Verslag van Razinda in de kliniek + update 14-06

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Verslag van Razinda in de kliniek + update 14-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 08:35

Dinsdag moest ik met Razinda naar de kliniek. Sowieso moet ze elke 6 maanden voor controle, maar nu moest het ook omdat haar wang helemaal dik was, onder die bult die ze al heeft zeg maar. Die bult viel daardoor helemaal weg, en leek kleiner, maar het waren kiezen die in haar wang zaten te prikken.

Dinsdag werd ze door 2 chirurgen onderzocht in Emmeloord. Ze moest eigenlijk zo snel mogelijk geopereerd en dat kon gisteren (donderdag) al. Ze moest dus daar blijven en ik vond dat zo verschrikkelijk, maar het was goed dat ze zo snel kon worden geholpen. Ik miste haar eigenlijk al toen ik met de lege trailer naar huis ging, ik kan zo slecht tegen die dingen...

Er zaten 2 rijen kiezen naast elkaar in haar rechterbovenkaak. Ze is nu 4 en dus wisselen de kiezen, maar de volwassen kiezen waren naast de melkkiezen gekomen (was ook eigenlijk de voorspelling na de operatie van 2 jaar geleden). Eigenlijk was het niet eens duidelijk wat nou melkkiezen waren en wat niet, het was zo'n rommel. De chirurgen hadden met Utrecht overlegd wat er toen precies was gebeurd en wisten wat ze ongeveer gingen doen met de operatie. 2 Jaar geleden had Razinda eigenlijk een soort tumor die ze weg hadden gehaald, maar omdat het nu na 2 jaar niet terug was gekomen was het nodig om verder te onderzoeken.

Gisteren was Claudia met me mee gegaan, we waren al tegen 10 uur op de kliniek en Razinda had vreselijke honger, ze was heel druk. Na een uur kregen we te horen dat de 2 operaties gingen omdraaien dus dat Razinda pas 's middags geholpen kon worden. Claudia en ik zijn toen even Emmeloord City in gegaan. Toen we terug waren duurde het nog een half uur, en toen kon ik Razin meenemen naar de behandelkamer. Daar kreeg ze een catheter (schrijf je dat zo?) in de ader in haar hals en werd haar hoofd geschoren. Toen werd ze meegenomen naar de OK en zag ik haar de kamer in verdwijnen, dat was wel even moeilijk... Verdrietig

Claudia en ik zijn maar weer Emmeloord in gegaan want als je uren moet wachten word je ook gek. We wisten dat we tegen 17.00 uur terug moesten zijn want dat zou de operatie ongeveer afgelopen zijn en moest ze nog wakker worden uit de narcose. Tegen 17.00 reden wij dus terug en opeens werd ik door de kliniek gebeld...ik schrok me helemaal kapot! Maar ze zeiden dat Razinda alweer in de benen was, de operatie was sneller gegaan dan ze dachten!
Toen we aankwamen mochten we even bij haar kijken, ze stond in de recoverybox bij te komen, helemaal onder het zweet en trillen dat ze deed! Toen gingen we weer naar de wachtkamer waar de chirurg kwam vertellen hoe het was gegaan. Ze hebben een aantal 'kiezen' weggehaald. Echt kiezen kan je het niet noemen, omdat de aanleg niet goed is bij Razinda heeft ze daar niet echt kiezen gevormd, het zijn meer brokken. Die kreeg ik mee in een zakje, leuk als aandenken. Haha!
Het stonk wel vreselijk want er zat natuurlijk al tijden eten in die kiezen waardoor alles helemaal was gaan ontsteken. De chirurg zei dat ze ontzettend veel pijn moet hebben gehad, maar daar heeft ze nooit iets van laten merken... Scheve mond Lovers
Er zit nu nog een kies in het gehemelte, maar die kon blijven zitten en er zijn in de bovenkaak nog een paar kiezen over. Ze moet altijd onder controle blijven, om de paar maanden, want de kiezen kunnen niet goed afslijten omdat ze daar niet normaal zal kunnen kauwen. Maar de chirurg dacht ook dat ze misschien wel weer terug moet kunnen op normaal voer!! Dat zou dus wel fantastisch zijn! En wat ook fijn was; Razinda was niet door haar wang geopereerd maar door haar mond! Nu heeft ze dus niet nog een litteken erbij en hoefde er geen drain in enzo. Daardoor kon het ook allemaal sneller. Ze hadden nog wel een pleister op haar wang geplakt, zodat ze die er dan af konden halen en zeggen: kijk eens wat dat snel is genezen!! Clown *LOL*

