idd geen sollicitatiegesprekken voeren of andere ellenige klusjes uitvoeren, dat komt dan later wel weer.

Ik denk wel dat het er heel erg van afhangt wat voor werk je doet. Als het heel hectisch is of zware lichamelijke arbeid dan blijf je waarschijnlijk eerder thuis dan als je gewoon wat rustiger aan kunt doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:47

Als ik verkouden ben blijf ik niet thuis.

Als ik koorts heb ook al niet meer.
ik weet het, het is niet goed, maar als ME-patient kan ik dan elke week wel 2 x thuis blijven.
Ik blijf dus alleen thuis als ik moet kotsen of aan de racekak ben.
Anders nooit,
Ik weet het is niet gezond, maar dat ben ik toch al niet, en iedereen verklart me voor gek. Haha!
Maar als je heel vaak niet fit bent verleg je, je grenzen.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 16:29

ik blijf niet thuis voor hoofdpijn of als ik last heb van verkoudheid. pas als het in z'n buik gaat zitten en ik m'n ogen eigenlijk niet meer kan open houden en heel erg rood en warm aanvoel ga ik naar huis toe. Dit jaar maar 2 dagen ziek geweest hierdoor,maar wel 2 werken niet 100% gevoeld op m'n werk.

Wodan en ik onderweg in de M2

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:54

Ik laat me op mijn werk altijd naar huis sturen Haha! Soms moeten ze maar huis brengen.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 18:36

ik blijf heeeeel snel thuis.. van school iig, als ik moe wakker word met koppijn gaat dta meestal wel over in deloop van de dag maar blijf ik toch thuis. van mn werk blijf ik minder snel thuis omdat dat toch centjes kost Haha! maar ook met werken blijf ik niet doorgaan tot ik er bij neerval..
ik vind mn eigen gezondheid wel iets belangrijker..
maar ik ben dan ook wel een beetje een softie Scheve mond

"Some memories are best forgotten"

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 18:37

als ik loop te hoesten (rochelen enzo Misselijk Lips are sealed ) en mijn snot nauwelijks binnen kan houden dan ga ik niet werken, ik kan niet met een grote snottebel de klanten helpen Bloos

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 19:50

ik blijf thuis als ik echt zwaar beroerd ben zodat ik misselijk wordt in de bus.
voor hoofdpijn of verkouden niet, en voor koorts eigenlijk ook niet meer, (pas als ik echt hogekoorts heb wel.) afgelopen week voor en na de jaarwisseling ook gewoon gewerkt met koorts (kon niet anders ook, mijn baas was op vakantie en anders kregen de paarden geen eten.)

(en het is niet altijd even fijn als je je slap voelt om dan stallen te gaan afmesten, maar ja, er moet geld verdiend worden )

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 19:54

ik blijf thuis als ik me heel erg misselijk of beroerd voel, en als ik verhoging heb.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 20:14

Ik moet echt ziek zijn wil ik thuis blijven...
Maar meestal heb ik geen zin...
Alhoewel: dan ook nie naar Toscar wel een excuse is om te gaan. ook als ik echt ziek ben...

maar ben gelukkig weinig ziek! Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 20:16

akerna schreef:
ik blijf thuis als ik echt zwaar beroerd ben zodat ik misselijk wordt in de bus.
voor hoofdpijn of verkouden niet, en voor koorts eigenlijk ook niet meer, (pas als ik echt hogekoorts heb wel.) afgelopen week voor en na de jaarwisseling ook gewoon gewerkt met koorts (kon niet anders ook, mijn baas was op vakantie en anders kregen de paarden geen eten.)

(en het is niet altijd even fijn als je je slap voelt om dan stallen te gaan afmesten, maar ja, er moet geld verdiend worden )


Met koorts moet je toch uitkijken hoor!
Ik mocht van mijn teamcoach niet eens komen werken deze week Haha!
Eigenlijk vind ze het ook al niet echt denderend dat ik zondag weer begin.
Ten eerste moet je je lichaam toch een keer rust gunnen. Je hebt tenslotte niet voor niets koorts en ten tweede werk ik op een grote afdeling en niemand zit er op te wachten dat ik iedereen aansteek.

Maar ja ik ben ook wel snel geneigd om door te werken........

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 21:26

Toen ik nog op school zat toen bleef ik erg makkelijk thuis. Ook als et helemaal niet nodig was. Vond et wel makkelijk om gewoon ff thuis te blijven. Nu met mijn werk doe ik et eigenlijk alleen als ik et echt niet anders kan. Paarden moeten gewoon doorgereden worden, anders zijn er weer 2 weken naar de k|ote.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 16:55

Ik meld me ziek als ik zeker weet dat het niet gaat.
Ik heb erg veel rugklachten, en mn werk is vrij zwaar, en ik zeg liever een dag af, om rustig aan te doen, zodat ik weer snel kan komen werken, dan dat ik doorga en mn rug dus echt verpest, en vervolgens dus lang niet kan werken.
Jaja, volgen jullie t nog? Knipoog

Het is echt vervelend, uitgaan kost me zelfs al veel moeite... Scheve mond

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 18:06

hoi
ligt eraan..
word ik sochtends wakker en ik ben niet lekker ga ik niet naar school
Opzich voor school blijf ik wel sneller thuis dan van mn werk..
ik werk nu 3 maanden en ben 1x (2uurtjes) niet wezen werken..
maar dat komt denk ik werken vind ik leuk en doe ik minder vaak dan naar school gaan school is elke dag weer nou dan blijf je zowiezo eerder van weg denk ik..

ziek melden doe ik (bijna) nooit
zowel op school als op mn werk..
op mn werk ben ik nooit halverwege weggegaan
en op school zit nu in de 3e en ben vorige week pas voor het eerst
ziek naar huis gegaan en ik voelde me toen ook ECHT beroerd
XXXXangel

<font color=black><b><i>Hardcore 4 life!
</b></i>

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 18:32

Ik blijf ziek thuis als ik me ook ziek voel. Of als ik geen zin heb in school Schijnheilig

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 19:01

ik heb vroeger wel doorgwerkt terwijl ik ziek was, maar tegenwoordig blijf ik wel sneller thuis ook omdat ik best zwaar werk heb(in de kas) en de hele dag de radio knetterhard staat(erg fijn bij hoofdpijn)

Vroig jaar al dikke week wegens bronchitus, ben nu net weer 2 weken aan het werk na 2 weken astmatische bronchitus.
En ik ben bang dat ik maandag weer thuis zit want ik ben vandaag nogal hard van mijn paard gevallen Frusty .
Ik kan bijna niet meer lopen en morgen helemal niet meer denk ik.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 19:25

Ik ben een echt watje wat betreft school. Daar blijf ik echt heel erg snel van thuis. Ongeveer 1 keer in de 2 weken 1 dag. Best wel slecht, maar het is zo verleidelijk en gemakkelijk om thuis te blijven.

Maar wat de boerderij betreft ben ik eigenlijk nooit ziek. Zelfs als ik bijna niet kan lopen, dan ga ik daar nog naar toe. Ik kan de dieren gewoon niet missen Lovers

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alenthe05, brennie85, carola, Carolinelady, dalena, diemth, estell__, fro, GoogleAdsense, Hootje, jasmijn16, Jayya, leintje_, LouLi, Nathalie__, oblix, shaddy82, zuperzmoker en 55 bezoekers