Toen we weggingen was Razinda nog steeds versuft en reageerde ze helemaal niet op me. Ze stond ook nog trillen. Ik ga vanavond met haar wandelen en zaterdag moet ik om 11 uur bellen en misschien mag ik haar dan alweer ophalen! Party!!
Laatst bijgewerkt door Jura op 14-06-02 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 08:43

Wat fijn dat het allemaal goed gegaan is, ik zat al met spanning op je verslagje te wachten *LOL* fijn dat het door haar mond kon trouwens. Ik hoop dat ze snel weer helemaal hersteld is. Succes!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 08:44

Pffffff...... zoals je gisteren al wel hebt begrepen ben ik echt superopgelucht dat het toch allemaal goed is gegaan!! Party!! Zie... die meid komt er gewoon elke keer weer bovenop! Ze is een rasechte bikkel!!! Cool

Verwen 'r vanavond maar ff flink en geef haar nog maar ff een knuffel van me!! Lachen Lovers

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 08:47

gelukkig dat het zo goed is gagaan, heb met spanning op je verslag gewacht.
gelukkig!
geef haar maar een dikke knuffel(krijgt ze vat al meer dan zat Haha! )
Dat geintje van die pleister is leuk gedaan Clown

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 08:48

Ik was zo blij dat je gisteravond belde om te vertellen dat het goed was gegaan! Ik heb mijn nagels er allemaal afgevreten...

Geef Razin maar lekker een maandje vakantie. Kan ze tot rust komen. Dat heeft ze wel verdiend, die mega-kanjer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 08:49

Dus ondanks alle ellende toch eigenlijk best positief nieuws.
Dikke knuffel voor Razinda en heel veel succes voor de komende tijd. Lachen


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 08:52

owww wat fijn zeg Lovers . Volgens mij zat heel bokt met spanning te wachten op dit verslag. Hopelijk heb je nu een beetje geslapen en kan ze lekker zaterdag weer mee naar huis.

We duimen dat ze snel weer thuis is en weer wat kan gaan doen. Geen razin maar een dikke knuf van me.

Heb je weer foto´s gemaakt of deze keer toch maar niet Verward .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 08:55

Goh, wat een toestand toch weer voor Razinda. Die maakt toch ook wat mee. Ik hoop dat ze snel opknapt en misschien ook wat makkelijker kan eten zonder risico's op slokdarmverstoppingen, want dat is zo eng.....

Ik weet trouwens nog als de dag van gisteren hoe het voelde toen ik Kaminka daar in Emmeloord voor een operatie achter moest laten.... Ze stond heel sip naar me te kijken met haar neus tegen de tralies aan gedrukt... Ik vergeet dat mijn hele leven niet meer!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 08:58

Ik vind het zo lief dat iedereen zo meeleeft! Lovers
Dat doet me echt heel veel!

Ik kan niet wachten tot ze weer thuis in haar eigen box staat... dan krijgt ze een maand vakantie want ze mag een poosje geen bit in.

Pris, nee ik heb nog geen foto's gemaakt! Haha!
Vandaag maak ik er wel een paar, maar geen lugubere dit keer. Ook zal ik de brokken kies op de foto zetten.

Mieke, inderdaad dan ga je weg en dan staan ze je zo na te staren door de tralies heen. Dan is het zó moeilijk om weg te gaan! Ik ben erg sentimenteel in die dingen! Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 09:03

Dat is dan eigenlijk nog meegevallen!
Gelukkig maar.
't scheelt weer een litteken.
Mocht je er deze keer niet bij kijken? Of wilde je dat niet?
Beterschap voor razinda en ik hoop dat je haar snel weer mag halen!

:evaw:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 09:03

Nou pfff wat een opluchting.
Wat een bikkel zeg, die slaat zich ook overal doorheen. Harstikke fijn voor je.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 09:03

Sjonge jonge wat een ingreep..en dat op die jonge leeftijd... Ik ben blij dat alles goed is gegaan en geef haar maar een knuf van me! Ik zat gister wel helemaal in spanning hoor..

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 09:04

We hebben geen foto's gemaakt! Was gelukkig aan de buiten kant niks te zien... behalve dan die mooie pleister Haha!

Het was wel een slopende dag....wachten ....wachten en dan komt er een castratie tussen dus ipv 11.00 uur werd ze 14.30 geholpen.

Gelukkig kreeg ze 's avonds wel weer lekker te eten want ze stond al meer dan 24 uur zonder eten.

Think you can, think you can't; either way, you'll be right.

Henry Ford

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 09:21

Wat een opluchting dat alles goed is gegaan! Jeetje joh, dat ze zo'n kiespijn moet hebben gehad van die ontstoken kiezen... Ik weet zelf maar al te goed hoe kiespijn voelt (verstandskiezen), dan functioneer je echt niet meer... Bikkel hoor, dat paardje van jou! Lovers

Geef haar maar een dikke knuffel en ik hoop dat ze snel weer thuis is!

BTW ik kreeg mijn eigen kiezen destijds ook mee in een plastic zakje, geseald en al. Altijd leuk als aandenken... Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 09:31

Wat fijn dat het allemaal goed gegaan is! Lachen

En je dan zo lang moeten vermaken in Emmeloord-city is ook geen pretje, leuk daar he Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Qiana

Berichten: 63
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Pellenberg (Leuven, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 09:42

Hé, nu begrijp ik wat er aan de hand was met Razinda! Gelukkig dat het al bij al goed gegaan is, het is toch altijd maar afwachten. Ik me héél goed voorstellen dat je er nu wat van moet bekomen. Ik wens je het beste en een spoedig herstel voor Razinda! Ik denk dat het echt een héél moedig paardje is!
Joke

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 11:44

poeh gelukkig maar! arme razin zo jong en dan al zoveel moeten mee maken he...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 11:45

Gelukkig is het allemaal meegevallen. Ik ben wel benieuwd hoe Razin eruit ziet met een kaal hoofd Knipoog
Nu moeten we haar zeker ouwetje gaan noemen Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 13:04

gelukkig is alles goed gegaan. ik ben blij voor jullie Lachen
Nog beterschap voor je paardje en een dikke knuffel Lovers

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 13:51

Wat een opluchting moet dan zijn dat alles zo goed is gegaan! Nou hopen dat ze weer snel naar huis mag, ik zal duimen voor je dappere meid!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 13:56

Wat fijn dat het via de mond kon. Maar wat zijn ze zielig als ze zo staan te trillen he? Het liefst zou je ze dan net als een klein kind op schoot willen nemen en troosten.

Geef haar maar een knuffel van me...

Je suis Charlie.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 13:57

Bedankt allemaal! Lovers

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:00

He gelukkig zeg, dat het zo goed is gegaan. Ik hoop dat ze snel weer helemaal de oude is. Wat een bikkel is dat paard toch he!
Geef haar maar een hele dikke knuffel van me, en neem er zelf ook eentje, want voor jou is het ook weer griezelig spannend geweest...
Beterschap!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:37

Fijn dat het zo goed is gegaan, viel mij ook moeilijk toen Or daar 4 dgn moest blijven ben er ook 2x heen geweest met de interliner op bezoek.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:45

inderdaad fijn dat alles zo goed verlopen is. Ik heb nog aan je gedacht.

Vreemd he dat paarden niets laten merken als ze pijn hebben. Julius was ook zo'n bikkel. Ging altijd maar door.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, hoogendroog, JPitty, Rodevlinder, Sterrenpony, wend2009 en 35 bezoekers